Jyväskylän matkakeskuksen lähteviä bussivuoroja ilmoittavat neljä infotaulua (kaksi pientä sisällä, yksi pieni ulkona, yksi isompi näyttö hallin puolella pääoven yläpuolella) ovat olleet pimeinä marraskuusta 2013 lähtien. Olen reklamoinut asiasta kolme kertaa viime keväänä eri tahoille: ensimmäisellä kerralla Matkahuollolle ja Jyväskylän kaupungin tekniseen keskukseen, toisella kerralla jälleen kerran Matkahuollolle sekä Linja-Autoliitolle, kolmannella kerralla suurelle osaa Jyväskylän kautta kulkevien kaukobussivuorojen liikennöitsijöille. Savon Linjalta tuli huhtikuun alussa ystävällinen viesti jossa todettiin:
"Itse näyttötaulu on kaupungin omaisuutta, Matkahuollon tehtävä on pitää aikataulut ajan tasalla. Nykyinen näyttö on teknisesti
vanhentunut, jonka vuoksi Matkahuollon aikataulupäivitykset eivät siirry näytölle. Tietojemme mukaan, tämä ei onnistu jatkossakaan,
ennen kuin näyttö on uusittu. Asian korjaamisesta sovittiin n. kuukausi sitten Linja-autoliiton Sisä-Suomen osaston kokouksessa."
Hämmästelen sitä, miksi näyttötauluja ei edelleenkään ole huollettu tai sitten poistettu siksi ajaksi, että tilalle saataisiin uusi järjestelmä. Pimeät infotaulut viestivät varsinkin harvakseen matkustaville henkilöille, sekä kauempaa Jyväskylään saapuneille ulkomaalaisille turisteille, etteivät bussit edes kulje. Kolmisen viikkoa sitten Paunun 13.20 Tampereelle bussiin noustessani samaan autoon nousi englantia puhuva pariskunta, joka joutui kyselemään bussikuskeilta, sekä muilta asiakkailta, kulkeeko Jyväskylästä Tampereelle busseja.
Vaikka näytöt sellaisenaan olisikin kaupungin omaisuutta, minua ihmetyttää tässä se, kuinka surkeasti Matkahuolto Jyväskylässä huolehtii siitä, että ajantasaisest infotaulut olisivat asiakkaiden näkyvillä. Bussiyhtiöthän maksavat Matkahuollolle palvelumaksuja siitä, että tämä hoitaa keskitetysti lipunmyynnin sekä aikatauluneuvonnan.
VR:n infotaulut kyllä toimivat moitteetta, joten en ihmettele, jos satunnaiset matkustajat valitsevat tietyillä reiteillä (esimerkiksi JKL-TRE-TKU) mielummin junan kuin bussin.Jyväskylässä matkustajat eivät aikatauluneuvontaa infotauluilta saa. Nämä toimimattomat näytöt ovat siellä matkakeskuksen häpeätahra.
Kuviakin otin paikalla maaliskuussa, mutta taitoni eivät riitä niitten tänne liittämiseen.
"Itse näyttötaulu on kaupungin omaisuutta, Matkahuollon tehtävä on pitää aikataulut ajan tasalla. Nykyinen näyttö on teknisesti
vanhentunut, jonka vuoksi Matkahuollon aikataulupäivitykset eivät siirry näytölle. Tietojemme mukaan, tämä ei onnistu jatkossakaan,
ennen kuin näyttö on uusittu. Asian korjaamisesta sovittiin n. kuukausi sitten Linja-autoliiton Sisä-Suomen osaston kokouksessa."
Hämmästelen sitä, miksi näyttötauluja ei edelleenkään ole huollettu tai sitten poistettu siksi ajaksi, että tilalle saataisiin uusi järjestelmä. Pimeät infotaulut viestivät varsinkin harvakseen matkustaville henkilöille, sekä kauempaa Jyväskylään saapuneille ulkomaalaisille turisteille, etteivät bussit edes kulje. Kolmisen viikkoa sitten Paunun 13.20 Tampereelle bussiin noustessani samaan autoon nousi englantia puhuva pariskunta, joka joutui kyselemään bussikuskeilta, sekä muilta asiakkailta, kulkeeko Jyväskylästä Tampereelle busseja.
Vaikka näytöt sellaisenaan olisikin kaupungin omaisuutta, minua ihmetyttää tässä se, kuinka surkeasti Matkahuolto Jyväskylässä huolehtii siitä, että ajantasaisest infotaulut olisivat asiakkaiden näkyvillä. Bussiyhtiöthän maksavat Matkahuollolle palvelumaksuja siitä, että tämä hoitaa keskitetysti lipunmyynnin sekä aikatauluneuvonnan.
VR:n infotaulut kyllä toimivat moitteetta, joten en ihmettele, jos satunnaiset matkustajat valitsevat tietyillä reiteillä (esimerkiksi JKL-TRE-TKU) mielummin junan kuin bussin.Jyväskylässä matkustajat eivät aikatauluneuvontaa infotauluilta saa. Nämä toimimattomat näytöt ovat siellä matkakeskuksen häpeätahra.
Kuviakin otin paikalla maaliskuussa, mutta taitoni eivät riitä niitten tänne liittämiseen.
Viimeksi muokattu: