Sivusilmällä olen seurannut kuinka Suomen tunnetuin bussibrändi elää matalalentoa. EB:n nimi tarkoittaa monelle samaa kuin pikavuoro ja nimen rahallinen arvo tänäkin päivänä on merkittävä. Tuotemerkki kuitenkin nahistuu käsiin. Vuosien aikana firmoja on lähtenyt pois, mutta kukaan ei ole herännyt tekemään yhtään mitään, eikä varmaan edes miettimään syitä.
Mukana on 3 merkittävää linja-autoyritystä Vainio, Paunu ja Savonlinja eli aivan mahtava kokemus linja-autoliikenteestä Suomessa. Mutta onko ko. firmoilla niin alkeellinen liikkeenjohto-osaaminen, että edelleenkin vaan seurataan sivusta, sormi suussa, mitä tapahtuu.
Tuorein esimerkki ystävältäni: "Jos ostaa netistä bussilipun välille HKI-TRE ja nousee kyytiin Vantaalta (500m) HKI rajan jälkeen, joutuu maksamaan lisämaksun. Reittini ei vastaa matkalipussa olevaa."
Paunu siis taistelee Onnibussia vastaan vain samoilla kohdeväleillä mitä OB ajaa. Miksi ei osata (ei varmaan ole haluamisesta kyse) myydä tarjouslippuja esim. Tampere - Lentoasema välille ja saada uusia matkustajia myös omille reiteille. Tämä malli nostaa entisestään halpabussien suosiota ja halua saada niitä uusille reiteille.
Kun huomasin, että EB on sponsorina maikkarin ohjelmassa Tanssii tähtien kanssa ajattelin, että nyt on tilaisuus julkaista jotain uutta, mutta EI EI EI. Olisivat edes uudistaneet/virkistäneet EB:n ilmeen.
Mukana on 3 merkittävää linja-autoyritystä Vainio, Paunu ja Savonlinja eli aivan mahtava kokemus linja-autoliikenteestä Suomessa. Mutta onko ko. firmoilla niin alkeellinen liikkeenjohto-osaaminen, että edelleenkin vaan seurataan sivusta, sormi suussa, mitä tapahtuu.
Tuorein esimerkki ystävältäni: "Jos ostaa netistä bussilipun välille HKI-TRE ja nousee kyytiin Vantaalta (500m) HKI rajan jälkeen, joutuu maksamaan lisämaksun. Reittini ei vastaa matkalipussa olevaa."
Paunu siis taistelee Onnibussia vastaan vain samoilla kohdeväleillä mitä OB ajaa. Miksi ei osata (ei varmaan ole haluamisesta kyse) myydä tarjouslippuja esim. Tampere - Lentoasema välille ja saada uusia matkustajia myös omille reiteille. Tämä malli nostaa entisestään halpabussien suosiota ja halua saada niitä uusille reiteille.
Kun huomasin, että EB on sponsorina maikkarin ohjelmassa Tanssii tähtien kanssa ajattelin, että nyt on tilaisuus julkaista jotain uutta, mutta EI EI EI. Olisivat edes uudistaneet/virkistäneet EB:n ilmeen.