Sivu 3 / 3 EnsimmäinenEnsimmäinen 123
Näytetään tulokset 31-38/38

Viestiketju: ExpressBusin tulevaisuus

  1. #31

    Liittynyt
    10.07.2015
    Viestejä
    57

    oletus Vs: ExpressBusin tulevaisuus

    Kyllähän Eebeen kuoppajaiset on nyt viimeistään aloitettu. Mitään lisäarvoahan punanuoli ei tuo Paunulle yksinään joten sikäli ei olisi ihme vaikka kolmostielläkin värit vaihtuisi aika pian.

  2. #32
    JT
    JT ei ole kirjautuneena
    Tunnistettu jäsen JT avatar
    Liittynyt
    29.06.2005
    Sijainti
    Espoo
    Viestejä
    1965

    oletus Vs: ExpressBusin tulevaisuus

    Lainaus Alunperin kirjoittanut kallio843 Näytä viesti
    Mitään lisäarvoahan punanuoli ei tuo Paunulle yksinään joten sikäli ei olisi ihme vaikka kolmostielläkin värit vaihtuisi aika pian.
    Minusta EB juuri nykyään tuo lisäarvoa Paunun pikavuoroille. Paunun oma brändi käytännössä viimeistään kuoli siinä vaiheessa, kun loputkin Tampereen seutulinjat kilpailutettiin ja Paunun kalustoa maalattiin tilaajaväreihin. Olisikohan Paunu-värisiä busseja enää noin kahden käden sormilla laskettava määrä ja muutenkin Paunun brändi on ollut kovin Tampere-keskeinen.

    Jatkossa kun EB käytännössä on yhtä kuin Paunu, niin se sellaisenaan kilpailee pääasiassa reiteillä Tampere - Helsinki ja Tampere - Turku ja onkin melkoisen vahva toimija vuoromäärissä mitattuna. Tuskin tuosta Paunullekaan mitään transaktiokuluja enää syntyy ja toisaalta se vasta kulu olisikin, jos nykyinen pikavuorokalusto maalattaisiin Paunun väreihin.

    Eri asia sitten on, kuinka menestyksekkäästi Paunu osaa markkinoida EB-brändiä. Toisaalta EB:n hautaaminen ei tältä osin muuttaisi mitään - omaa brändiä olisi joka tapauksessa markkinoitava, ja aloittaa lähes puhtaalta pöydältä.

  3. #33

    Liittynyt
    05.07.2005
    Viestejä
    370

    oletus Vs: ExpressBusin tulevaisuus

    Jos bussi ei ole erityisen nopea, sitä on turha kutsua ExpressBussiksi. Paunulla, sen paremmin kuin Länsilinjoillakaan ei tietääkseni ole Tampereen ja Helsingin välillä yhtäkään erikoispikavuoroa, vaan jokainen kärry katsoo vähintään kaikki solmupysäkit ja käy Hämeenlinnan linja-autoasemalla, mikä yhteensä hidastaa kokonaismatka-aikaa ainakin vartin parhaasta mahdollisesta.
    Paunu on melko tunnettu nimi Tampereella ja Vainio Varsinais-Suomessa, joten oikein rakennettuina näillä on mahdollisuus pärjätä omien nimien varaan rakennetuin brändein. Länsilinjojen tilanne ei välttämättä ole yhtä hyvä, koska vuoroja on vähän, ja ne on tähän asti voitu EB:n sisällä hoitaa limittäin Paunun kanssa. Tosin Paunulle ja Länsilinjoille olisi toisistaan tukea juuri mittelössä sekä Onnibussia että Savonlinjaa vastaan -toisaalta Länsilinjat voisi myös heittää pyyhkeen kokonaan kehiin ja myydä liikennelupansa Savonlinjalle, joka näin saisi jalan oven väliin myös Pohjanmaan suuntaan. Pekola hoidellee hommansa Turun ja Lahden välillä kuten ennenkin.

    Asiakkaiden enemmistö ei todellisuudessa yhdelläkään linjalla edes huomaa bussin värityksen muuttuvan. Sikäli EB:n lakkauttamisen perusteena voidaan käyttää täsmälleen samaa argumenttia, millä sen lanseeraamista aikanaan perusteltiin: Asiakkaille auton ulkonäkö on yhdentekevä.

  4. #34

    Liittynyt
    19.07.2006
    Sijainti
    Nokia
    Viestejä
    328

    oletus Vs: ExpressBusin tulevaisuus

    Lainaus Alunperin kirjoittanut moxu Näytä viesti
    Jos bussi ei ole erityisen nopea, sitä on turha kutsua ExpressBussiksi. Paunulla, sen paremmin kuin Länsilinjoillakaan ei tietääkseni ole Tampereen ja Helsingin välillä yhtäkään erikoispikavuoroa, vaan jokainen kärry katsoo vähintään kaikki solmupysäkit ja käy Hämeenlinnan linja-autoasemalla, mikä yhteensä hidastaa kokonaismatka-aikaa ainakin vartin parhaasta mahdollisesta.
    Arkisin (M-P) kello 13.30 Tampere-Helsinki ja 20.00 Helsinki-Tampere-Seinäjoki vuorot eivät pysähdy Kuokkamaantien ja Keimolanportin välillä muualla kuin Hämeenlinnassa Eureninkadulla, linja-autoasemalla ja Paasikiventiellä.

  5. #35
    tkp
    tkp ei ole kirjautuneena
    Tunnistettu jäsen
    Liittynyt
    24.06.2005
    Sijainti
    Nokia
    Viestejä
    845

    oletus Vs: ExpressBusin tulevaisuus

    Lainaus Alunperin kirjoittanut moxu Näytä viesti
    Jos bussi ei ole erityisen nopea, sitä on turha kutsua ExpressBussiksi. Paunulla, sen paremmin kuin Länsilinjoillakaan ei tietääkseni ole Tampereen ja Helsingin välillä yhtäkään erikoispikavuoroa, vaan jokainen kärry katsoo vähintään kaikki solmupysäkit ja käy Hämeenlinnan linja-autoasemalla, mikä yhteensä hidastaa kokonaismatka-aikaa ainakin vartin parhaasta mahdollisesta.
    7.30 Tampereelta lähtevä pikavuoro ei käy Hämeenlinnan linja-autoasemalla, ainoastaan Eureeninkadun pv-pysäkillä. Mitä muuten on solmupysäkit?

  6. #36

    Liittynyt
    05.07.2005
    Viestejä
    370

    oletus Vs: ExpressBusin tulevaisuus

    Ainakin Länsiväylällä ja Turunväylällä olen kuullut liittymissä eli "solmuissa" (Finnoonsolmu, Leppäsolmu yms.) käytettävän nimitystä "solmupysäkki", joka yhteismitallisena terminä kuvaisi hyvin myös Keimolanportin ja Kuokkamaantien välisiä pysäkkejä kolmostien laidassa.

    Jos bussia halutaan markkinoida nopeana määräpaikkojensa välisenä yhteytenä, sillä ei saa olla "turhia" pysähdyksiä, mutta jos sen halutaan palvelevan yhteyksiä maaseudun ja kaupunkien välillä (mikä esim.Paunun tapauksessa voisi olla ilmeisen järkevää), ei Express-sanan viljely välttämättä ole kovin relevanttia.

  7. #37

    Liittynyt
    10.07.2005
    Viestejä
    309

    oletus Vs: ExpressBusin tulevaisuus

    Lainaus Alunperin kirjoittanut moxu Näytä viesti
    Ainakin Länsiväylällä ja Turunväylällä olen kuullut liittymissä eli "solmuissa" (Finnoonsolmu, Leppäsolmu yms.) käytettävän nimitystä "solmupysäkki", joka yhteismitallisena terminä kuvaisi hyvin myös Keimolanportin ja Kuokkamaantien välisiä pysäkkejä kolmostien laidassa.

    Jos bussia halutaan markkinoida nopeana määräpaikkojensa välisenä yhteytenä, sillä ei saa olla "turhia" pysähdyksiä, mutta jos sen halutaan palvelevan yhteyksiä maaseudun ja kaupunkien välillä (mikä esim.Paunun tapauksessa voisi olla ilmeisen järkevää), ei Express-sanan viljely välttämättä ole kovin relevanttia.
    No jos OnniBus viljelee tuota Onni sanaa synonyymina onnellisesta matkustamisesta, niin ei sekään kauhean relevanttia viljelyä ole polvet suussa ja persus ja selkä hiessä matkustamisesta, siitä on onnellisuus kaukana, vaikka kuinka halvalla pääsisi.

  8. #38

    Liittynyt
    05.07.2005
    Viestejä
    370

    oletus Vs: ExpressBusin tulevaisuus

    Vainion "uudessa" pikavuorolookissa on oma jujunsa -se näyttää erilaiselta aiempaan verrattuna. Muuten itse tuotteessa ei liene eroa Expressbus-aikoihin verrattuna.
    Voihan olla, että viimeinen pisara Vainiolle Eb-yhteistyössä oli tammikuun matkamessujen näyttelystandista tullut lasku. Se ei ainakaan ihmetyttäisi, sillä tunnen useampiakin tahoja, jotka ovat katsoneet tapahtuman hinta-hyöty-suhteen olevan omiin tarpeisiinsa heikko. Vainio sitten totesi, ettei Eb:stäkään sitä markkinoinnillista etua ole, mikä oli siihen aikaan, kun tuotemerkki tosiaan oli valtakunnallinen.

Sivu 3 / 3 EnsimmäinenEnsimmäinen 123

Vastaavia viestiketjuja

  1. Alstomin raitiovaunujen tulevaisuus
    kirjoittanut Antero Alku foorumissa Raitiovaunut
    Vastauksia: 4
    Viimeisin viesti: 12.05.2014, 22:26
  2. Gråkallbanenin tulevaisuus
    kirjoittanut Rattivaunu foorumissa Raitiovaunut
    Vastauksia: 26
    Viimeisin viesti: 12.05.2014, 20:20
  3. Expressbusin kesätarjoukset
    kirjoittanut tkp foorumissa Kauko- ja tilausliikenne
    Vastauksia: 66
    Viimeisin viesti: 11.05.2013, 10:30
  4. Rantaradan tulevaisuus
    kirjoittanut Murzu foorumissa Kehittämishankkeet
    Vastauksia: 23
    Viimeisin viesti: 30.06.2008, 12:59
  5. Lahti Eaglen tulevaisuus?
    kirjoittanut TAKAMOOTTORI foorumissa Kauko- ja tilausliikenne
    Vastauksia: 9
    Viimeisin viesti: 09.12.2007, 16:12

Lähettämissäännöt

  • Et voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Et voi vastata viesteihin
  • Et voi lähettää liitetiedostoja
  • Et voi muokata viestejäsi
  •