Sivu 3 / 4 EnsimmäinenEnsimmäinen 1234 ViimeisinViimeisin
Näytetään tulokset 31-45/56

Viestiketju: ExpressBusin tulevaisuus

  1. #31
    kallio843 avatar
    Liittynyt
    09.07.2015
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    467

    oletus Vs: ExpressBusin tulevaisuus

    Kyllähän Eebeen kuoppajaiset on nyt viimeistään aloitettu. Mitään lisäarvoahan punanuoli ei tuo Paunulle yksinään joten sikäli ei olisi ihme vaikka kolmostielläkin värit vaihtuisi aika pian.

  2. #32
    JT
    JT ei ole kirjautuneena
    Tunnistettu jäsen JT avatar
    Liittynyt
    29.06.2005
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    2362

    oletus Vs: ExpressBusin tulevaisuus

    Lainaus Alunperin kirjoittanut kallio843 Näytä viesti
    Mitään lisäarvoahan punanuoli ei tuo Paunulle yksinään joten sikäli ei olisi ihme vaikka kolmostielläkin värit vaihtuisi aika pian.
    Minusta EB juuri nykyään tuo lisäarvoa Paunun pikavuoroille. Paunun oma brändi käytännössä viimeistään kuoli siinä vaiheessa, kun loputkin Tampereen seutulinjat kilpailutettiin ja Paunun kalustoa maalattiin tilaajaväreihin. Olisikohan Paunu-värisiä busseja enää noin kahden käden sormilla laskettava määrä ja muutenkin Paunun brändi on ollut kovin Tampere-keskeinen.

    Jatkossa kun EB käytännössä on yhtä kuin Paunu, niin se sellaisenaan kilpailee pääasiassa reiteillä Tampere - Helsinki ja Tampere - Turku ja onkin melkoisen vahva toimija vuoromäärissä mitattuna. Tuskin tuosta Paunullekaan mitään transaktiokuluja enää syntyy ja toisaalta se vasta kulu olisikin, jos nykyinen pikavuorokalusto maalattaisiin Paunun väreihin.

    Eri asia sitten on, kuinka menestyksekkäästi Paunu osaa markkinoida EB-brändiä. Toisaalta EB:n hautaaminen ei tältä osin muuttaisi mitään - omaa brändiä olisi joka tapauksessa markkinoitava, ja aloittaa lähes puhtaalta pöydältä.

  3. #33

    Liittynyt
    05.07.2005
    Viestejä
    575

    oletus Vs: ExpressBusin tulevaisuus

    Jos bussi ei ole erityisen nopea, sitä on turha kutsua ExpressBussiksi. Paunulla, sen paremmin kuin Länsilinjoillakaan ei tietääkseni ole Tampereen ja Helsingin välillä yhtäkään erikoispikavuoroa, vaan jokainen kärry katsoo vähintään kaikki solmupysäkit ja käy Hämeenlinnan linja-autoasemalla, mikä yhteensä hidastaa kokonaismatka-aikaa ainakin vartin parhaasta mahdollisesta.
    Paunu on melko tunnettu nimi Tampereella ja Vainio Varsinais-Suomessa, joten oikein rakennettuina näillä on mahdollisuus pärjätä omien nimien varaan rakennetuin brändein. Länsilinjojen tilanne ei välttämättä ole yhtä hyvä, koska vuoroja on vähän, ja ne on tähän asti voitu EB:n sisällä hoitaa limittäin Paunun kanssa. Tosin Paunulle ja Länsilinjoille olisi toisistaan tukea juuri mittelössä sekä Onnibussia että Savonlinjaa vastaan -toisaalta Länsilinjat voisi myös heittää pyyhkeen kokonaan kehiin ja myydä liikennelupansa Savonlinjalle, joka näin saisi jalan oven väliin myös Pohjanmaan suuntaan. Pekola hoidellee hommansa Turun ja Lahden välillä kuten ennenkin.

    Asiakkaiden enemmistö ei todellisuudessa yhdelläkään linjalla edes huomaa bussin värityksen muuttuvan. Sikäli EB:n lakkauttamisen perusteena voidaan käyttää täsmälleen samaa argumenttia, millä sen lanseeraamista aikanaan perusteltiin: Asiakkaille auton ulkonäkö on yhdentekevä.

  4. #34

    Liittynyt
    19.07.2006
    Sijainti
    Nokia
    Viestejä
    410

    oletus Vs: ExpressBusin tulevaisuus

    Lainaus Alunperin kirjoittanut moxu Näytä viesti
    Jos bussi ei ole erityisen nopea, sitä on turha kutsua ExpressBussiksi. Paunulla, sen paremmin kuin Länsilinjoillakaan ei tietääkseni ole Tampereen ja Helsingin välillä yhtäkään erikoispikavuoroa, vaan jokainen kärry katsoo vähintään kaikki solmupysäkit ja käy Hämeenlinnan linja-autoasemalla, mikä yhteensä hidastaa kokonaismatka-aikaa ainakin vartin parhaasta mahdollisesta.
    Arkisin (M-P) kello 13.30 Tampere-Helsinki ja 20.00 Helsinki-Tampere-Seinäjoki vuorot eivät pysähdy Kuokkamaantien ja Keimolanportin välillä muualla kuin Hämeenlinnassa Eureninkadulla, linja-autoasemalla ja Paasikiventiellä.

  5. #35
    tkp
    tkp ei ole kirjautuneena
    Tunnistettu jäsen
    Liittynyt
    23.06.2005
    Sijainti
    Tampere
    Viestejä
    1286

    oletus Vs: ExpressBusin tulevaisuus

    Lainaus Alunperin kirjoittanut moxu Näytä viesti
    Jos bussi ei ole erityisen nopea, sitä on turha kutsua ExpressBussiksi. Paunulla, sen paremmin kuin Länsilinjoillakaan ei tietääkseni ole Tampereen ja Helsingin välillä yhtäkään erikoispikavuoroa, vaan jokainen kärry katsoo vähintään kaikki solmupysäkit ja käy Hämeenlinnan linja-autoasemalla, mikä yhteensä hidastaa kokonaismatka-aikaa ainakin vartin parhaasta mahdollisesta.
    7.30 Tampereelta lähtevä pikavuoro ei käy Hämeenlinnan linja-autoasemalla, ainoastaan Eureeninkadun pv-pysäkillä. Mitä muuten on solmupysäkit?

  6. #36

    Liittynyt
    05.07.2005
    Viestejä
    575

    oletus Vs: ExpressBusin tulevaisuus

    Ainakin Länsiväylällä ja Turunväylällä olen kuullut liittymissä eli "solmuissa" (Finnoonsolmu, Leppäsolmu yms.) käytettävän nimitystä "solmupysäkki", joka yhteismitallisena terminä kuvaisi hyvin myös Keimolanportin ja Kuokkamaantien välisiä pysäkkejä kolmostien laidassa.

    Jos bussia halutaan markkinoida nopeana määräpaikkojensa välisenä yhteytenä, sillä ei saa olla "turhia" pysähdyksiä, mutta jos sen halutaan palvelevan yhteyksiä maaseudun ja kaupunkien välillä (mikä esim.Paunun tapauksessa voisi olla ilmeisen järkevää), ei Express-sanan viljely välttämättä ole kovin relevanttia.

  7. #37

    Liittynyt
    10.07.2005
    Viestejä
    367

    oletus Vs: ExpressBusin tulevaisuus

    Lainaus Alunperin kirjoittanut moxu Näytä viesti
    Ainakin Länsiväylällä ja Turunväylällä olen kuullut liittymissä eli "solmuissa" (Finnoonsolmu, Leppäsolmu yms.) käytettävän nimitystä "solmupysäkki", joka yhteismitallisena terminä kuvaisi hyvin myös Keimolanportin ja Kuokkamaantien välisiä pysäkkejä kolmostien laidassa.

    Jos bussia halutaan markkinoida nopeana määräpaikkojensa välisenä yhteytenä, sillä ei saa olla "turhia" pysähdyksiä, mutta jos sen halutaan palvelevan yhteyksiä maaseudun ja kaupunkien välillä (mikä esim.Paunun tapauksessa voisi olla ilmeisen järkevää), ei Express-sanan viljely välttämättä ole kovin relevanttia.
    No jos OnniBus viljelee tuota Onni sanaa synonyymina onnellisesta matkustamisesta, niin ei sekään kauhean relevanttia viljelyä ole polvet suussa ja persus ja selkä hiessä matkustamisesta, siitä on onnellisuus kaukana, vaikka kuinka halvalla pääsisi.

  8. #38

    Liittynyt
    05.07.2005
    Viestejä
    575

    oletus Vs: ExpressBusin tulevaisuus

    Vainion "uudessa" pikavuorolookissa on oma jujunsa -se näyttää erilaiselta aiempaan verrattuna. Muuten itse tuotteessa ei liene eroa Expressbus-aikoihin verrattuna.
    Voihan olla, että viimeinen pisara Vainiolle Eb-yhteistyössä oli tammikuun matkamessujen näyttelystandista tullut lasku. Se ei ainakaan ihmetyttäisi, sillä tunnen useampiakin tahoja, jotka ovat katsoneet tapahtuman hinta-hyöty-suhteen olevan omiin tarpeisiinsa heikko. Vainio sitten totesi, ettei Eb:stäkään sitä markkinoinnillista etua ole, mikä oli siihen aikaan, kun tuotemerkki tosiaan oli valtakunnallinen.

  9. #39
    kallio843 avatar
    Liittynyt
    09.07.2015
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    467

    oletus Vs: ExpressBusin tulevaisuus

    Expressbus saa pitkästä aikaa uuden liikennöitsijän, kun Kasilinja aloittaa 3.6 alkaen EB-brändin alla Helsinki-Jyväskylä-Helsinki liikennöin. Aikataulu; ma-pe 21.25-01.35 ja takaisin ti-la 02.30-06.30. Vuorot näkyy jo expressbusin sekä matkahuollon hauissa.

  10. #40

    Liittynyt
    28.11.2005
    Viestejä
    396

    oletus Vs: ExpressBusin tulevaisuus

    Lainaus Alunperin kirjoittanut kallio843 Näytä viesti
    Expressbus saa pitkästä aikaa uuden liikennöitsijän, kun Kasilinja aloittaa 3.6 alkaen EB-brändin alla Helsinki-Jyväskylä-Helsinki liikennöin. Aikataulu; ma-pe 21.25-01.35 ja takaisin ti-la 02.30-06.30. Vuorot näkyy jo expressbusin sekä matkahuollon hauissa.
    Pienemmille ja tuntemattomammille yhtiöille Expessbus on hyvä markkinointikanava, mutta perinteisille isoille yhtiöille kuten Vainio ja Paunu, jotka pärjäävät omalla brändillään, Expressbus taitaa olla lähinnä kuluerä.

  11. #41

    Liittynyt
    10.07.2005
    Viestejä
    367

    oletus Vs: ExpressBusin tulevaisuus

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Jussi Näytä viesti
    Pienemmille ja tuntemattomammille yhtiöille Expessbus on hyvä markkinointikanava, mutta perinteisille isoille yhtiöille kuten Vainio ja Paunu, jotka pärjäävät omalla brändillään, Expressbus taitaa olla lähinnä kuluerä.
    No kyllähän Paunu on nykyisellään Expressbussin tukijalka ja varmasti panostaa eniten EB-markkinointiin ja liikenteen kehitykseen.

  12. #42
    Eppu avatar
    Liittynyt
    25.06.2005
    Sijainti
    Tampere
    Viestejä
    2236

    oletus Vs: ExpressBusin tulevaisuus

    Mitähän mahdollisia lisäkuluja EB:stä edes nykyisellään on? Nettiliputkin myydään matkahuollon kautta, joten sekään ei liiemmin aiheuta mitään lisäkulueriä. Jos EB:n markkinointi jotain maksaa, niin kyse lie volyymiin nähden varsin mitättömistä summista. Edes Expressi-lehden toimitus ja painatus ei taida ainakaan liikaa maksaa.

  13. #43
    repesorsa avatar
    Liittynyt
    21.07.2019
    Sijainti
    Porvoo
    Viestejä
    146

    oletus Vs: ExpressBusin tulevaisuus

    Vähän offtopic, mutta tänään näin Porvoon Näsissä länteenpäin menevän EB-värisen Scania OE:n, oli liian kaukana että en nähnyt firman nimeä ;( Enpä ole EB-autoja nähnyt Porvoossa vuosiin.

  14. #44
    vaajy avatar
    Liittynyt
    17.12.2021
    Sijainti
    Pirkkala
    Viestejä
    356

    oletus Vs: ExpressBusin tulevaisuus

    Tänään on sitten se päivä kun Paunu lisää liikennettä Helsinkiin Tampereelta.

    Tuossa aiemmin joku sanoi että kaipaisivat suorinta reittiä Helsinkiin, mutta ne ei taida olla niitä.

    Eli jatkossakin mennään Valkeakosken kautta.

    Valkeakosken liikenne saa siis enemmän vastetta ja olisi mielenkiintoista nähdä kumpi tulee pärjäämään.

    Olen itse ollut paljonkin VLK:n autoissa aikoinaan, eikä niissä kyllä Helsinkiin asti istu kovin mielellään, ei varsinkaan ilman USB-mahdollisuutta.

    Uskon, että ihmiset tulevat palaamaan Paunun kyytiin tästä pikkuhiljaa kunhan tulee vielä se tieto henkilökohtaisesti perille, että niitä ajetaan nyt kunnollakin.

    Uudet vuorot näkyvät Matkahuollosta ja kun niitä käytetään, niitä myös ajetaan
    Pahoittelen häiriötä rivien välistä, mutta bussifanin matkasuosikki on Väinö Paunu Oy!

  15. #45

    Liittynyt
    05.07.2005
    Viestejä
    442

    oletus Vs: ExpressBusin tulevaisuus

    Käytän ihan mieluusti Paunua TRE-HKI välillä jos vuoroja vaan olisi ilta-aikaan. Näköjään yhä edelleen viimeinen vuoro Helsinkiin (Onnibus) lähtee klo 18 eli liian aikaisin tarpeisiini.

Vastaavia viestiketjuja

  1. Gråkallbanenin tulevaisuus
    kirjoittanut Rattivaunu foorumissa Raitiovaunut
    Vastauksia: 27
    Viimeisin viesti: 24.04.2023, 21:12
  2. Alstomin raitiovaunujen tulevaisuus
    kirjoittanut Antero Alku foorumissa Raitiovaunut
    Vastauksia: 4
    Viimeisin viesti: 12.05.2014, 21:26
  3. Expressbusin kesätarjoukset
    kirjoittanut tkp foorumissa Kauko- ja tilausliikenne
    Vastauksia: 66
    Viimeisin viesti: 11.05.2013, 09:30
  4. Rantaradan tulevaisuus
    kirjoittanut Murzu foorumissa Kehittämishankkeet
    Vastauksia: 23
    Viimeisin viesti: 30.06.2008, 11:59
  5. Lahti Eaglen tulevaisuus?
    kirjoittanut TAKAMOOTTORI foorumissa Kauko- ja tilausliikenne
    Vastauksia: 9
    Viimeisin viesti: 09.12.2007, 15:12

Lähettämissäännöt

  • Et voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Et voi vastata viesteihin
  • Et voi lähettää liitetiedostoja
  • Et voi muokata viestejäsi
  •