Sivu 6 / 9 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 23456789 ViimeisinViimeisin
Näytetään tulokset 76-90/121

Viestiketju: Pohjolan Liikenteen pikavuoroliikenne

  1. #76

    Liittynyt
    20.09.2015
    Viestejä
    151

    oletus Vs: Pohjolan Liikenteen pikavuoroliikenne

    Lainaus Alunperin kirjoittanut janihyvarinen Näytä viesti
    Valtio omistaa VR:n joten valtio voi päättää tehdä VR:lle ihan mitä hyvänsä. VR:n johdolla ei ole mitään erityisasemaa vaan jos eivät päätökset kelpaa niin lähteäkin voi vapaasti.
    Ihan mitä hyvänsä sisältää myös koko tuon Oy:n myymisen. Toki VR:n johdosta voi ottaa lopputilin, mutta oletko huomannut missä mennään Finaviavyyhdissä? [Suomen] Hallitus ei halua vaatia vahingonkorvauksia Finavian hallitukselta, koska halutaan varmistaa pätevien ihmisten saaminen valtionyhtiöiden johtoon myös tulevaisuudessa. "Fataali ryypättiin" kirjoittaa IL päivän meilissään kommentoidessaan ministeri Bernerin toimintaa Finaviavyyhdissä.

    Lainaus Alunperin kirjoittanut janihyvarinen Näytä viesti
    En usko että hallitus on myymässä VR:ää DB:lle. Miksi möisi? Edes yksityistäminen ei liene suunnitelmissa ainakaan näköpiirissä olevassa tulevaisuudessa. Tämä DB-skenaario on ihan itse keksimäsi olkiukko. Sen sijaan ne toimet mihin hallitus näyttää olevan ryhtymässä ovat täysin loogisia ja järkeviä eivätkä mitään satunnaista hötkyilyä.
    Tiedotusvälineissä on kerrottu, että hallitus harkitsee myös VR:n ja Finnairin myymistä, joten kyseessä ei ole olkiukko ja minun keksintöni. Olen käyttänyt DB:tä esimerkkinä, sillä se on mielestäni todennäköisempi ostajakandidaatti kuin esim Finnairin ostajaksi veikattu BA. Hallitus on kompuroinut nimenomaan toimiensa huonon ja liian kiireellisen valmistelun vuoksi. Hallitus on halunnut antaa toiminnastaan loogisen ja ennustettavan kuvan, mutta ei ole vakuuttanut ainakaan minua. Toki Suomessa on tässä suhteessa parempi tilanne kuin taannoisessa Ranskassa, jossa sosialistit kansallistivat yrityksiä ja saatuaan vaalivoiton ei-sosialistit yksityistivät samat yritykset.

  2. #77

    Liittynyt
    16.12.2005
    Viestejä
    960

    oletus Vs: Pohjolan Liikenteen pikavuoroliikenne

    PL:n vuorot saanee tunnetuksi hyvin nopeasti tyrkkäämällä ne tarjolle VR:n verkkokauppaan.

  3. #78
    Tunnistettu jäsen
    Liittynyt
    28.06.2005
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    7535

    oletus Vs: Pohjolan Liikenteen pikavuoroliikenne

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Kani Näytä viesti
    PL:n vuorot saanee tunnetuksi hyvin nopeasti tyrkkäämällä ne tarjolle VR:n verkkokauppaan.
    Tämä onkin jotain sellaista, missä PL voi olla yhtä ainutlaatuinen kuin OB oli ollessaan ensimmäinen, joka toi kysyntäpohjaisen hinnoittelun Suomen kaukobussiliikenteeseen.

    Tällä kommentilla korostan sitä, että ihan yleisesti markkinoilla se, joka tulee ja tekee jotain ensimmäisenä, saa mm. mediajulkisuuden, jota kukaan perässä hiihtäjä ei tule koskaan saamaan. OB:n hinnoittelu oli iso uutisjuttu, se ei ollut, kun muut firmat, PL mukaan lukien, tekivät myöhemmin markkinoiden paineesta saman eli oman muuttuvan hinnoittelunsa.

    Vaikka ennustaminen on epävarmaa ja siihen ei pitäisi ryhtyä, voi kaukobussiliikennemarkkinan tulevaisuudesta arvioida kuitenkin jotain. Kuten 339-DF jo kirjoitti, seuraava markkinoiden vaihe on sekavuus ja hämmennys. Kun kaikki bussifirmat alkavat kilpailla toistensa kanssa Matkahuolto- tai Linja-autoliitto-kartellin menettäessä merkityksensä, kartellin selkeä joskin kallis tuote muuttuu asiakkaan näkökulmasta vaikeaksi. Tällöin tarvitaan kilpailevien bussifirmojen ja asiakkaiden väliin ”matkatoimisto”. Eli sama asia, millä konstilla asiakkaat nykyään valitsevat ja varaavat lentonsa. Matkatoimisto on esim. jokin nettipalvelu, joka tekee koneellisesti haun kaikkien bussifirmojen omiin myyntipalveluihin tai sillä on sopimukset omista jälleenmyyntihinnoistaan. Näin matkojen ostaminen palautuu asiakkaalle helpoksi, ja luultavasti paremmaksi ja edullisemmaksi kuin vanhaan kartelliaikaan.

    Kun katsotaan LVM:n tulevaisuuden strategioita, erityisesti Liikkuminen palveluna -konseptia, tämä matkatoimisto voi hyvinkin olla julkishallintovetoinen. Se ei tarkoita, että tästä tulee viranomaispalvelu. Mutta valtiovalta luultavasti ainakin pyrkii huolehtimaan siitä, että tällainen palvelu syntyy. Ja hyvä niin, koska valtiovallalla on mahdollisuus sanktioida menettelyt, jotka olisivat kuluttajan etua ja Liikkuminen palveluna -konseptin toteutumista vastaan siten, että joku toimija ei haluaisi liittyä konseptiin. Osallistuminen konseptiin voi olla esimerkiksi toimiluvan ehto.

    Antero

  4. #79
    aki
    aki ei ole kirjautuneena

    Liittynyt
    30.06.2005
    Sijainti
    Vantaa
    Viestejä
    3390

    oletus Vs: Pohjolan Liikenteen pikavuoroliikenne

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Antero Alku Näytä viesti
    Tällöin tarvitaan kilpailevien bussifirmojen ja asiakkaiden väliin ”matkatoimisto”. Eli sama asia, millä konstilla asiakkaat nykyään valitsevat ja varaavat lentonsa. Matkatoimisto on esim. jokin nettipalvelu, joka tekee koneellisesti haun kaikkien bussifirmojen omiin myyntipalveluihin tai sillä on sopimukset omista jälleenmyyntihinnoistaan. Näin matkojen ostaminen palautuu asiakkaalle helpoksi, ja luultavasti paremmaksi ja edullisemmaksi kuin vanhaan kartelliaikaan.Antero
    Netistä löytyy jo nyt hakupalvelu www.pikavuorot.fi jossa voi vaivattomasti verrata eri liikennöitsijöiden hintoja valitulle yhteysvälille ja palvelu siirtää myös automaattisesti valitun operaattorin myyntipalveluun. Hausta löytyy jo nyt kaikki tärkeimmät firmat: Matkahuolto, VR, Onnibus, Pohjolan Liikenne, Finnair..

    Koska VR:n tarjoushinnat on etupäässä vain veturi-kerhoon kuuluville, niin tästä syystä hauissa ei näy kuin VR:n suhteellisen kovat normaalihinnat.

    Tällä hetkellä jostain syystä ei myöskään MH:n hinnat näy hauissa?

  5. #80
    JT
    JT ei ole kirjautuneena
    Tunnistettu jäsen JT avatar
    Liittynyt
    29.06.2005
    Sijainti
    Espoo
    Viestejä
    1948

    oletus Vs: Pohjolan Liikenteen pikavuoroliikenne

    Vaikea uskoa Pohjolan Liikenteen vuoroille reitin puolesta Tampereen keskustaan kovin suurta matkustajaryntäystä, koska matka-aika Tampereen keskustasta pelkästään Sääksjärvelle on 40-45 min. Linja-autoasemalle ajavilla kilpailijoiden vuoroilla loppumatka Sääksjärveltä Keskustaan vie noin 15 min. Samassa ajassa, kun Pohjolan Liikenteen vuoro on päässyt Tampereelta vasta motarille, olisi kilpailijan vuoro jo Parolan tienoilla.

    Vai näemmekö tässä jotain erottelua lippujen hinnoissa määränpään mukaan? Esim. Helsingistä Tampereen keskustaan "poskettoman" halvalla, ja sitten Helsingistä Hervantaan tai Kalevaan "täydellä" hinnalla?

  6. #81
    Moderaattori
    Liittynyt
    24.06.2005
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    5709

    oletus Vs: Pohjolan Liikenteen pikavuoroliikenne

    Koska Tampereen kaupunkiseudun joukkoliikennelautakunta lausui, että Keskustorin pysäkit eivät ole käytettävissä uudella Tampereen linjalla, hakee Pohjolan Liikenne Keskustorin sijasta pysähtymispaikaksi Rautatieasemaa.

    Rautatieaseman kohdalla Hämeenkadun pysäkit ovat kyllä vielä ruuhkaisemmat kuin Keskustorin pikavuoropysäkit...

  7. #82
    Tunnistettu jäsen killerpop avatar
    Liittynyt
    24.06.2005
    Sijainti
    Tampere
    Viestejä
    2858

    oletus Vs: Pohjolan Liikenteen pikavuoroliikenne

    Lainaus Alunperin kirjoittanut kuukanko Näytä viesti
    Koska Tampereen kaupunkiseudun joukkoliikennelautakunta lausui, että Keskustorin pysäkit eivät ole käytettävissä uudella Tampereen linjalla, hakee Pohjolan Liikenne Keskustorin sijasta pysähtymispaikaksi Rautatieasemaa.

    Rautatieaseman kohdalla Hämeenkadun pysäkit ovat kyllä vielä ruuhkaisemmat kuin Keskustorin pikavuoropysäkit...
    Sikäli jos Rautatieaseman pysäkit ovat Rautatienkadulla tai rautatieaseman pääoven luona, niin tuskin tuo ongelma on. Ymmärsin että Tampereen joukkoliikenne antoi tyrmäyksen kaikille Hämeenkadun pysäkeille.
    TSB-Bussisivut | Suomen kirjastoautot | phototrans

    Raitiovaunuliikenteen elinkaari oli yhtä pitkä kuin sosialistipuolueen vaalikampanja. – Koko raitiovaunuprosessi on täynnä absurdeja piirteitä ja julkisen rahan tuhlausta.

  8. #83
    Moderaattori
    Liittynyt
    24.06.2005
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    5709

    oletus Vs: Pohjolan Liikenteen pikavuoroliikenne

    Lainaus Alunperin kirjoittanut killerpop Näytä viesti
    Sikäli jos Rautatieaseman pysäkit ovat Rautatienkadulla tai rautatieaseman pääoven luona, niin tuskin tuo ongelma on.
    Molemmat noista tarkoittaisivat taas ylimääräisen lenkin ajamista, kun Kalevan kirkolle pitää kuitenkin päästä.

  9. #84
    Eppu avatar
    Liittynyt
    25.06.2005
    Sijainti
    Tampere
    Viestejä
    1579

    oletus Vs: Pohjolan Liikenteen pikavuoroliikenne

    Lainaus Alunperin kirjoittanut kuukanko Näytä viesti
    Molemmat noista tarkoittaisivat taas ylimääräisen lenkin ajamista, kun Kalevan kirkolle pitää kuitenkin päästä.
    No eipä tuo iso lenkki ole jos Verkatehtaankatua ajetaan ras: pikapysäkille. Tuota kautta se olisi toki parasta ajaa koska rautatienkatu on eteläpäästä kovin ruuhkainen varsinkin iltapäivisin. Toiseen suuntaan toki ehtii ja täytyykin ajaa Vuolteenkadun kautta.

    Toki aivan sama jos vaikka johonkin hiljaisempaan aikaan kiepauttais Hämeenpuiston ja Ratinankin kautta. Arkisin päivällä sitä reittiä ei kannata edes harkita.

    Sitten reitillä voi leikkiä niinkin että Hkiin päin ajettais Hämeenkatu-Rautatienkatu-Kalevantie-Yliopistonkatu. Silloin saapuvat vuorot juuttuis arki-iltapäivinä pieneen ruuhkaan Rautatienkadulla...
    Kuvasto l Oikoradan Bussisivut
    "Spårväg City i Stockholm har inte lockat fler resenärer än när trafiken kördes med buss. Den så kallade spårfaktorn finns inte, hävdade transportforskaren Maria Börjesson."

  10. #85
    Moderaattori
    Liittynyt
    24.06.2005
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    5709

    oletus Vs: Pohjolan Liikenteen pikavuoroliikenne

    Tampere - Helsinki -vuorossa saapui Helsinkiin äsken violettiin pikavuoroväritykseen maalattu PL 2, joka on ennen palvellut Uudenmaan vakiovuoroliikenteessä PL:n bumerangivärityksessä. Bussin mennessä ohi Mannerheimintiellä en onnistunut bongaamaan sisältä ainuttakaan matkustajaa.

  11. #86
    Tunnistettu jäsen killerpop avatar
    Liittynyt
    24.06.2005
    Sijainti
    Tampere
    Viestejä
    2858

    oletus Vs: Pohjolan Liikenteen pikavuoroliikenne

    Lainaus Alunperin kirjoittanut kuukanko Näytä viesti
    Tampere - Helsinki -vuorossa saapui Helsinkiin äsken violettiin pikavuoroväritykseen maalattu PL 2, joka on ennen palvellut Uudenmaan vakiovuoroliikenteessä PL:n bumerangivärityksessä. Bussin mennessä ohi Mannerheimintiellä en onnistunut bongaamaan sisältä ainuttakaan matkustajaa.
    Tuo #2 lie yksi vakio mm #133 lisäksi.

    Kuormassa sentäs on havaittu elpymistä pääsiäisen ruuhkien toimesta, yksi auto saapui Tampereelle jopa 2 pax kyydissään.
    TSB-Bussisivut | Suomen kirjastoautot | phototrans

    Raitiovaunuliikenteen elinkaari oli yhtä pitkä kuin sosialistipuolueen vaalikampanja. – Koko raitiovaunuprosessi on täynnä absurdeja piirteitä ja julkisen rahan tuhlausta.

  12. #87
    sm3
    sm3 ei ole kirjautuneena

    Liittynyt
    16.06.2010
    Viestejä
    1290

    oletus Vs: Pohjolan Liikenteen pikavuoroliikenne

    Ovat ilmeisesti hankkineet sivusuunnassa liikuteltavia istuimia uusiin busseihin.


  13. #88

    Liittynyt
    03.11.2005
    Viestejä
    157

    oletus Vs: Pohjolan Liikenteen pikavuoroliikenne

    Lainaus Alunperin kirjoittanut sm3 Näytä viesti
    Ovat ilmeisesti hankkineet sivusuunnassa liikuteltavia istuimia uusiin busseihin.
    Pitää paikkansa matkustin sellaisella linja-autolla Helsinki-Turku välin. Penkit olivat mukavat ja niitä väljästi, kunnon jalkatila varsinkin eteenpäin ja sivusuunnassa siirtämisen jälkeen myös sivulle (ilman sitäkin olisi ollut kohtuullinen) .
    Sen sijaan se että wc (joka muuten oli keskiovella eikä takana) oli rikki ei ollut matkustajien mieleen.
    Numeroa en valitettavasti kirjoittanyt ylös, mutta oli liila bussi ja muut pohjolan liikenteen tarjoamat palvelut (pistokkeet, ilmastointi, välipala-automaatti, televisiomonitori, wifi) mainiot.

  14. #89
    Moderaattori
    Liittynyt
    24.06.2005
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    5709

    oletus Vs: Pohjolan Liikenteen pikavuoroliikenne

    Lainaus Alunperin kirjoittanut killerpop Näytä viesti
    Kuormassa sentäs on havaittu elpymistä pääsiäisen ruuhkien toimesta, yksi auto saapui Tampereelle jopa 2 pax kyydissään.
    Itse olen juuri Kampista 11.00 lähteneen vuoron kyydissä ja maksavia matkustajia on jopa 8 (ja me kaikki tulimme juuri Kampista kyytiin). Lisäksi mukana on 3 kuljettajaa opettamassa/opettelemassa reittiä. Kalustona on tuo aiemminkin mainittu PL 2.

    Nettilipun lukeminen ei toiminut, vaan lukija herjasi vain että lippu ei ole voimassa. Opaskoirana ollut kuljettaja neuvoi kuljettajaa, että Tampereen reitillä on vikaa nettikaupassa ostetuissa lipuissa ja kuljettaja päästi sitten kyytiin.

    Vielä bussin lähdettyä Kampista tähän bussiin olisi saanut lippuja Keimolasta Tampereelle 5 eurolla.

    Vaikka näytöillä mainostetaankin WiFiä, niin kännykkäni ei kuitenkaan sellaista löydä.

  15. #90
    sm3
    sm3 ei ole kirjautuneena

    Liittynyt
    16.06.2010
    Viestejä
    1290

    oletus Vs: Pohjolan Liikenteen pikavuoroliikenne

    Helsinki Turku välillä vaihtelee kanssa aika paljon matkustajamäärät. Joskus voi olla jokainen paikka täys ja joskus on viisi matkustajaa. 13 euron lipun olen kerran ostanut neljä tuntia ennen matkaa ja bussissa oli kuusi matkustajaa. Parhaimillaan vitosen lipulla mennyt ja bussi ollut täysi. Hinnat ja täyttöaste vaihtelevat paljon hinnat vitosesta lähes 18 euroon ja lähes tyhjästä siihen että jokainen paikka käytössä. Vainio ajaa melkeen perässä vissiin koska saapuu lähes samaan aikaan aina, ja heilläkin on matkustajia kohtuullisesti ollut mitä olen huomannut. Wifi toiminut minulla hyvin,


Vastaavia viestiketjuja

  1. Pohjolan Liikenteen kalustoa
    kirjoittanut kuukanko foorumissa Kauko- ja tilausliikenne
    Vastauksia: 136
    Viimeisin viesti: 18.07.2016, 02:03
  2. Pohjolan Liikenteen teli-402:t
    kirjoittanut sm3 foorumissa HSL-alueen paikallisliikenne
    Vastauksia: 2
    Viimeisin viesti: 06.04.2014, 00:00
  3. Pohjolan Liikenteen nettilipunmyynti
    kirjoittanut Admiral Observer foorumissa Kauko- ja tilausliikenne
    Vastauksia: 9
    Viimeisin viesti: 30.03.2014, 17:42
  4. Maksuvälineet Pohjolan Liikenteen busseissa
    kirjoittanut zige94 foorumissa Kauko- ja tilausliikenne
    Vastauksia: 20
    Viimeisin viesti: 25.07.2012, 12:05
  5. Pohjolan Liikenteen OmniCityt?
    kirjoittanut Tonttu18 foorumissa HSL-alueen paikallisliikenne
    Vastauksia: 15
    Viimeisin viesti: 20.12.2008, 06:06

Lähettämissäännöt

  • Et voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Et voi vastata viesteihin
  • Et voi lähettää liitetiedostoja
  • Et voi muokata viestejäsi
  •