Pohjanmaa Express

Erikoinen. Ja auto näkyy jäävän viikonlopuksi Treelle. Onkohan heillä joku sieltä käsin lähtevä säännöllinen tilausajosarja viikonloppuisin?

On kyllä hyvä ja kiva asia, että nykymeno mahdollistaa matkustajienkin ottamisen tällaiselle "ferry flightille". Mutta aikamoinen markkinointi näihin tarvitaan, jos halutaan kansan tietävän näistä.
 
Erikoinen. Ja auto näkyy jäävän viikonlopuksi Treelle. Onkohan heillä joku sieltä käsin lähtevä säännöllinen tilausajosarja viikonloppuisin?

Ja toinen Seinäjoelle. Jos kuskit vaihtuisi Parkanossa, tuo olisi ihan optimaalinen veto.

Aikataulurakenteeseen sen verran kommenttina, että 10 min ei riitä Ylöjärvi-> Tampere. Ei misssään olosuhteissa eikä mitään reittiä. 5 min menee jo ylö - lielahti th.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
On kyllä hyvä ja kiva asia, että nykymeno mahdollistaa matkustajienkin ottamisen tällaiselle "ferry flightille". Mutta aikamoinen markkinointi näihin tarvitaan, jos halutaan kansan tietävän näistä.

Asiakkaat koostuu varmasti paikkakuntalaisista vakikäyttäjistä, Härmän Liikenne sekä Länskä on kertonut tästä tulevasta pikavuorosta Facebook sivuillaan mikä tavoittaa varmasti kummastakin kaupungista monia asiasta kiinnostuneita.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Heillä siis on auto siellä Tampereella koko ajan. Mitä se mahtaa tehdä viikolla?

Vuorohan on kahden liikennöitsijän yhteinen. Eiköhän autokierrot mene niin, että linjan bussit viettävät arkipäivät "oman firman" kaupungissa ja menevät sitten viikonlopuksi yhteistyökumppanin tallille.
 
Niinpä näkyy, en osannut lukea aikataulua oikein. Vielä erikoisempaa. Heillä siis on auto siellä Tampereella koko ajan. Mitä se mahtaa tehdä viikolla?

Ei nyt niin monimutkaista sentäs. Eli molemmista suunnista lähtee autot perjantaisin ja sunnuntaisin. Eli Tampereelta ja Seinäjoelta. Ideaalitilanteessa auto makaa reilun vuorokauden vieraalla paikkakunnalla (Tampereelta Seinäjoelle lähtenyt auto palaa sunnuntaina kotio, Seinäjoelta perjantaina lähtenyt auto palaa sunnuntaina kotio). Muutaman mutkan tähän tekee oikeastaan se, mitä ovat SS-päivät. Jos ja kun SS-vuorot ajetaan 26.12.2014 ja 6.1.2015, tarvii niillä olla myös järkevä vuoro toiseen suuntaan, ettei mene vallan siirtoajoksi.

Jos kuskinvaihto tapahtuu matkalla siellä missä autot kohtaavat, ruletti pyörinee hienosti. Silloin LL:n kuski toisi Härmän auton sunnuntaina ylös ja Härmän kuski sunnuntaina LL:n auton alas. Toki lauantait ovat vilkkaita tilausajopäiviä varmasti kummallakin yrityksellä, mutta jos tätä kuskinvaihtokuviota ei ole, voi varmaan tätä vierasta työvoimaa hyödyntää soveltuvin osin esim kummankin kaupungin paikallisliikenteessä :p
 
Luenkohan mä kaiken yhtä huolimattomasti... Linkki vei tuonne Härmän sivulle, joten sivuutin kokonaan Bussifriikin maininnan siitä, että tässä on Länsilinjatkin mukana. Ei nämä sitten mitään ferry flightejä olekaan, vaan ihan varsinaista bisnestä. Opiskelijat kotiin viikonlopuksi molempiin suuntiin? Hyvä näin.
 
Ei nyt niin monimutkaista sentäs. Eli molemmista suunnista lähtee autot perjantaisin ja sunnuntaisin. Eli Tampereelta ja Seinäjoelta. Ideaalitilanteessa auto makaa reilun vuorokauden vieraalla paikkakunnalla (Tampereelta Seinäjoelle lähtenyt auto palaa sunnuntaina kotio, Seinäjoelta perjantaina lähtenyt auto palaa sunnuntaina kotio). Muutaman mutkan tähän tekee oikeastaan se, mitä ovat SS-päivät. Jos ja kun SS-vuorot ajetaan 26.12.2014 ja 6.1.2015, tarvii niillä olla myös järkevä vuoro toiseen suuntaan, ettei mene vallan siirtoajoksi.

Jos kuskinvaihto tapahtuu matkalla siellä missä autot kohtaavat, ruletti pyörinee hienosti. Silloin LL:n kuski toisi Härmän auton sunnuntaina ylös ja Härmän kuski sunnuntaina LL:n auton alas. Toki lauantait ovat vilkkaita tilausajopäiviä varmasti kummallakin yrityksellä, mutta jos tätä kuskinvaihtokuviota ei ole, voi varmaan tätä vierasta työvoimaa hyödyntää soveltuvin osin esim kummankin kaupungin paikallisliikenteessä :p

Niin, no eihän tuo " lainakuljettajien" käyttö Tampereen paikallisliikenteessä mitenkään outoa ole. Eikös takavuosinä Mäkelän kuljettajat ajaneet yhtä Valkeakosken Liikenteen arkikierrosta silloisella linjalla 55, eli Pyynikintori- Ideapark, vai muistanko väärin ?
 
Ei nyt niin monimutkaista sentäs. Eli molemmista suunnista lähtee autot perjantaisin ja sunnuntaisin. Eli Tampereelta ja Seinäjoelta. Ideaalitilanteessa auto makaa reilun vuorokauden vieraalla paikkakunnalla (Tampereelta Seinäjoelle lähtenyt auto palaa sunnuntaina kotio, Seinäjoelta perjantaina lähtenyt auto palaa sunnuntaina kotio). Muutaman mutkan tähän tekee oikeastaan se, mitä ovat SS-päivät. Jos ja kun SS-vuorot ajetaan 26.12.2014 ja 6.1.2015, tarvii niillä olla myös järkevä vuoro toiseen suuntaan, ettei mene vallan siirtoajoksi.

Jos kuskinvaihto tapahtuu matkalla siellä missä autot kohtaavat, ruletti pyörinee hienosti. Silloin LL:n kuski toisi Härmän auton sunnuntaina ylös ja Härmän kuski sunnuntaina LL:n auton alas. Toki lauantait ovat vilkkaita tilausajopäiviä varmasti kummallakin yrityksellä, mutta jos tätä kuskinvaihtokuviota ei ole, voi varmaan tätä vierasta työvoimaa hyödyntää soveltuvin osin esim kummankin kaupungin paikallisliikenteessä :p

Voihan tuossa olla sovittu, että auto ja kuljettaja työllistetään lauantaisin juuri tilausajoon molemmilla paikkakunnilla. Toisaalta jos kysyntää riittää, niin äkkiäkö lisää toiset lähdöt suuntaansa ja autot palaavat samana päivänä kotiin.
 


No niin, homma on lähtenyt käyntiin. Härmän Liikenne #21 on tullut Seinäjoelta Tampereelle ja lähti tänään sunnuntaina takaisin. Vastaavasti Länsilinjojen jompi kumpi 9700H NG, #37 tai #45 tuli hetki sitten alas.
Mitä aikatauluun tulee, niin saapumisaika Pyynikintorin pysäkin 29 kohdalle oli 18:31:23, joten saa hieman aikamatkustaa ollakseen 18:30 linja-autoasemalla ja kiire tulee olla Hervannassakin 18:45.
 
Viimeksi muokattu:
Takaisin
Ylös