Outo auto linjalla - havaintoja sieltä täältä 2015

Su 22.2

ESLL 907 (Iveco Irisbus Crossway LE) lähdöllä Porvoo-Loviisa-Hamina Helsingin Lentoasemalta tänään n. klo 16.50.:D
HSL-tariffikilpi oli vielä paikoillaan.
 
Su 22.2

ESLL 907 (Iveco Irisbus Crossway LE) lähdöllä Porvoo-Loviisa-Hamina Helsingin Lentoasemalta tänään n. klo 16.50.:D
HSL-tariffikilpi oli vielä paikoillaan.
Toimii syöttölinjana Landbon pysäkille, Crossareita käytetään tuolla syöttölinjalla yleisesti. Tämä vuoro siis kyseessä.
 
Koulujen hiihtolomaviikkoa vietetään ja Länsilinjat #29 on päässyt hieman poikkeukselliseen sarjaan:

Tässä auto lähtee 24.2.2015 klo 13:55 reilua 100km mittaista Tampere–Kuru–Virrat -vuoroa. Linjakilvessä oleva Alavus on sen sijaan vanhentunutta tietoa, ihan niin kauas ei vuoro sentäs aja.
DSC_0250.jpg
 
5.3

Juuri äsken ajoi Kuusitien pysäkin ohi jokin Lahti 2017- teipattu OmniExpress, jossa oli takalinjakilpi. Ajoi linjaa 464, joka on sekin minulle täysi mysteeri. Tietääkö kukaan enempää tästä bussista?
 
5.3

Juuri äsken ajoi Kuusitien pysäkin ohi jokin Lahti 2017- teipattu OmniExpress, jossa oli takalinjakilpi. Ajoi linjaa 464, joka on sekin minulle täysi mysteeri. Tietääkö kukaan enempää tästä bussista?

464 on Nurmijärven suunnan linja, jota Korsisaari ajaa. Tästä pääteltynä tuo OmniExpress on siis Korsisaaren.
 
5.3

Juuri äsken ajoi Kuusitien pysäkin ohi jokin Lahti 2017- teipattu OmniExpress, jossa oli takalinjakilpi.

464 on Nurmijärven suunnan linja, jota Korsisaari ajaa. Tästä pääteltynä tuo OmniExpress on siis Korsisaaren.

Itsekin näin tuon OE340:n tänään, ja siinä tosiaan oli Korsisaaren tunnukset mm. takakilven yllä. Mielenkiintoista, että kaukobussissa on tuollainen linjakilpi takana.
 
Olen huomannut että ainakin Ruotsissa käytetään kaukoautoissakin takakilpeä.
 
Olen huomannut että ainakin Ruotsissa käytetään kaukoautoissakin takakilpeä.

Linjakilvelle on käyttöä, jos linjalla on numero. Muuten sillä ei tee yhtään mitään, kun välillä tuntuu ettei etukilvistäkään saa mitään selvää kaukoliikenteessä.
 
(Taka)linjakilvelle on käyttöä, jos linjalla on numero. Muuten sillä ei tee yhtään mitään, kun välillä tuntuu ettei etukilvistäkään saa mitään selvää kaukoliikenteessä.
Jokseenkin erikoinen "logiikka"... Millä tavalla reitti-/määränpäätiedon tarpeellisuus/kiinnostavuus muuttuu riippuen siitä, esitetäänkö informaatio kirjaimin [KAMPPI] vai numeroin [490]? Itseäni ainakin kiinnostaa itse määränpäätieto yleensä, ei se, kummalla sinänsä kelvollisella ilmaisutavalla se esitetään.
 
Jokseenkin erikoinen "logiikka"... Millä tavalla reitti-/määränpäätiedon tarpeellisuus/kiinnostavuus muuttuu riippuen siitä, esitetäänkö informaatio kirjaimin [KAMPPI] vai numeroin [490]? Itseäni ainakin kiinnostaa itse määränpäätieto yleensä, ei se, kummalla sinänsä kelvollisella ilmaisutavalla se esitetään.

Ei esitystavalla olekaan väliä, mutta teksti tuppaa aina olemaan pienemmällä tai näkymään huonommin kuin numerot pienessä takakilvessä, sitä ajoin takaa. Tosin, jos kilpi olisi esim. sivukilven kokoinen tai kuitenkin merkittävästi normaalia takakilpeä isompi, niin tilanne olisi aivan toinen. Ajattelin nimittäin edellisessä viestissä nimenomaan pientä takalinjakilpeä ja informaation toteutusta siinä.
 
14.3.2015

Tourusbus.com:n Volvo 9700 -teli tuplaamassa OnniBus.comia. Havainto kolmostiellä Klaukkalan kohdilla etelään päin vähän ennen klo 12
 
14.3.2015

Tourusbus.com:n Volvo 9700 -teli tuplaamassa OnniBus.comia. Havainto kolmostiellä Klaukkalan kohdilla etelään päin vähän ennen klo 12

Kyseessä oli FIY-592, Volvo B12B 6x2/9700HD, Charter Tourus Bus, ex-Turun Citybus. Lähti 13:00 Kiasmalta takaisin Onnibusin kyltti ikkunalla.
 
Takaisin
Ylös