Helsinki - Porvoo

Joka tapauksessa kausilipun hinta yli kaksinkertaistuu niille jotka ovat käyttäneet OB:n onnirider-kausilippua. Ei tuo 168€/kk hinta silti mikään kohtuuton ole jos verrataan vaikka HSL:n ABCD-kausilippuun jonka hinta on 156,40€/kk. Matkustajat ovat kuitenkin jo tottuneet edullisempiin lipunhintoihin, joten tuskin Porvoon liikenne voi tuota hintaa hirveästi alkaa korottamaan jos mielii pitää matkustajat busseissaan.

Oikeastaan tuo matkakustannus ei nouse noin paljoa vaikka lipun hinta nouseekin. Jos on tavallinen 40 000 euroa vuodessa ansaitseva, on korotus noin 74%, koska verottajan omavastuuosuuden ylittävä vähennysoikeus kasvaa.
 
Mikäli heikohko vuoromäärä ja ainainen Itä-Helsingin kierros ei haittaa, niin Savonlinja myy tällä hetkellä Helsinki-Porvoo välille 120 eurolla 30 päivän kausilippua mobiilisovelluksessa.
 
Mikäli oikein laskin niin Savonlinnan tarjonta putoaa reitillä reilusti kesäkaudella, muistaakseni 16 vuorostaan 9:ään. Näillä näkymin yksi niistä ei palaudu enää syksyllä.
 
Porvoon Liikenne: Helsinki - Porvoo

Nyt on sitten Porvoon Liikenteen vuoro vähentää tarjontaa Helsigin-linjalla 22.2.2021 alkaen: https://www.ostnyland.fi/artikel/ny...arna-borga-trafiks-tur-att-minska-pa-turerna/
Puolet päivävuoroista poistuu "ei kannata ajaa tyhjillä autoilla" sanoo tj Wallenius, viidennes kuljettajista lomautetaan samalla. Tällä tavalla yritetään firma pelasta, kertoo Wallenius. 5 autoa jää kierrosta pois ja 10 on myyty syksyn jälkenn.
 
Vs: Porvoon Liikenne: Helsinki - Porvoo

Nyt on sitten Porvoon Liikenteen vuoro vähentää tarjontaa Helsigin-linjalla 22.2.2021 alkaen: https://www.ostnyland.fi/artikel/ny...arna-borga-trafiks-tur-att-minska-pa-turerna/
Puolet päivävuoroista poistuu "ei kannata ajaa tyhjillä autoilla" sanoo tj Wallenius, viidennes kuljettajista lomautetaan samalla. Tällä tavalla yritetään firma pelasta, kertoo Wallenius. 5 autoa jää kierrosta pois ja 10 on myyty syksyn jälkenn.

Pääkuvio karsimisessa on, että ruuhkavuoroja vähennetään tuntuvasti varsinkin suorilla 860-sarjan moottoritievuoroilla, jonka liikenne päättyy iltaisin jo klo 18 mennessä. Päälinjalla 848 Hki-Pasila-Söderkulla-Porvoo päivävuoroja vähennetään yhteen tunnissa, ja liikennöinti päättyy arki-iltoina jo klo 23 jälkeen. Porvoon Liikenteen kokonaiskuvioon vaikuttaa myös se, että yhtiö menetti vuosikymmenien jälkeen koko Sköldvik-jalostamokombinaatin liikenteen Korsisaarelle viime syksynä. Tämä oli perua edeltäjä Norrgårdin ajoilta.
 
Vs: Porvoon Liikenne: Helsinki - Porvoo

Pääkuvio karsimisessa on, että ruuhkavuoroja vähennetään tuntuvasti varsinkin suorilla 860-sarjan moottoritievuoroilla, jonka liikenne päättyy iltaisin jo klo 18 mennessä. Päälinjalla 848 Hki-Pasila-Söderkulla-Porvoo päivävuoroja vähennetään yhteen tunnissa, ja liikennöinti päättyy arki-iltoina jo klo 23 jälkeen. Porvoon Liikenteen kokonaiskuvioon vaikuttaa myös se, että yhtiö menetti vuosikymmenien jälkeen koko Sköldvik-jalostamokombinaatin liikenteen Korsisaarelle viime syksynä. Tämä oli perua edeltäjä Norrgårdin ajoilta.

Uutisessa näytettiin sanovan että supistukset ovat tilapäisiä. Saa nähdä sitten kun aika kuluu palataanko enää entiseen.
Porvoo-Sköldvik-liikenteen siirtyminen Korsisaarelle onkin aika iso paukku, reittejä on ollut useita.
 
Takaisin
Ylös