Sivu 4 / 4 EnsimmäinenEnsimmäinen 1234
Näytetään tulokset 46-57/57

Viestiketju: OnniBus.com:lle sisaryhtiö Viroon

  1. #46
    Moderaattori
    Liittynyt
    24.06.2005
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    5863

    oletus Vs: OnniBus.com:lle sisaryhtiö Viroon

    Lainaus Alunperin kirjoittanut deepthroat Näytä viesti
    Tämän humpuuki pölinän jälkeen voinen kertoa hieman lähempänä totuutta olevan version: Souter Investment myi jo aiemmin kesällä Megabussin euroopan toiminnot Saksalaiselle Flixxbussille. Kaupan ulkopuolelle jäivät tiettävästi vain SuperBus, PolskiBus, sekä OnniBus. Tämän jälkeen SB lopetettiin, OB:n kalusto siirrettiin Nordean rahoitusyhtiölle Souterilta. PolskiBussista ei vielä selvää tietoa. Eli Brexitin myötä myös Souterexit toutunee. Johtuen siitä, että brittiläinen Eu:n ulkopuolinen veroparatiisiyhtiö tulee olevan erittäin vaikeassa liiketoiminnallisessa vlikädessäBrittien lähtiessä ulos europan talousyhteisöstä.
    Ja omasta tarinastasi ainoat kohdat mitkä ei ole humpuukipölinää on Megabusin Euroopan toimintojen myynti (siinäkin Megabus jäi Flixbus-liikennöitsijäksi) ja SuperBusin tuleva lopetus.

  2. #47
    Tunnistettu jäsen killerpop avatar
    Liittynyt
    24.06.2005
    Sijainti
    Tampere
    Viestejä
    2914

    oletus Vs: OnniBus.com:lle sisaryhtiö Viroon

    Lainaus Alunperin kirjoittanut hana Näytä viesti
    Kuinka monta bussia Superbussilla oli ajossa Virossa?
    8x Astromega
    3x Altano
    Luulisin että http://phototrans.eu/24,23178,0,Bus_...olding_O_.html kalustolista on täydellinen
    TSB-Bussisivut | Suomen kirjastoautot | phototrans

    HSL on pääkaupunkiseudun kuntien jätehuoltoa ja joukkoliikennettä koskevasta yhteistoiminnasta annetun lain 3 §:ssä tarkoitettu kuntayhtymä.

  3. #48
    tkp
    tkp ei ole kirjautuneena
    Tunnistettu jäsen
    Liittynyt
    24.06.2005
    Sijainti
    Nokia
    Viestejä
    860

    oletus Vs: OnniBus.com:lle sisaryhtiö Viroon

    Lainaus Alunperin kirjoittanut kuukanko Näytä viesti
    Ja omasta tarinastasi ainoat kohdat mitkä ei ole humpuukipölinää on Megabusin Euroopan toimintojen myynti (siinäkin Megabus jäi Flixbus-liikennöitsijäksi) ja SuperBusin tuleva lopetus.
    Onko ob:n kalusto aina ollut Nordean rahoittamaa?

  4. #49
    Moderaattori
    Liittynyt
    24.06.2005
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    5863

    oletus Vs: OnniBus.com:lle sisaryhtiö Viroon

    Lainaus Alunperin kirjoittanut tkp Näytä viesti
    Onko ob:n kalusto aina ollut Nordean rahoittamaa?
    Ainakin 23.5.2014 EMS-606:n omistaja oli OnniBus.com Oy. Tuoreemmissa Astromegoissa omistajana taas tuntuu olevan Nordea Rahoitus.

    Alkuvuodesta 2014 pankeissa on varmaan vaan naurettu OB:n suunnitelmille ja sitten kun OB:sta on tullut tunnettu, on rahoitushanat auenneet.

  5. #50

    Liittynyt
    30.06.2005
    Sijainti
    Helsinki, Hamina
    Viestejä
    668

    oletus Vs: OnniBus.com:lle sisaryhtiö Viroon

    Minulle soitti eräs virolainen bussimies, ja hän kertoi Viron maanteeametissa oltavan murheellisia väitteistä, että Superbussin loppu olisi jotenkin heidän vikansa. Kuulemma Superbus sai vuorot ihan hakemustensa mukaan ja heille kerrottiin vuoroja myönnettäessä, että näitä pitää sitten ajaa kaksi vuotta ja lopetustilanteessa pitää tehdä ilmoitus 90 päivää ennen. Seitsemän ja puoli kuukautta oli tässä tapauksessa vastoin sopimusta. Epäiltiin lopetusilmoitusksen julkituontia perjantai-iltapäivänä tarkoitukselliseksi, kun viranomaisilta ei saatu heti vastinetta.
    antti

  6. #51

    Liittynyt
    05.11.2007
    Sijainti
    Ulkomailla
    Viestejä
    76

    oletus Vs: OnniBus.com:lle sisaryhtiö Viroon

    En toki tunne kaikkia yksityiskohtia, mutta ihan tiedotusvälineitä seuranneena tilanteen jonkinlainen kärjistyminen alkoi noin vuosi sitten.

    MootorGrupilla on hieman Matkahuoltoa vastaava asema, he pyörittävät pakettibisnestä (Cargobus), Tallinnan linja-autoasemaa ja kuljetusyhtiöiden yhteistä lipunmyyntijärjestelmää (T-Pilet), sekä paria suurinta liikennöitsijää (brändit Lux, Simpel, Sebe), Tarton kaupunkiliikennettä ja myös lukuisia maakuntalinjoja. Kaikki muut toimijat ovat selvästi pienempiä.

    On liene kohtuullista sanoa, että heidän käsissään on merkittävin osa virolaista linja-autoliikennettä.

    Kilpailun "vapautumisen" alla bussiliikennettä säätelevän Maanteeametin (maantievirasto) johtaja siirtyi MootorGrupille (muistaakseni lipunmyyntipuolelle) ja vastaavasti hänen tilalleen valittiin entinen MootorGrupin johtaja. Kilpailijat epäilivät näiden siirtojen hyödyntäneen MootorGrupia.

    SuperBusin pääasiallinen argumentti on ymmärtääkseni ollut lakien epäoikeudenmukainen tulkinta, ei niinkään säädökset itsessään. Uusia liikennelupia on myönnetty ns. kauneuskilpailun perusteella. Maantievirasto on pisteyttänyt ja arvottanut uusia hakemuksia ja arvioinut, onko niille tilaa markkinoilla. Pisteitä on saanut esimerkiksi pysähdysten määrästä. Tämä on johtanut siihen, että liikennelupahakemuksiin on lisäilty "haamupysäkkejä", joissa matkustajia ei juuri näy. Liikennöitsijät eivät halua lisätä tärkeämpiä välipysäkkejä, joista voisi joku matkustaja oikeasti kyytiin tullakin, sillä se pidentäisi matka-aikaa. Valtaosa matkustajista ilmeisesti haluaa non-stop-linjoja suurien kaupunkien väliin.

    Päällekkäisiä vuoroja ei ole haluttu myöntää. Koska parhaat lähtöajat esimerkiksi Tallinnan ja Tarton välillä on MootorGrupilla, on kilpailijoilla käytännössä mahdotonta rakentaa kilpailukykyistä aikataulua. En muista säädöksiä tarkkaan, mutta muistelen esimerkiksi sääntöjen kieltäneen avaamasta linjaa jonka lähtöaika oli lähempänä kuin 15 minuuttia jo liikennöivästä linjasta. Kun Lux Express liikennöi tasa- ja puolitunnein, ei kilpailijoille, vanhoille tai uusille jää kuin rippeet. Ja näillä asiakkaita ei houkutella.

    Itse arvioisin, että Virossa bussiliikenteen hintataso on ollut melko järkevä ja palvelutaso (erityisesti Lux) on kehittynyt korkeaksi. Tässä tilanteessa uuden kilpailijan on hyvin vaikea tarjota mitään uutta. Bussien pitäisi olla selvästi parempia, hintojen selvästi matalampia ja aikataulujen huomattavasti joustavampia. Tallinnan ja Tarton välillä en usko, että tämä mitenkään olisi mahdollista. Toki, maasta löytyy muitakin reittejä, mutta ne ovat kuitenkin merkitykseltään selvästi toisarvoisia ja pelkästään niiden varaan yksikään kilpailija ei toimintaansa rakentaisi.

    SuperBussin olisi siis pitänyt päästä ajamaan 18 tuntia vuorokaudessa tasatunnein tärkeimpiin kaupunkeihin vitosen lippuhinnalla (tai jopa alle) Luxia paremmilla busseilla (ja paremmilla palveluilla). Suomessa lähtötilanne oli aivan toinen, sen Onnin menestys näyttää. Maassa maan tavalla.

  7. #52
    kiitokurre avatar
    Liittynyt
    09.08.2008
    Sijainti
    lempäälä
    Viestejä
    86

    oletus Vs: OnniBus.com:lle sisaryhtiö Viroon

    Superbussin kuljettajille tarjottu mahdollisuus siirtyä Onnibussille http://pluss.postimees.ee/v2/3777223...-keele-kursusi

  8. #53

    Liittynyt
    30.06.2005
    Sijainti
    Helsinki, Hamina
    Viestejä
    668

    oletus Vs: OnniBus.com:lle sisaryhtiö Viroon

    Ei ne Superbussin vuorojen lähtöaikavertailu muihin nähden niin huonolta vaikuta. Nettisivulta http://www.tpilet.ee voi verrata asiaa niinkauan kuin heinäkuuta riittää. Superbussin reitit ovat suoraan linkkeinä t-piletin avaussivulla. Superbus-vuorot on merkitty: Bus Transport Holding OÜ, SuperBus,
    antti

  9. #54

    Liittynyt
    05.11.2007
    Sijainti
    Ulkomailla
    Viestejä
    76

    oletus Vs: OnniBus.com:lle sisaryhtiö Viroon

    Valtaosa (9) busseista (11) siirtyy Suomeen:

    http://www.taloussanomat.fi/liikenne...pos=luetuimmat

  10. #55
    Tunnistettu jäsen
    Liittynyt
    06.07.2005
    Viestejä
    184

    oletus Vs: OnniBus.com:lle sisaryhtiö Viroon

    Lainaus Alunperin kirjoittanut markus1979 Näytä viesti
    Valtaosa (9) busseista (11) siirtyy Suomeen:

    http://www.taloussanomat.fi/liikenne...pos=luetuimmat
    Parin tunnin päästä saattaa näkyä mielenkiintoista kalustoa Länsiterminaalissa

    Tässä Postimees-lehden julkaisemia kuvia Tallinnan satamasta:

    http://www.postimees.ee/3784985/fotod-huvasti-superbus
    Viimeisin muokkaaja kuukanko; 01.08.2016 kello 20:57. Syy: yhdistetty kaksi viestiä
    Lauri Helke

  11. #56
    Tunnistettu jäsen killerpop avatar
    Liittynyt
    24.06.2005
    Sijainti
    Tampere
    Viestejä
    2914

    oletus Vs: OnniBus.com:lle sisaryhtiö Viroon

    Lainaus Alunperin kirjoittanut markus1979 Näytä viesti
    Valtaosa (9) busseista (11) siirtyy Suomeen:
    No tämä ei yllätä mitenkään, ymmärtääkseni Onnibus.com:n liikenne Suomessa lisääntyy taas muutaman auton verran, kun elokuun puoliväli koittaa. Useampi lupahakemus oli ainakin hyväksytty, avoimista ei ole kyllä käsitystä.

    Kun ekan kerran uutisoitiin että SuperBus lopettaa, tuli heti mieleen, että tällä saadaan samalla helpoimmalla tavalla tyydytettyä lisäautotarve Suomessa.
    TSB-Bussisivut | Suomen kirjastoautot | phototrans

    HSL on pääkaupunkiseudun kuntien jätehuoltoa ja joukkoliikennettä koskevasta yhteistoiminnasta annetun lain 3 §:ssä tarkoitettu kuntayhtymä.

  12. #57

    Liittynyt
    05.11.2007
    Sijainti
    Ulkomailla
    Viestejä
    76

    oletus Vs: OnniBus.com:lle sisaryhtiö Viroon

    Ja MootorGrupp sai uusia lähtöaikoja melko lähelle SuperBussin entisiä:

    http://tarbija24.postimees.ee/382795...t-kiiresti-ara

Sivu 4 / 4 EnsimmäinenEnsimmäinen 1234

Vastaavia viestiketjuja

  1. Onnibus - Uusi pikavuoroyritys
    kirjoittanut Rasbelin foorumissa Kauko- ja tilausliikenne
    Vastauksia: 2433
    Viimeisin viesti: 07.07.2017, 11:03
  2. TJ: Onnibus voitti linjan 25 liikennöinnin
    kirjoittanut RSS foorumissa Joukkoliikenneuutiset
    Vastauksia: 0
    Viimeisin viesti: 14.02.2013, 09:40
  3. Sillat/tunnelit Suomesta Viroon ja Ruotsiin
    kirjoittanut kemkim foorumissa Offtopic
    Vastauksia: 99
    Viimeisin viesti: 25.12.2008, 10:52
  4. Vastauksia: 31
    Viimeisin viesti: 11.12.2007, 18:40

Lähettämissäännöt

  • Et voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Et voi vastata viesteihin
  • Et voi lähettää liitetiedostoja
  • Et voi muokata viestejäsi
  •