Näytetään tulokset 1-11/11

Viestiketju: Volvo Bussar myytävänä

  1. #1

    Liittynyt
    30.06.2005
    Sijainti
    Helsinki, Hamina
    Viestejä
    671

    oletus Volvo Bussar myytävänä

    Volvo suunnittelee koko bussitoiminnan myyntiä esimerkiksi kiinalaiselle Yutongille
    http://rt-forum.se/nyheter/volvo-bussar-till-salu/
    antti

  2. #2

    Liittynyt
    04.12.2014
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    4

    oletus Vs: Volvo Bussar myytävänä

    Volvo bussin osto varmasti kiinnostaa Yutongilla, ne on jo aloittanut vahvasti maailman valoituksen ja kahminut jo hyvin bussi markkinoita useassa paikassa Kiinan ulko puolelle, esim Venäjällä, Kazakstanissa ja Kirgisiassa. Euroopassa esim; Skopjessa on jo paljon Yutongeita liikenteessä, mutta tällä kaupalla niistä tulisi huomattavasti isompi tekijä Euroopan bussi markkinoilla. Mielenkiinnolla seuraan tilannetta miten käy Volvo bussarille.

  3. #3
    Eppu avatar
    Liittynyt
    25.06.2005
    Sijainti
    Tampere
    Viestejä
    1642

    oletus Vs: Volvo Bussar myytävänä

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Champion Näytä viesti
    Mielenkiinnolla seuraan tilannetta miten käy Volvo bussarille.
    Ei kai sille kovin hyvin käy varsinkaan jos kiinalaiset käy ostoksilla.
    Kuvasto l Oikoradan Bussisivut
    "Spårväg City i Stockholm har inte lockat fler resenärer än när trafiken kördes med buss. Den så kallade spårfaktorn finns inte, hävdade transportforskaren Maria Börjesson."

  4. #4

    Liittynyt
    20.09.2015
    Viestejä
    250

    oletus Vs: Volvo Bussar myytävänä

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Eppu Näytä viesti
    Ei kai sille kovin hyvin käy varsinkaan jos kiinalaiset käy ostoksilla.
    Volvon henkilöautot voivat käsittääkseni hyvin kiinalaisomistuksessa. Silti ihmettelen, jos Volvo todella haluaa myydä bussituotannon pois. Kuorma-autojen ja maansiirtokoneiden markkinat ovat tietysti paljon suuremmat, mutta silti luulisi bussien kuuluvan samaan ydinliiketoimintaan.

  5. #5

    Liittynyt
    19.07.2006
    Sijainti
    Nokia
    Viestejä
    339

    oletus Vs: Volvo Bussar myytävänä

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Melamies Näytä viesti
    Volvon henkilöautot voivat käsittääkseni hyvin kiinalaisomistuksessa. Silti ihmettelen, jos Volvo todella haluaa myydä bussituotannon pois. Kuorma-autojen ja maansiirtokoneiden markkinat ovat tietysti paljon suuremmat, mutta silti luulisi bussien kuuluvan samaan ydinliiketoimintaan.
    Kun luin uutisen mietin pitkään että mitä muka Volvolle jää ennenkuin muistin kuorma-autot. Mutta eikös Volksewagen konserni ostanut (ilmeisesti vain sitten osan?) Volvon kuorma-autot muutama vuosi sitten kun ensin EU kilpailuviranomainen hylkäsi Volvon ostotarjouksen Scaniasta?
    Ilmeisesti Volvo on vielä iso tekijä maansiirtokonepuolella?
    Volvon henkilöautopuolelle kävi Kiinalaisomistuksessa ainakin paremmin kuin Saabille...

  6. #6
    Tunnistettu jäsen Rehtori avatar
    Liittynyt
    02.07.2005
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    251

    oletus Vs: Volvo Bussar myytävänä

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Admiral Observer Näytä viesti
    Kun luin uutisen mietin pitkään että mitä muka Volvolle jää ennenkuin muistin kuorma-autot. Mutta eikös Volksewagen konserni ostanut (ilmeisesti vain sitten osan?) Volvon kuorma-autot muutama vuosi sitten kun ensin EU kilpailuviranomainen hylkäsi Volvon ostotarjouksen Scaniasta?
    Ilmeisesti Volvo on vielä iso tekijä maansiirtokonepuolella?
    Volvon henkilöautopuolelle kävi Kiinalaisomistuksessa ainakin paremmin kuin Saabille...
    Volkswagen osti Scanian, ei Volvon kuorma-autoja. Volvo konserni omistaa Volvon kuorma-autojen lisäksi Mack:n ja Terexin kuorma-autot Jenkeissä, Rellun Euroopassa ja UD:n Aasiassa.

  7. #7

    Liittynyt
    19.07.2006
    Sijainti
    Nokia
    Viestejä
    339

    oletus Vs: Volvo Bussar myytävänä

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Rehtori Näytä viesti
    Volkswagen osti Scanian, ei Volvon kuorma-autoja. Volvo konserni omistaa Volvon kuorma-autojen lisäksi Mack:n ja Terexin kuorma-autot Jenkeissä, Rellun Euroopassa ja UD:n Aasiassa.
    Ok. Kiitoksia tiedosta. Eikös tässä ollut kuitenkin sellainen, että Volvo olisi ostanut Scanian kuorma-autot mutta EU:n kilpailuviranomainen esti hankkeen koska pohjoismaissa Volvon markkinaosuus olisi kasvanut liian isoksi? Ja Volskwagenin oston jälkeen sama tapahtui keskieuroopassa mutta eipä sitä kielletty?

    Onko Volvo-konsernilla vielä se venepuoli (Volvo Penta?)?

  8. #8
    Tunnistettu jäsen Rehtori avatar
    Liittynyt
    02.07.2005
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    251

    oletus Vs: Volvo Bussar myytävänä

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Admiral Observer Näytä viesti
    Ok. Kiitoksia tiedosta. Eikös tässä ollut kuitenkin sellainen, että Volvo olisi ostanut Scanian kuorma-autot mutta EU:n kilpailuviranomainen esti hankkeen koska pohjoismaissa Volvon markkinaosuus olisi kasvanut liian isoksi? Ja Volskwagenin oston jälkeen sama tapahtui keskieuroopassa mutta eipä sitä kielletty?

    Onko Volvo-konsernilla vielä se venepuoli (Volvo Penta?)?
    Volvo Penta kuuluu vielä konserniin.

  9. #9

    Liittynyt
    20.09.2015
    Viestejä
    250

    oletus Vs: Volvo Bussar myytävänä

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Admiral Observer Näytä viesti
    Ok. Kiitoksia tiedosta. Eikös tässä ollut kuitenkin sellainen, että Volvo olisi ostanut Scanian kuorma-autot mutta EU:n kilpailuviranomainen esti hankkeen koska pohjoismaissa Volvon markkinaosuus olisi kasvanut liian isoksi? Ja Volskwagenin oston jälkeen sama tapahtui keskieuroopassa mutta eipä sitä kielletty?
    Volvo ehti ostaa Scanian osake-enemmistön, kun Wallenbergit taipuivat ensin Volvon valtausta vastustettuaan myymään. EU-komissio tarkasteli Volvon ja Scanian yhteistä markkinaosuutta maittain, eikä koko EU:n laajuisesti. (Eli EU:n yhteismarkkinat ovat vain sanahelinää.) Volvon ja Scanian yhteinen markkinaosuus olisi ollut muistaakseni liian suuri Ruotsissa, Suomessa ja Irlannissa. Muistaakseni myös LAL valitti tästä EU-komissiolle.

    Silloin kun Volvo osti Renaultin kuorma-autot ja sai samalla Renaultin omistaman Mackin, velvoitti EU-komissio Volvoa luopumaan kaupan mukana tulleesta Renaultin osuudesta Renaultin ja Ivecon yhteisestä bussiyhtiöstä.

  10. #10

    Liittynyt
    24.09.2016
    Viestejä
    1

    oletus Vs: Volvo Bussar myytävänä

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Melamies Näytä viesti
    Volvon henkilöautot voivat käsittääkseni hyvin kiinalaisomistuksessa. Silti ihmettelen, jos Volvo todella haluaa myydä bussituotannon pois. Kuorma-autojen ja maansiirtokoneiden markkinat ovat tietysti paljon suuremmat, mutta silti luulisi bussien kuuluvan samaan ydinliiketoimintaan.

    Anteeksi jos tämä vastaus tulee myöhään, mutta haluan yrittää vastata kysymykseesi. Volvon bussin ydinbisnes ei ole koskaan ollut bussien korinrakennuksessa. Volvohan on jo vuosien saatossa lopettanut tai myynyt Abenraa, Droegemuller (VBD) ja Carrus toiminnot.
    Volvolla pysyy varmasti interessi myydä bussien alustoja ulkopuolisille korinrakentajille, sillä onhan moottori, vaihteisto ja akselisto kuorma-autojen ja bussien välillä suhteellisen samanlaisia. Sitäpaitsi Volvolla on jo paljon Volvon bussien alustojen asikkaita ympäri Eurooppaa, Amerikkaa (Prevost) ja Aasiaa. Euroopan ulkopuolella valmistetaan myös paljon 8xxx ja 9xxx koreja ymmärtääkeseni lisenssillä.
    Luulen siis että artikkelissa on kyse nimenomaan korinrakennustoimien myymisestä. Korinrakennus ei ole ollut vuosikymmeniin osa Volvon ydinbisnestä. Puola on viimeinen paikka jossa Volvolla on ollut omaa korinrakennusta.

  11. #11

    Liittynyt
    20.09.2015
    Viestejä
    250

    oletus Vs: Volvo Bussar myytävänä

    Lainaus Alunperin kirjoittanut rexie Näytä viesti
    Anteeksi jos tämä vastaus tulee myöhään, mutta haluan yrittää vastata kysymykseesi. Volvon bussin ydinbisnes ei ole koskaan ollut bussien korinrakennuksessa. Volvohan on jo vuosien saatossa lopettanut tai myynyt Abenraa, Droegemuller (VBD) ja Carrus toiminnot.
    Volvolla pysyy varmasti interessi myydä bussien alustoja ulkopuolisille korinrakentajille, sillä onhan moottori, vaihteisto ja akselisto kuorma-autojen ja bussien välillä suhteellisen samanlaisia. Sitäpaitsi Volvolla on jo paljon Volvon bussien alustojen asikkaita ympäri Eurooppaa, Amerikkaa (Prevost) ja Aasiaa. Euroopan ulkopuolella valmistetaan myös paljon 8xxx ja 9xxx koreja ymmärtääkeseni lisenssillä.
    Luulen siis että artikkelissa on kyse nimenomaan korinrakennustoimien myymisestä. Korinrakennus ei ole ollut vuosikymmeniin osa Volvon ydinbisnestä. Puola on viimeinen paikka jossa Volvolla on ollut omaa korinrakennusta.
    En silloin lukenut koko artikkelia. Aikaisemmin olen luullut ymmärtäneeni, että Volvo haluaa myydä pääasiassa kokonaisia busseja, jotka ovat "lattiasta kattoon" Volvoja.

Vastaavia viestiketjuja

  1. Myytävänä bussifirma
    kirjoittanut antti foorumissa Muuta busseista
    Vastauksia: 0
    Viimeisin viesti: 05.12.2015, 23:27
  2. Höyryveturipuisto myytävänä
    kirjoittanut antti foorumissa Offtopic
    Vastauksia: 0
    Viimeisin viesti: 14.05.2012, 11:12
  3. Myytävänä: Joukkoliikenneaiheista tavaraa
    kirjoittanut ilpo foorumissa Offtopic
    Vastauksia: 0
    Viimeisin viesti: 14.01.2011, 16:31
  4. Mikä Volvo?
    kirjoittanut Naamari foorumissa Muuta busseista
    Vastauksia: 3
    Viimeisin viesti: 29.04.2007, 17:44
  5. Volvo 8700LE 6*2
    kirjoittanut Sami Aaltonen foorumissa Kuvat
    Vastauksia: 0
    Viimeisin viesti: 09.04.2007, 18:59

Lähettämissäännöt

  • Et voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Et voi vastata viesteihin
  • Et voi lähettää liitetiedostoja
  • Et voi muokata viestejäsi
  •