Sivu 5 / 5 EnsimmäinenEnsimmäinen 12345
Näytetään tulokset 61-75/75

Viestiketju: Joukkoliikenne Tallinnassa

  1. #61
    kiitokurre avatar
    Liittynyt
    09.08.2008
    Sijainti
    lempäälä
    Viestejä
    86

    oletus Vs: Joukkoliikenne Tallinnassa

    Lisää Volvo hybridejä Tallinnaan http://tallinncity.postimees.ee/3784...o-hubriidbussi

  2. #62
    Salomaa avatar
    Liittynyt
    24.10.2007
    Viestejä
    675

    oletus Vs: Joukkoliikenne Tallinnassa

    Quide lehdessä myös mainittiin että johdinautoliikenne loppuisi kokonaan Tallinnasta jossain vaiheessa. Tietääkö joku joukkoliikenneasiantuntija syytä tähän.? Solariksen johdinautothan ainakin matkustajien kannalta hiljaisija ja miellyttäviä matkustaa.

  3. #63
    Joonas Pio avatar
    Liittynyt
    04.10.2009
    Sijainti
    Porvoo
    Viestejä
    2719

    oletus Vs: Joukkoliikenne Tallinnassa

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Salomaa Näytä viesti
    Quide lehdessä myös mainittiin että johdinautoliikenne loppuisi kokonaan Tallinnasta jossain vaiheessa. Tietääkö joku joukkoliikenneasiantuntija syytä tähän.? Solariksen johdinautothan ainakin matkustajien kannalta hiljaisija ja miellyttäviä matkustaa.
    Aiemmin on puhuttu, että liikennettä jatketaan pelkillä Solariksilla niiden käyttöiän loppuun ja sitten liikenne lopetetaan, kun uusia ei hankita.

  4. #64
    Salomaa avatar
    Liittynyt
    24.10.2007
    Viestejä
    675

    oletus Vs: Joukkoliikenne Tallinnassa

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Joonas Pio Näytä viesti
    Aiemmin on puhuttu, että liikennettä jatketaan pelkillä Solariksilla niiden käyttöiän loppuun ja sitten liikenne lopetetaan, kun uusia ei hankita.
    Juuri se onkin se ydinkysymys, että miksi uusia johdinautoja ei hankita Solaristen jälkeen eli miksi Tallinnassa luovutaan kokonaan johdinautoliikenteestä. Tämän kysymyksen jos joku tietää, niin mielenkiinnolla luen vastauksen.

  5. #65

    Liittynyt
    20.09.2015
    Viestejä
    237

    oletus Vs: Joukkoliikenne Tallinnassa

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Salomaa Näytä viesti
    Juuri se onkin se ydinkysymys, että miksi uusia johdinautoja ei hankita Solaristen jälkeen eli miksi Tallinnassa luovutaan kokonaan johdinautoliikenteestä. Tämän kysymyksen jos joku tietää, niin mielenkiinnolla luen vastauksen.
    Koska johdinauto on vanhentunutta tekniikkaa. Sähköbussit ovat nyt akkukäyttöisiä, ilman johtojen tuomaa riesaa ja reittirajoituksia. Tämä on huomattu varmasti myös Tallinnassa.

  6. #66
    Salomaa avatar
    Liittynyt
    24.10.2007
    Viestejä
    675

    oletus Vs: Joukkoliikenne Tallinnassa

    Huomasinkin juuri käydä "Johdinautot" sivuilla , jossa todettiin sama laajemmin.

  7. #67

    Liittynyt
    09.07.2005
    Viestejä
    535

    oletus Vs: Joukkoliikenne Tallinnassa

    Jostain luin, että johdinlinjat 5 ja 9 lakkautetaan tulevana heinäkuun 1 päivänä. Jäljelle jäävät linjat Mustamäen linjat 1 ja 3 sekä Keskusen linja 4, kunnes Solariksista aika jättää. Ensimmäisenä jäljellä jäävistä linjoista lahdataan ehkäpä nelonen?
    :P

    Matkustajat, tehkää kasoja kadun reunaan!

  8. #68
    Tunnistettu jäsen Rattivaunu avatar
    Liittynyt
    24.06.2005
    Viestejä
    3334

    oletus Vs: Joukkoliikenne Tallinnassa

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Salomaa Näytä viesti
    Juuri se onkin se ydinkysymys, että miksi uusia johdinautoja ei hankita Solaristen jälkeen eli miksi Tallinnassa luovutaan kokonaan johdinautoliikenteestä. Tämän kysymyksen jos joku tietää, niin mielenkiinnolla luen vastauksen.

    Huomasinkin juuri käydä "Johdinautot" sivuilla , jossa todettiin sama laajemmin
    Osa keskustelusta siirtyi (osaksi ihan järkevin perustein) toiseen ketjuun. Alun perin Tallinna perusteli johdinautoista luopumista raitiotien laajentamisella Mustamäeen. Nyttemmin Mustamäen raitiotie onkin jäänyt toteuttamatta ja johdinautoja on linja kerrallaan alettu korvata diesel- ja dieselhybridibusseilla. Joissakin lehtihaastatteluissa TLT:n edustajat ovat olleet epävarmoja, millaisilla busseilla jäljelle jäävät Solarikset aikanaan korvataan. Varmasti kansalaiset ovat Tallinnassa tietoisia siitä, että länsi ja pian koko muu teollistunut maailma suunnittelevat sähköistävänsä tieliikennettään ja tallinnalaiset ovat tekemässä päinvastoin.

  9. #69
    8.6
    8.6 on nyt kirjautuneena

    Liittynyt
    05.11.2014
    Sijainti
    Kerava
    Viestejä
    364

    oletus Vs: Joukkoliikenne Tallinnassa

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Piirka Näytä viesti
    Jostain luin, että johdinlinjat 5 ja 9 lakkautetaan tulevana heinäkuun 1 päivänä. Jäljelle jäävät linjat Mustamäen linjat 1 ja 3 sekä Keskusen linja 4, kunnes Solariksista aika jättää. Ensimmäisenä jäljellä jäävistä linjoista lahdataan ehkäpä nelonen?
    En ole löytänyt mistään tietoa, että vitonen tai mitään muutakaan Mustamäen linjaa lakkautettaisiin. 9:n lakkauttamista on perusteltu rakennustöillä, eikä tätä perustelua voida vitosen osalta käyttää. Ysin lakkakkauttamisen pitäisi myöskin riittää poistamaan Skodat liikenteestä.

  10. #70
    Eppu avatar
    Liittynyt
    25.06.2005
    Sijainti
    Tampere
    Viestejä
    1633

    oletus Vs: Joukkoliikenne Tallinnassa

    Kyllä hyvinkin nyt näyttää siltä, että etten usko edes siihen että Solarikset ajetaan loppuun vaan rollikkaliikenteen lopetus tulee eteen jo muutaman vuoden päästä. Kyllähän nuo jäljellejääneet vaunut ovat kelpo kalustoa ja menevät aivan varmasti kaupaksi jonnekin. Esim. Riiassakin on vastaavanlaisia kymmenittäin joten kyllähän ne jonnekin kaupaksi varmasti menisivät.

    Mitä tulee sitten jäljelläolevaan rollikkalinjastoon, niin Tallinnalle olisi hyvä strategia alkaa tässä osittain yhdistelemään linjastoa. Esim. nuo idästä tulevat bussit 67 ja 68 olisivat oivia reittejä, joita voisi jatkaa länteen rollikoiden 1 ja 3 reiteille. Muitakin potentiaalisia linjapareja löytyisi. Tiedä sitten sitä, miten Hobujaaman taukopaikasta halutaan pitää kiinni, että se voi tietysti jotenkin hidastaa tällaista uudistusta. En siis todella tiedä onko näin, ja onko esteitä myös sen suhteen että Lasnamäen varikolta ajettavia reittejä ei haluta yhdistää Mustamäen varikon reitteihin ja päinvastoin. Nähtäväksi jää miten Tallinnassa uskalletaan heittää tällaisia vanhoja toimintatapoja romukoppaan uusien tieltä, ja tietty jos uskalletaan niin mitä kuljettajat ovat tästä mieltä ja onko päättävillä tahoilla pelisilmää ottaa myös heidät järkevästi huomioon ym. ym...
    Kuvasto l Oikoradan Bussisivut
    "Spårväg City i Stockholm har inte lockat fler resenärer än när trafiken kördes med buss. Den så kallade spårfaktorn finns inte, hävdade transportforskaren Maria Börjesson."

  11. #71
    Joonas Pio avatar
    Liittynyt
    04.10.2009
    Sijainti
    Porvoo
    Viestejä
    2719

    oletus Vs: Joukkoliikenne Tallinnassa

    Tallinnan johdinautolinja 9 lakkautetaan 1.5. ja 2.5. alkaen sitä korvaa (hybridi)dieselbussilinja 72.

    Uutinen aiheesta viroksi:
    http://tallinncity.postimees.ee/4063...liini-number-9

  12. #72
    kiitokurre avatar
    Liittynyt
    09.08.2008
    Sijainti
    lempäälä
    Viestejä
    86

    oletus Vs: Joukkoliikenne Tallinnassa

    Uudet Volvot ja Mannit esittelyssä Vapauden aukiolla http://tallinncity.postimees.ee/4091...&image=6590367

  13. #73
    Joonas Pio avatar
    Liittynyt
    04.10.2009
    Sijainti
    Porvoo
    Viestejä
    2719

    oletus Vs: Joukkoliikenne Tallinnassa

    Lainaus Alunperin kirjoittanut kiitokurre Näytä viesti
    Uudet Volvot ja Mannit esittelyssä Vapauden aukiolla http://tallinncity.postimees.ee/4091...&image=6590367
    Miksiköhän noita esitellään, kun samanlaisia on pilvin pimein kaupungissa?

  14. #74
    Tunnistettu jäsen Rattivaunu avatar
    Liittynyt
    24.06.2005
    Viestejä
    3334

    oletus Vs: Joukkoliikenne Tallinnassa

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Joonas Pio Näytä viesti
    Miksiköhän noita esitellään, kun samanlaisia on pilvin pimein kaupungissa?
    Tallinnassa on sellainen perinne, että kalustoparaateja näytetään kansalaisille suurien uushankintojen yhteydessä. Vähän turhaltahan se silloin näyttää, kun esiteltävä kalusto ei juuri nimeksikään poikkea jo olemassa olevasta.

    Kuka muistaa, kun Suomen Turistiauto Oy otti käyttöönsä ensimmäiset matalalattiabussit vuoden 1993 loppupuolella? Silloin STA järjesti matalalattiakaluston vihkiäistilaisuuden Ruskeasuon korjaamolla. Esitteillä oli useita Volvo B10B LE / Carrus City L- ja Scania N113 CLL / Lahti 402 -busseja uunituoreina. Tilaisuus poikkesi sikäli tallinnalaisesta, että Ruskesuon tapahtuma oli tarkoitettu lähinnä medialle ja STA:n (ehkä HKL:nkin) henkilökunnalle.

    Aikanaan Paikallisliikenneliiton kalustonäyttellyt järjestettiin tapahtumapaikkakunnan keskeisellä aukiolla. Helsingissä se oli vuosia Senaatintori. Silloinkin näytteillä ollut kalusto oli hyvin usein jokseenkin samanlaista kuin mitä jo liikenteessä kulki. Tallinnan "paraateihin" niitä ei tokikaan voi suoraan verrata. Omasta mielestäni parhaat näyttelyt ovat sellaisia, joissa on esillä kalustoa eri vuosikymmeniltä niin, että vierailijat voivat omin silmin havaita kehityksen kulun.

  15. #75

    Liittynyt
    10.07.2005
    Viestejä
    312

    oletus Vs: Joukkoliikenne Tallinnassa

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Rattivaunu Näytä viesti
    Tallinnassa on sellainen perinne, että kalustoparaateja näytetään kansalaisille suurien uushankintojen yhteydessä. Vähän turhaltahan se silloin näyttää, kun esiteltävä kalusto ei juuri nimeksikään poikkea jo olemassa olevasta.

    Kuka muistaa, kun Suomen Turistiauto Oy otti käyttöönsä ensimmäiset matalalattiabussit vuoden 1993 loppupuolella? Silloin STA järjesti matalalattiakaluston vihkiäistilaisuuden Ruskeasuon korjaamolla. Esitteillä oli useita Volvo B10B LE / Carrus City L- ja Scania N113 CLL / Lahti 402 -busseja uunituoreina. Tilaisuus poikkesi sikäli tallinnalaisesta, että Ruskesuon tapahtuma oli tarkoitettu lähinnä medialle ja STA:n (ehkä HKL:nkin) henkilökunnalle.

    Aikanaan Paikallisliikenneliiton kalustonäyttellyt järjestettiin tapahtumapaikkakunnan keskeisellä aukiolla. Helsingissä se oli vuosia Senaatintori. Silloinkin näytteillä ollut kalusto oli hyvin usein jokseenkin samanlaista kuin mitä jo liikenteessä kulki. Tallinnan "paraateihin" niitä ei tokikaan voi suoraan verrata. Omasta mielestäni parhaat näyttelyt ovat sellaisia, joissa on esillä kalustoa eri vuosikymmeniltä niin, että vierailijat voivat omin silmin havaita kehityksen kulun.
    Ja Suomessa silloin, kun liikenneministeriö päätti pikavuorojen luvista valtakunnallisesti, suuremmat pikavuoroyhtiöt kävivät ajeluttamassa ministeriön väkeä pitkille lounaille, kun taloihin hankittiin uusia tilausajoautoja tai pikavuoroihin hieman normaalista parempaa kalustoa. No tämä pieni detalji nyt ei sinänsä kuulunut Tallinna otsikon alle, mutta..

Sivu 5 / 5 EnsimmäinenEnsimmäinen 12345

Vastaavia viestiketjuja

  1. USA:n joukkoliikenne
    kirjoittanut Mikko Laaksonen foorumissa Muuta joukkoliikenteestä
    Vastauksia: 100
    Viimeisin viesti: 07.04.2017, 03:06
  2. Liikennettä Tallinnassa
    kirjoittanut Rattivaunu foorumissa Kuvat
    Vastauksia: 45
    Viimeisin viesti: 08.07.2008, 21:53
  3. Asennemaailma ja joukkoliikenne
    kirjoittanut Rattivaunu foorumissa Muuta joukkoliikenteestä
    Vastauksia: 34
    Viimeisin viesti: 11.09.2006, 16:20
  4. Liput Tallinnassa
    kirjoittanut UGe foorumissa Muuta joukkoliikenteestä
    Vastauksia: 3
    Viimeisin viesti: 10.07.2006, 10:05
  5. Kaliningradin joukkoliikenne
    kirjoittanut marX foorumissa Muuta joukkoliikenteestä
    Vastauksia: 3
    Viimeisin viesti: 12.04.2006, 10:44

Lähettämissäännöt

  • Et voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Et voi vastata viesteihin
  • Et voi lähettää liitetiedostoja
  • Et voi muokata viestejäsi
  •