Ensimmäinen linjasi?

Pakko nostaa wanha ketju ;)

Ensimmäisenä linjana vanhemman kuljettajan kanssa oli 5.3.2009 h62 Helbin autolla 908 (ellen ihan väärin muista) ja samana päivänä tauon jälkeen h65A autolla 9802, tähän oli juuri silloin laitettu led-linjakilvet.
9.3.2009 olinkin kuulemma jo valmis itsenäisesti linja-ajoon ja ajoin Helb 257:lla kierroksen linjaa h41 ja tauon jälkeen vaaleanpunaisella Helb 232:lla linjaa h14, kyllä muuten pelotti kun auto tuli vaihtoon myöhässä ja suuntana oli ahtaat Eiran kadut :D
 
1.6.1987 Paunulla vuoron 12 ilta autolla 1-11, alkoi kesäaikaan 13.05, sain kylläkin auton lähes 5 min myöhässä... Tämä oli eka pätkä palkatöissä harjoittelujakson jälkeen, jossa ajelin monia monituisia linjoja..
 
Ensimmäinen linjani vanhemman kuljettajan kanssa taisi olla h59 joka silloin kulki Herttoniemen metroasemalta - Takkakujalle Pitäjänmäkeen. Auto oli todennäköisesti 500 -sarjan Volvo B58? Oma ensimmäinen linja jota ajoin oli samainen h59 jota ajoin Volvo-nivelellä. Tämä tapahtui hämärän 80-luvun lopussa... :cool:
 
Ensimmäinen päiväni linjalla(ja yleensäkin bussin ratissa liikenteessä inssin lisäksi) oli -93, linjaa 39 ja nivelellä. Tarkoitus oli mennä opiskelemaan linjaa ensimmäistä kertaa yhden päivän ns. kurssin jälkeen; aamulla kummikuljettajan kanssa autoon, tämä istahti etupenkkiin ja sanoi että sinne vaan kuskille pukille, siinä oppii parhaiten. :eek: Ensimmäisen kierroksen jälkeen sanoi että hän voisi lähteä jo kotiin, kai se sitten hyvin meni :D Iltaruuhka sitten ajeltiin yksin muistaakseni 79V:tä...
 
Ensimmäinen päiväni linjalla(ja yleensäkin bussin ratissa liikenteessä inssin lisäksi) oli -93, linjaa 39 ja nivelellä. Iltaruuhka sitten ajeltiin yksin muistaakseni 79V:tä...

Oletkin siis alunperin tullut STA:lle:) Tuolloin 90-luvun puolivälissä taisi STA:lla olla vielä ajossa Wiima K201-korisia autoja numeroilla 9-12 (pehmeilllä penkeillä) ja 13-19 (parabus-penkeillä) Pääsitkö noilla ajamaan? Itse matkustin noilla nuorena poikana paljonkin varsinkin linjoilla 51, 63 ja 79V, eniten pidin autoista 9-12 juuri pehmeiden penkkien takia ja nuo olivat varsinkin talvella hyvin lämpimiä autoja.
 
Oletkin siis alunperin tullut STA:lle:) Tuolloin 90-luvun puolivälissä taisi STA:lla olla vielä ajossa Wiima K201-korisia autoja numeroilla 9-12 (pehmeilllä penkeillä) ja 13-19 (parabus-penkeillä) Pääsitkö noilla ajamaan? Itse matkustin noilla nuorena poikana paljonkin varsinkin linjoilla 51, 63 ja 79V, eniten pidin autoista 9-12 juuri pehmeiden penkkien takia ja nuo olivat varsinkin talvella hyvin lämpimiä autoja.
No juu, en tiedä mistä nuo autojen numerot poimit, tämän listan http://koti.mbnet.fi/kalusto/sta.htm mukaan ainoat K201:t olisivat olleet numerot 16-19.? Tuo lista ei tosin ihan täydellinen, ainakin uudelleen koritetut Camot mielestäni puuttuvat... Mutta kai niilläkin on muutaman kerran ajettu :cool:
 
No juu, en tiedä mistä nuo autojen numerot poimit, tämän listan http://koti.mbnet.fi/kalusto/sta.htm mukaan ainoat K201:t olisivat olleet numerot 16-19.?

Wiima K201-korisia autoja oli kaikki numeroilla 1-19, autot 1-8 hankittiin 1982 ja poistettiin 1993, 9-12 hankittiin 1983 ja poistettiin 1997-1998, loput autot 13-19 hankittiin seuraavana vuonna 1984 ja poistettiin 1997. Osa autoista koritettiin vielä udestaan poistamisen jälkeen, auto 3 koritettiin uudestaan jo vuonna 1989 pahan kolarin seurauksena ja uusi kori oli Wiima K202, vuonna 1995 se sai uuden kylkinumeron 38 koska numerolle kolme tuli uusi Carrus city U. Autot 9 ja 17-19 saivat korikseen Ikarus E95:n ja uudet kylkinumerot olivat 306(9) 450(17) 451(18) 307(19)

Lähde: Turistiautot - Suomen turistiauto Oy:n kalustohistoria (2003)
 
Takaisin
Ylös