Volvo 9700 DD

Jos Turussa todellakin harkitaan kaksikerrosbussien hankintaa, niin toihan vois olla ihan oiva vaihtoehto sinne. Kattelin just tosiaan Onnibus.comin kalustolistaa ja sen mukaan heidän vanhimmat autot ovat niitä puolalaisia Van Hool Altanoja, jotka ovat vm.2012. Niillä on siis ikää vasta 7 vuotta, joten ne ei oo ehkä välttämättä vielä ihan korvausiässä, mut voihan se kuitenkin olla mahdollista että Helke harkitsee jo kaluston uusintaa, jos vaikka niiden Altanojen kunto ei oo paras mahdollinen tai jos siellä halutaan muuten vaan uusia kalustoa ja siirtyä Euro6-päästönormeihin. Jokatapauksessa toivottavasti Helke on nähnyt ton kyseisen uutuuden ja rupee harkitsemaan sen hankintaa kalustoon. Kyllähän toi sopis oikein hyvin Onnibussin väriasuun. :)
 
Jos Turussa todellakin harkitaan kaksikerrosbussien hankintaa, niin toihan vois olla ihan oiva vaihtoehto sinne. Kattelin just tosiaan Onnibus.comin kalustolistaa ja sen mukaan heidän vanhimmat autot ovat niitä puolalaisia Van Hool Altanoja, jotka ovat vm.2012. Niillä on siis ikää vasta 7 vuotta, joten ne ei oo ehkä välttämättä vielä ihan korvausiässä, mut voihan se kuitenkin olla mahdollista että Helke harkitsee jo kaluston uusintaa, jos vaikka niiden Altanojen kunto ei oo paras mahdollinen tai jos siellä halutaan muuten vaan uusia kalustoa ja siirtyä Euro6-päästönormeihin. Jokatapauksessa toivottavasti Helke on nähnyt ton kyseisen uutuuden ja rupee harkitsemaan sen hankintaa kalustoon. Kyllähän toi sopis oikein hyvin Onnibussin väriasuun. :)

Itse kylläkin uskon, että käsky uusista hankinnoista tulee vähän korkeammalta kuin Helkeltä...
 
Busmagasinetin jutussa oli mielenkiintoinen yhteenveto Ruotsin kaksikerrosautoista: "Totalt finns idag cirka 375 dubbeldäckare i Sverige. Av dessa går 250 i expresstrafik, 90 i turist- och beställningstrafik, 15 som sightseeingbussar och 20 som turnébussar eller liknande." Mikähän on Suomen vastaava, jotain 75 vai enemmän ?
 
Busmagasinetin jutussa oli mielenkiintoinen yhteenveto Ruotsin kaksikerrosautoista: "Totalt finns idag cirka 375 dubbeldäckare i Sverige. Av dessa går 250 i expresstrafik, 90 i turist- och beställningstrafik, 15 som sightseeingbussar och 20 som turnébussar eller liknande." Mikähän on Suomen vastaava, jotain 75 vai enemmän ?

Bussmagasinet ilmeisesti laskee seutuliikenteenkin "expresstrafikiksi", koska kaksikerrosautoja on kuitenkin Ruotsissa paljon läänien sisäisessä seutuliikenteessä (esim. SL-alueella linja 676).

Phototransissa OnniBus.com:lta löytyy Astromegoja F301 - F372 sekä F375 ja lisäksi kaksi vielä vailla numeroa olevaa, joten siitä tulee Suomessa jo 75. Helsingin sightseeing-firmoilla on useita kaksikerrosbusseja ja sitten vielä lisäksi tilausajoliikenteessä olevat.
 
Viimeksi muokattu:
9700 DD:stä on nyt myös rahtiversio. Takana iso rahtikaappi, jonne sivuovi ja takalaitanostin. Auto on sinikeltainen ja tekstit Norrlands Kusten Connect Bus. Havainto autosta nyt tammikuussa.
 
Takaisin
Ylös