Sivu 2 / 2 EnsimmäinenEnsimmäinen 12
Näytetään tulokset 16-30/30

Viestiketju: Kaukonivelet

  1. #16

    Liittynyt
    04.07.2006
    Sijainti
    Oulu
    Viestejä
    310

    oletus Vs: Kaukonivelet

    Vieläkö Lohiniva ajaa Oulu-Kemi-Tornio-Kolari -linjaa Van Hool -nivelellä? Ainakin se oli kohtuullisen tuttu ilmestys tuolla välillä.

  2. #17
    Tunnistettu jäsen Camo Lissabone avatar
    Liittynyt
    14.08.2005
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    939

    oletus Vs: Kaukonivelet

    Lainaus Alunperin kirjoittanut kaakkuri Näytä viesti
    Vieläkö Lohiniva ajaa Oulu-Kemi-Tornio-Kolari -linjaa Van Hool -nivelellä? Ainakin se oli kohtuullisen tuttu ilmestys tuolla välillä.
    Ethän tarkoita sitä Camo Riviera -niveltä? Siitä on peräkärry poistettu.

  3. #18
    J_J
    J_J ei ole kirjautuneena
    Tunnistettu jäsen J_J avatar
    Liittynyt
    24.06.2005
    Sijainti
    Tampere
    Viestejä
    708

    oletus Vs: Kaukonivelet

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Camo Lissabone Näytä viesti
    Aiheeseen liittyen kerrottakoon Westendin 24:n jatkavan ensi viikon jälkeen töitään Levitunturilla. Kuulema tilurinivel ASS-150 on viety Viroon Raplaan As Sebelle kunnostettavaksi entistä ehommaksi!
    Jotenkin hieman mietityttää ajatus yli 20-vuotiaan auton remontoimisesta oikeaan tilausajokäyttöön... Vaikka Eestin poika tekisi miten hyvän ja halvan työn, niin ei se tuollaisesta vanhuksesta silti uuden veroista tee... Jonakin elämysbussina (tyyliin Pohjolan Matkan saunabussi) tuollainen varmasti menettelisi, mutta en osaa nähdä tuon ikäistä autoa enää tiluribussina, jota asiakkaitaan arvostava yritys ajoon tarjoaisi.
    Elämä on, mikset sinäkin?

  4. #19

    Liittynyt
    04.07.2006
    Sijainti
    Oulu
    Viestejä
    310

    oletus Vs: Kaukonivelet

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Camo Lissabone Näytä viesti
    Ethän tarkoita sitä Camo Riviera -niveltä? Siitä on peräkärry poistettu.
    Jaa, saatoinpa epähuomiossa tarkoittaa sitä, olin siinä muistikuvassa että se olisi ollut Van Hool, mutta nyt kun sanot, niin Camo se taisi todellakin olla. Seudulla ei kuitenkaan ihan ruuhkaksi asti nivelautoja ole. Anteeksi sekaannus.

    Sillä kulkineella kai kuitenkin ajettiin melkoisen vakiintuneesti kaukovuoroa, ja nyt perävaunu on jäänyt matkustajamäärien alenemisen vuoksi pois...

  5. #20
    Tunnistettu jäsen TEP70 avatar
    Liittynyt
    25.07.2005
    Sijainti
    Lappeenranta
    Viestejä
    1382

    oletus Vs: Kaukonivelet

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Rattivaunu Näytä viesti
    Kylläpä vain, ja itse asiassa se (BCE-710) meni sinne jo 1996. Vuosikymmenen lopulla se taisi uittautua jo seuraavaan kohteeseensa eli Tallinna Autobussikoondikseen, missä se lienee vieläkin (TAK 1034, rekkari 034 TAK).
    Ei voi olla mennyt vuonna 1996, koska olen ajanut sillä 2.1.1998 linjaa 04N. Hyvin pian sen jälkeen se kyllä lähti, eli väitän, että 8710 oli Koivurannalla kesällä 1998.

    Koskelasta siirrettiin autoja Varhaan vuodenvaihteessa 1997/98. 8710 oli mukana tuossa joukossa. Samassa yhteydessä linjojen 71 ja 75A hoito siirtyi Varhaan. 64 ja 65A taisivat muuttaa Ruhaan, eli tuo oli ensimmäinen Koskelan supistuspäätös. Niveliä ei tuossa vaiheessa Koskelaan jäänyt yhtään. Myöhemmin palattiin taaksepäin, kun todettiin, etteivät ne kaikki nivelet Ruhan pihalle oikein mahdu.

    Outoa sinänsä, että kaksi 87-niveltä poistui jo noin aikaisin, jolloin vastapainoksi 85-niveliä jouduttiin pitämään ajossa kevääseen 2002 asti.
    Viimeisin muokkaaja TEP70; 15.02.2007 kello 11:38.

  6. #21
    Tunnistettu jäsen Rattivaunu avatar
    Liittynyt
    24.06.2005
    Viestejä
    3383

    oletus Vs: Kaukonivelet

    Lainaus Alunperin kirjoittanut TEP70 Näytä viesti
    8710 oli Koivurannalla kesällä 1998.
    Niin pitikin olla. Näköjään aiempaan viestiini oli pujahtanut lyöntivirhe. Hyvä että tuli oikaistuksi.

    8710:n aikainen poistuminen tosiaan herätti hämmennystä. Osa 2...3 vuotta vanhemmista kolleegoista jatkoi todellakin kevääseen 2002 saakka.

  7. #22
    Tunnistettu jäsen
    Liittynyt
    29.06.2005
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    73

    oletus Vs: Kaukonivelet

    Lainaus Alunperin kirjoittanut J_J Näytä viesti
    Jotenkin hieman mietityttää ajatus yli 20-vuotiaan auton remontoimisesta oikeaan tilausajokäyttöön... Vaikka Eestin poika tekisi miten hyvän ja halvan työn, niin ei se tuollaisesta vanhuksesta silti uuden veroista tee... Jonakin elämysbussina (tyyliin Pohjolan Matkan saunabussi) tuollainen varmasti menettelisi, mutta en osaa nähdä tuon ikäistä autoa enää tiluribussina, jota asiakkaitaan arvostava yritys ajoon tarjoaisi.
    Tilausajoakin on niin monen sorttista: esim. koululaiskuljetuksia, joissa tilaaja arvostaa kapasitettia ja hintaa, ja Westendin tapauksessa vaikkapa LänsiAuto-areenan kuljetuksia.

  8. #23
    Eki
    Eki ei ole kirjautuneena
    Eki avatar
    Liittynyt
    11.07.2005
    Viestejä
    191

    oletus Vs: Kaukonivelet

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Aleksi.K Näytä viesti
    Käytännössä nivel ei ole hyvä vaihtoehto pitkälle matkustamiselle, vaan teli jos on on tarvetta lisätilalle.

    Entäs telinivel..? Voi valita telin joko veturiin, kärryyn, kaksinivelisessä välivaunuun...

    http://www.derbus.de/

    http://en.wikipedia.org/wiki/Neoplan_Jumbocruiser

    http://picasaweb.google.com/jumbopho...59424256062498

    No, tämä on tietysti historiaa, ei tämmöisiä enää tehdä. Mutta näin tuollaisen keskimmäisen version Kehä I:llä joskus 80-luvun loppupuolella.

  9. #24
    Knightrider avatar
    Liittynyt
    07.03.2009
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    1403

    oletus Vs: Kaukonivelet

    Tuo on muokattu kuva, vertaapa kahta viimeistä osaa. Ne ovat identtiset.
    Jopa viimeisen ikkunan heijastus on samanlainen.

    En tiedä olisiko sitten oikeasti mahdollista tehdä kaksinivelkaksikerrosbussi.

  10. #25
    Eki
    Eki ei ole kirjautuneena
    Eki avatar
    Liittynyt
    11.07.2005
    Viestejä
    191

    oletus Vs: Kaukonivelet

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Knightrider Näytä viesti
    Tuo on muokattu kuva, vertaapa kahta viimeistä osaa. Ne ovat identtiset.
    Jopa viimeisen ikkunan heijastus on samanlainen.
    Juu, niin näyttää olevan.

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Knightrider Näytä viesti
    En tiedä olisiko sitten oikeasti mahdollista tehdä kaksinivelkaksikerrosbussi.
    Kyllä se teknisesti mahdollista olisi. Toinen asia sitten on, että miksi...

    Mutta sitten tämä: http://www.fotobus.msk.ru/vehicle/139886/...

    Alkuperä on Ruotsissa, mutta tuo toteutus on kyllä aikamoinen... Kuvatekstien mukaan tuo olisi ainakin viime syksynä ollut ~1100 km Moskova-Rostov -linjalla. Ja tuskin tuolla Ruotsissakaan on mitään nurkkalinjoja veivattu. Mikäli sitten kokoonpano on siellä edes ollut tuollainen, jotenkin kun tuntuu omituiselta noin pitkässä telivetäjässä vielä nivelrahtivaunu perässä. Kalustolistat esiin, tietääkö kukaan tuosta enempää..?

  11. #26
    Tunnistettu jäsen killerpop avatar
    Liittynyt
    24.06.2005
    Sijainti
    Tampere
    Viestejä
    2953

    oletus Vs: Kaukonivelet

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Eki Näytä viesti
    Alkuperä on Ruotsissa, mutta tuo toteutus on kyllä aikamoinen... Kuvatekstien mukaan tuo olisi ainakin viime syksynä ollut ~1100 km Moskova-Rostov -linjalla. Ja tuskin tuolla Ruotsissakaan on mitään nurkkalinjoja veivattu. Mikäli sitten kokoonpano on siellä edes ollut tuollainen, jotenkin kun tuntuu omituiselta noin pitkässä telivetäjässä vielä nivelrahtivaunu perässä. Kalustolistat esiin, tietääkö kukaan tuosta enempää..?
    Kokeillaans tällä ja kokeillaan onnea noiden Swebusin autojen #4081, #4082, #4083 ja #4084 kanssa.

    ASY552 http://home-and-garden.webshots.com/...55393133pCnpIB
    ATG962 http://home-and-garden.webshots.com/...55393133VhIoIk

    Svenskbusshistorian mukaan näissä olisi Volvon D12A420 kone (pystymoottori B12 malliin), VIN-koodin mukaan 340hv THD103KD
    TSB-Bussisivut | Suomen kirjastoautot | phototrans

    HSL on pääkaupunkiseudun kuntien jätehuoltoa ja joukkoliikennettä koskevasta yhteistoiminnasta annetun lain 3 §:ssä tarkoitettu kuntayhtymä.

  12. #27
    J_J
    J_J ei ole kirjautuneena
    Tunnistettu jäsen J_J avatar
    Liittynyt
    24.06.2005
    Sijainti
    Tampere
    Viestejä
    708

    oletus Vs: Kaukonivelet

    Lainaus Alunperin kirjoittanut killerpop Näytä viesti
    Svenskbusshistorian mukaan näissä olisi Volvon D12A420 kone (pystymoottori B12 malliin), VIN-koodin mukaan 340hv THD103KD
    Olen myös siinä käsityksessä, että näissä telirahtiletkuissa olisi juurikin 12-litrainen moottori. Olisiko ollut vieläpä niin, että normaalin 10-litraisen mahurin tilalle olisi modifioitu FH12 -kuorma-autoissakin tutuksi tullut D12 -pystykone vetävän akselin etupuolelle. Modifikaatio kaiketi suoritettu Volvon toimesta?

    Näitä joku ruotsalainen trokari kaupitteli olisiko ollut parisen vuotta sitten. Kilometrejä takana jo silloin runsaasti, eikä varmati keveimpiä mahdollisia sellaisia...
    Elämä on, mikset sinäkin?

  13. #28

    Liittynyt
    25.11.2006
    Viestejä
    19

    oletus Vs: Kaukonivelet

    Autot olivat Volvon Borås`in alustatehtaan tekemiä.Olen nähnyt alustat valmiina tehtaalla.

    ---------- Viesti lisätty kello 20:14 ---------- Edellinen viesti oli kirjoitettu kello 20:12 ----------

    Lisäys vielä edelliseen.Moottori oli todellakin B12 pystymoottori runkopalkkien välissä.

  14. #29
    kiitokurre avatar
    Liittynyt
    09.08.2008
    Sijainti
    lempäälä
    Viestejä
    89

    oletus Vs: Kaukonivelet

    tälläsiä on ison veden takana http://www.busexplorer.com/PHP/MidPage.php?id=1135 Alaskan suunnalla noilla ainakin on ajettu

  15. #30
    Eki
    Eki ei ole kirjautuneena
    Eki avatar
    Liittynyt
    11.07.2005
    Viestejä
    191

    oletus Vs: Kaukonivelet

    Lainaus Alunperin kirjoittanut killerpop Näytä viesti
    Kokeillaans tällä ja kokeillaan onnea noiden Swebusin autojen #4081, #4082, #4083 ja #4084 kanssa.

    Svenskbusshistorian mukaan näissä olisi Volvon D12A420 kone (pystymoottori B12 malliin), VIN-koodin mukaan 340hv THD103KD
    No just...

    Kyllä tuo 340-heppainen kieltämättä aika vaatimattomalta vaikuttaisikin tuollaisessa. Neljäkakskymppinen sen sijaan vie jo ihan toisella tavalla, vaikka ei silläkään taideta ihan joka mäkeä vaihtamatta nousta...

    Ruotsalaiset ovat kyllä olleet kautta aikain kekseliäitä niveltensä kanssa. Jostain mielen sopukoista tunkee muistikuva 80-luvun Volvo/Van Hool -nivelkirjastoautoista. Mutta varsinaista mielikuvitusta on vaadittu tämän suunnittelijoilta. En muista, oliko tuo juurikin tällä foorumilla taannoin esillä, mutta yhtä kaikki. Tuo siis on rekisteriotteen mukaan nivellinja-auto... Vetopöytä on lukittu siten, ettei aukea ilman työkaluja, hytissä linja-autolta vaadittava minimipaikkamäärä, 100 km/h lappu takaseinässä...

Sivu 2 / 2 EnsimmäinenEnsimmäinen 12

Lähettämissäännöt

  • Et voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Et voi vastata viesteihin
  • Et voi lähettää liitetiedostoja
  • Et voi muokata viestejäsi
  •