Sivu 1 / 6 12345 ... ViimeisinViimeisin
Näytetään tulokset 1-15/80

Viestiketju: Volvo 8700LE vs. Lahti Scala

  1. #1

    Liittynyt
    12.02.2007
    Viestejä
    343

    oletus Volvo 8700LE vs. Lahti Scala

    Mikäs Volvo-villitys nyt on iskenyt? Onko kyseisellä firmalla huonoja kokemuksia Scaniasta, vai mistä moinen kalustopoliitiikka johtuu? Itse pitäisin Scalaa huomattavasti parempana työkaluna, ja olisi kotimainen kori! Todennäköisesti Scanian viisi sylinterinen menee myös Volvoa taloudellisemmin, eikä silti kulkupuoli ole mitenkään heikkoa. Jotenkin hupsua laittaa linja-autoon 12 litrainen moottori, ja sitten tehdä kaikkensa, ettei se kuluttaisi niin paljoa polttoainetta.
    Viimeisin muokkaaja kuukanko; 12.06.2007 kello 14:03. Syy: jaettu omaksi ketjukseen Concordia Bus Finland Oy Ab Uutisista

  2. #2

    Liittynyt
    30.07.2006
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    119

    oletus Vs: Concordia Bus Finland Oy Ab Uutiset

    Lainaus Alunperin kirjoittanut TAKAMOOTTORI Näytä viesti
    Mikäs Volvo-villitys nyt on iskenyt? Onko kyseisellä firmalla huonoja kokemuksia Scaniasta, vai mistä moinen kalustopoliitiikka johtuu? Itse pitäisin Scalaa huomattavasti parempana työkaluna, ja olisi kotimainen kori! Todennäköisesti Scanian viisi sylinterinen menee myös Volvoa taloudellisemmin, eikä silti kulkupuoli ole mitenkään heikkoa. Jotenkin hupsua laittaa linja-autoon 12 litrainen moottori, ja sitten tehdä kaikkensa, ettei se kuluttaisi niin paljoa polttoainetta.
    Eikös ollut niin, ettei Scaniaa saanut Euro 5 tasolla tällä hetkellä? Jostain muistan kuulleeni, että siksi muutamat Scania talot ostelevat pk.seudulla Volvoja.
    -Kimmo-

  3. #3
    Tunnistettu jäsen Rattivaunu avatar
    Liittynyt
    24.06.2005
    Viestejä
    3271

    oletus Vs: Concordia Bus Finland Oy Ab Uutiset

    Lainaus Alunperin kirjoittanut TAKAMOOTTORI Näytä viesti
    Mikäs Volvo-villitys nyt on iskenyt?
    Pääkaupunkiseudulle hankitaan pisteytysjärjestelmän vuoksi pääasiassa Euro 5- tai EEV-tasoista kalustoa. Scanialta ei toistaiseksi sitä kalustoa saa. Se on pääasiallisin syy, että ainakin tämän vuoden ajan Helsingin seudun liikenteeseen hankittava uusi kalusto tulee olemaan muuta kuin Scaniaa. Scania on ilmoittanut, että kuluvan vuoden lopulla ureattomia EEV-moottoreita alkaa heiltä saada (aluksi hyvin rajallisia määriä). Puolen vuoden kuluttua sitten näemme, pitääkö annettu aika-arvio paikkansa. Muiden valmistajien Euro 5- ja EEV-tasoiset alustat perustuvat urean käyttöön.

  4. #4
    kemkim avatar
    Liittynyt
    24.09.2005
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    2703

    oletus Vs: Concordia Bus Finland Oy Ab Uutiset

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Rattivaunu Näytä viesti
    Pääkaupunkiseudulle hankitaan pisteytysjärjestelmän vuoksi pääasiassa Euro 5- tai EEV-tasoista kalustoa. Scanialta ei toistaiseksi sitä kalustoa saa.
    Hyvä vaan, Volvot ovat mielestäni pehmeämpiä matkustaa kuin Scanian alustat.
    Yöbussissa on tunnelmaa

  5. #5
    Tunnistettu jäsen
    Liittynyt
    28.06.2005
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    1293

    oletus Vs: Concordia Bus Finland Oy Ab Uutiset

    Lainaus Alunperin kirjoittanut TAKAMOOTTORI Näytä viesti
    Todennäköisesti Scanian viisi sylinterinen menee myös Volvoa taloudellisemmin, eikä silti kulkupuoli ole mitenkään heikkoa. Jotenkin hupsua laittaa linja-autoon 12 litrainen moottori, ja sitten tehdä kaikkensa, ettei se kuluttaisi niin paljoa polttoainetta.
    Teliautojen kohdalla puntit lienevät aika tasan, mutta 2-akselisen kaluston kohdalla Volvon uusi B7RLE on tiettävästi osoittautunut erittäin vähäruokaiseksi. Liikenteessä, jossa matkustajia saa kuljettaa millä tahansa katsastuksesta läpi menevällä linja-autolla ainakin Tampereella myös Väinö Paunu on tiettävästi tilannut Länsilinjojen vanavedessä Scania-kauden jälkeen B7RLE-Volvoja.

  6. #6
    Tunnistettu jäsen Camo Lissabone avatar
    Liittynyt
    14.08.2005
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    939

    oletus Vs: Concordia Bus Finland Oy Ab Uutiset

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Miska Näytä viesti
    Teliautojen kohdalla puntit lienevät aika tasan, mutta 2-akselisen kaluston kohdalla Volvon uusi B7RLE on tiettävästi osoittautunut erittäin vähäruokaiseksi. Liikenteessä, jossa matkustajia saa kuljettaa millä tahansa katsastuksesta läpi menevällä linja-autolla ainakin Tampereella myös Väinö Paunu on tiettävästi tilannut Länsilinjojen vanavedessä Scania-kauden jälkeen B7RLE-Volvoja.
    Olisiko osasyynä myös Scanian päälle tarjottavat korit. Ikarustakaan ei enää ilmeisesti saa ja Scalassa on ongelmia...

  7. #7
    trumanb avatar
    Liittynyt
    29.06.2005
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    149

    oletus Vs: Concordia Bus Finland Oy Ab Uutiset

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Camo Lissabone Näytä viesti
    ...Scalassa on ongelmia...

    Mitä ongelmia?

  8. #8

    Liittynyt
    30.07.2006
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    119

    oletus Vs: Concordia Bus Finland Oy Ab Uutiset

    Lainaus Alunperin kirjoittanut trumanb Näytä viesti
    Mitä ongelmia?
    Niittikatto ei tuppaa oikein kestämään omien kokemuksieni perusteella.. Eli melko uutenakin katot vuotaa. Ja lattiakin tuppaa repeilemään saumoistaan, kuten ikaruksissa. Mikäli joskus oikein ymmärsin, niin TKL:n Scaloja on ainakin lattioiden takia käynyt Lahdessa korjauksessa.
    Viimeisin muokkaaja Kimmo; 31.05.2007 kello 16:00. Syy: Muokattu sisältöä
    -Kimmo-

  9. #9
    Ajomestari avatar
    Liittynyt
    05.11.2006
    Viestejä
    227

    oletus Vs: Concordia Bus Finland Oy Ab Uutiset

    Joskus on ollut lahden autokorilla vaikeuksia toimittaa busseja liikennennöitsijöille, joten usein on tilattu ikarusta. En tiedä tämänhetkista tilannetta lahdessa. Jotenkin tuo uusi kub scala olisi kömpelön oloinen linjoilla 55/a, h16. kun on totuttu oikeisiin kaupunki busseihin kuten citaro/405/city u. takanakin on 3 porrasta?, sekä huono näkyvyys takapenkiltä ulos sekä kuskin paikalta taakse. Kyllä vanhemmissa autoissa on aina voith ollut janoisempi. Mutta tekniikka kehittyy

  10. #10

    Liittynyt
    12.02.2007
    Viestejä
    343

    oletus Vs: Concordia Bus Finland Oy Ab Uutiset

    No, oli miten oli, niin ainakaan kokemukseni perusteella Volvo 8700 7-litran moottorilla vuodelta -04 on todella epäonnistunut kokonaisuus. Ohjaus on hidas, eikä ajoasentoa saa kohdalleen, ei sitten millään (voi olla muuttunut uudemmissa). Vaihteisto (ZF) vaihtaa todella oudosti, ja huudattaa konetta alkukiihdytyksessä turhaan, ja pysähdyksen lopuksi aina nykäisee. Lämmityslaite puhaltelee mitä sattuu ilmaa, ja matkustamon puhaltimet prätkii edestakaisin - kattopuhalluskin sammuu ovia käytettäessä. Kattoluukut ja sivuikkunat ovat auttamattoman pieniä, ja on Volvossakin puolivälissä kaksi porrasta, ja takaovella kolme. Eräänlainen suunnittelun huipentuma on peililämmitys, joka pitää kytkeä aina uudelleen päälle 10 minuutin välein! Myönnettäköön, että matkustamon patterilämmitys on tehokas, ja matkustamo on siisti kokonaisuus, mutta kyllä vanha kunnon City L oli vielä auto tähän verrattuna - ja nykyisistä Scala on kyllä paremmin "käteen" istuva auto. Moottori lienee nykyisissä 7R alustoissa erilainen.

  11. #11
    Tunnistettu jäsen SD202 avatar
    Liittynyt
    28.06.2005
    Sijainti
    Vantaa
    Viestejä
    1250

    oletus Vs: Concordia Bus Finland Oy Ab Uutiset

    Lainaus Alunperin kirjoittanut TAKAMOOTTORI Näytä viesti
    No, oli miten oli, niin ainakaan kokemukseni perusteella Volvo 8700 7-litran moottorilla vuodelta -04 on todella epäonnistunut kokonaisuus.
    Itse olen erittäin vakuuttunut Volvon insinöörien ammattitaidosta: Vaatii eräänlaista erityislahjakkuutta saada lattian korkeus bussin takaosassa edellistä mallia korkeammalle, vaikka koneen koko on pienentynyt kolmella litralla.

    Itse kyllä pidän noista Concordian vm.2004 Volvo B7R LE -busseista. Äänimaailma on ihan hauska ja bussit ovat sisustukseltaan huomattavasti mukavamman näköisiä kuin "edeltäjänsä" eli vm.1999/2000 Ikarus-Volvot. Ensiksi mainituthan korvasivat viimeksi mainittuja Vantaan sisäisessä liikenteessä elokuusta 2004 lähtien. Noiden 7-litraisten Volvojen suurimmat ongelmat matkustajan kannalta ovat nykivä kulku (Concordian Ikarus-Volvot kulkevat sentään tasaisesti) sekä korkea lattian taso takana.
    We komen aan in Erps-Kwerps.

  12. #12
    Tunnistettu jäsen killerpop avatar
    Liittynyt
    24.06.2005
    Sijainti
    Tampere
    Viestejä
    2888

    oletus Vs: Concordia Bus Finland Oy Ab Uutiset

    Lainaus Alunperin kirjoittanut SD202 Näytä viesti
    Itse olen erittäin vakuuttunut Volvon insinöörien ammattitaidosta: Vaatii eräänlaista erityislahjakkuutta saada lattian korkeus bussin takaosassa edellistä mallia korkeammalle, vaikka koneen koko on pienentynyt kolmella litralla.
    Tartun trolliin ja muistutan, että harmi ettei B12R -alustaa ole juurikaan kuin Etelä-Amerikan markkinoilla. Ehkä sitten olisi mielekkäämpi vertailukohde
    TSB-Bussisivut | Suomen kirjastoautot | phototrans

    HSL on pääkaupunkiseudun kuntien jätehuoltoa ja joukkoliikennettä koskevasta yhteistoiminnasta annetun lain 3 §:ssä tarkoitettu kuntayhtymä.

  13. #13
    J_J
    J_J ei ole kirjautuneena
    Tunnistettu jäsen J_J avatar
    Liittynyt
    24.06.2005
    Sijainti
    Tampere
    Viestejä
    699

    oletus Vs: Concordia Bus Finland Oy Ab Uutiset

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Kimmo Näytä viesti
    Niittikatto ei tuppaa oikein kestämään omien kokemuksieni perusteella.. Eli melko uutenakin katot vuotaa. Ja lattiakin tuppaa repeilemään saumoistaan, kuten ikaruksissa. Mikäli joskus oikein ymmärsin, niin TKL:n Scaloja on ainakin lattioiden takia käynyt Lahdessa korjauksessa.
    Mielestäni olisi syytä asettaa kyseenalaiseksi etenkin Scania L94 -alustan vaikutus Lahti Scalan kestävyyteen ja erilaisiin epäterveisiin ääniin, mitä korista matkustajien ja kuljettajan "iloksi" lähtee tien epätasaisuuksissa. Tunnetusti L94:n jousitus (jos sitä sellaiseksi voi kutsua) on huomattavan kova, etenkin verrattaessa vaikkapa B10BLE tai B12BLE Volvoihin. Omien kokemusteni perusteella pikemminkin ihmettelen, miten VÄHÄN Scaloissa on korivikoja tuollaisen tärinäkäsittelyn jälkeen, mitä vaikkapa Tampereen Hämeenkatu kalustolle tarjoilee. Samaa katua pitkin ajaessa kuitenkin vanhemmat ja enemmän ajetut, pienipyöräiset Volvo B10BLE - Lahti 402 -yhdistelmät kulkevat pehmeästi ja äänettömästi kuin kissa saalisreissullaan...
    Viimeisin muokkaaja kuukanko; 12.06.2007 kello 14:05. Syy: omaksi ketjuksi jakamiseen liittyvää muokkausta
    Elämä on, mikset sinäkin?

  14. #14

    Liittynyt
    29.11.2005
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    58

    oletus Vs: Concordia Bus Finland Oy Ab Uutiset

    Jos saisi valita, niin kyllä ajaisin mielummin uudella scalalla,
    kuin Volvo 8700:lla
    Keep on the road

  15. #15

    Liittynyt
    11.08.2005
    Sijainti
    Tre
    Viestejä
    224

    oletus Vs: Concordia Bus Finland Oy Ab Uutiset

    En ole ajanut kuskina kummallakaan, mutta veli JJ on ihan oikeillä jäljillä näin kyydissä ajaneen mielestä, ne on ihan hirveitä täryjyriä nuo Scalat, lue siinä lehtiä tai näppäile läppäriäsi kun munuaiset tulee kurkkuun tai tulematta jäänyt aamupaska sitten lirahtaakin kalsariin Scalan jymäytettyä oikein kunnolla johonkin töyssyyn.

Sivu 1 / 6 12345 ... ViimeisinViimeisin

Vastaavia viestiketjuja

  1. SL:n Scala ojaan Kakskerrassa
    kirjoittanut JSL foorumissa Turun paikallisliikenne
    Vastauksia: 0
    Viimeisin viesti: 07.07.2009, 19:54
  2. Lahti Eaglen tulevaisuus?
    kirjoittanut TAKAMOOTTORI foorumissa Kauko- ja tilausliikenne
    Vastauksia: 9
    Viimeisin viesti: 09.12.2007, 16:12
  3. Volvo 8700LE 6*2
    kirjoittanut Sami Aaltonen foorumissa Kuvat
    Vastauksia: 0
    Viimeisin viesti: 09.04.2007, 18:59
  4. Mercedes-Benz OC500LE / Lahti Scala
    kirjoittanut J_J foorumissa Tampereen paikallisliikenne
    Vastauksia: 3
    Viimeisin viesti: 02.07.2005, 01:19

Lähettämissäännöt

  • Et voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Et voi vastata viesteihin
  • Et voi lähettää liitetiedostoja
  • Et voi muokata viestejäsi
  •