Sivu 5 / 6 EnsimmäinenEnsimmäinen 123456 ViimeisinViimeisin
Näytetään tulokset 61-75/80

Viestiketju: Volvo 8700LE vs. Lahti Scala

  1. #61
    Tunnistettu jäsen
    Liittynyt
    23.12.2007
    Viestejä
    562

    oletus Vs: Volvo 8700LE vs. Lahti Scala

    Lainaus Alunperin kirjoittanut JSL Näytä viesti
    No täytyy olla kerrankin takatuupparin kanssa samaa mieltä ja todeta riippupolkimet hyväksi. Ihme kitinää bussikuskeilla, teillä ei oo ees vaihdekeppiä sekotettavana ja nuristaan jostain vilkunviiksien paikoista jne.
    PS: synkroonirenkaat on kädettömille ja naisille!
    Jaa... Ilmeisesti myös käynnistys avaimesta/napista ja ohjaustehostin kuuluvat tähän kastiin

  2. #62
    Tunnistettu jäsen TEP70 avatar
    Liittynyt
    25.07.2005
    Sijainti
    Lappeenranta
    Viestejä
    1382

    oletus Vs: Volvo 8700LE vs. Lahti Scala

    Lainaus Alunperin kirjoittanut JSL Näytä viesti
    No täytyy olla kerrankin takatuupparin kanssa samaa mieltä ja todeta riippupolkimet hyväksi. Ihme kitinää bussikuskeilla, teillä ei oo ees vaihdekeppiä sekotettavana ja nuristaan jostain vilkunviiksien paikoista jne.
    Vilkkuviiksi on linja-autossa jatkuvassa käytössä risteysten lisäksi mentäessä pysäkeille ja lähdettäessä taas liikkeelle. Jos se on surkeasti toteutettu, alkaa se ennen pitkää ärsyttämään päivän mittaan. Scania on tässä(kin) aiheessa epäonnistunut mielestäni Volvoa useammin. Jos vilkun joutuu laittamaan päälle kolmekin kertaa samalle pysäkille ajettaessa, mutta risteyksissä se ei sitten palauta, ei ole suunnittelu kovin nappiin osunut.

    Taidan olla jo ennenkin ilmoittautunut riippupolkimien vastustajaksi, mutta teen sen taas.
    Moottori keskellä lattian alla - sijainti, joka on yrityksellenne sijoitus.

  3. #63

    Liittynyt
    19.04.2006
    Viestejä
    74

    oletus Vs: Volvo 8700LE vs. Lahti Scala

    JOo samaa mieltä tästä vilkkuviiksestä. Scalassa se on vähän turhan loivalla kääntämisellä pois päältä. Saa tosiaan kolmestikin napsautella sitä päälle tai pitää sormella sen päällä.

    Volvossa on mielestäni sentään tämä asia kunnossa. Vilkkuviiksi on vahva ja selkeä toiminen. Sen saa nätisti pidettyä sormella päällä, kun se naksahtaa takaisin rattia käännettäessä. Eli kun lähtee pysäkiltä, niin pitää sormea kytkimellä ja kun se palautus naksahdus tulee, niin sen vilkun saa näin jäämään päälle ja kun on tilanne OK niin sormi vain ylös ja vilkku pois päältä.

    Teen näin yleensä aina, koska mielestäni tuo vilkku napsahtaa liian aikaisessa vaiheessa pois päältä, jos sormella ei jatka viiksen alaspitämistä niin kauan kun auto on suorassa ja kaistalla, jolloin sen voi ottaa hyvillä mielin pois.

    Minulla on sellainen periaate, että villkutan kunnolla kun sieltä lähden, ettei voi sitten kukaan tulla sanomaan, että kun se villkkukin lähti heti pois päältä kun bussi sieltä pysäkiltä lähti.

    Mitä mieltä täällä ollaan tästä?

  4. #64
    Nak
    Nak ei ole kirjautuneena
    Nak avatar
    Liittynyt
    05.03.2010
    Sijainti
    HSL-alue
    Viestejä
    2845

    oletus Vs: Uudet bussit, syksy 2013

    Lainaus Alunperin kirjoittanut PepeB Näytä viesti
    Samaa mieltä!
    Ne bussit suorastaan vahingoittivat ihmisoikeuksia
    Eri mieltä! Volvo 8700LE on parasta mitä rahalla on saanut Sääliksi käy matkustajia, mutta myös kuljettajia jotka joutuvat kärsimään Scalan nykivästä ja kolisevasta kyydistä
    Viimeisin muokkaaja kuukanko; 16.07.2013 kello 17:51. Syy: kielenkäyttö, jaettu viesti kahtia
    Ylläoleva teksti edustaa vain kirjoittajan omaa näkemystä asiasta

  5. #65

    Liittynyt
    24.04.2010
    Sijainti
    Kauniainen
    Viestejä
    1069

    oletus Vs: Uudet bussit, syksy 2013

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Nak Näytä viesti
    Eri mieltä! Volvo 8700LE on parasta mitä rahalla on saanut Sääliksi käy matkustajia, mutta myös kuljettajia jotka joutuvat kärsimään Scalan nykivästä ja kolisevasta kyydistä
    Sen verran puutun tähän että nuo Jokeri Scalat tulevat eri vaihteisto-ohjelmalla kuin aikaisemmat(1301-1304 sarjasta kahdessa pitäisi olla sama), ei ole nykivää meno enää Ja jos sattuu minun ajettavakseni nykivä yksilö niin takaan että ei nyi kauaa

  6. #66
    Nak
    Nak ei ole kirjautuneena
    Nak avatar
    Liittynyt
    05.03.2010
    Sijainti
    HSL-alue
    Viestejä
    2845

    oletus Vs: Uudet bussit, syksy 2013

    Lainaus Alunperin kirjoittanut chauffer Näytä viesti
    Sen verran puutun tähän että nuo Jokeri Scalat tulevat eri vaihteisto-ohjelmalla kuin aikaisemmat(1301-1304 sarjasta kahdessa pitäisi olla sama), ei ole nykivää meno enää Ja jos sattuu minun ajettavakseni nykivä yksilö niin takaan että ei nyi kauaa
    Toivottavasti 1303:ssa ei ainakaan ole sitten se ohjelma, sillä matkustin sillä tässä eräänä päivänä h39:llä ja vaihteisto lykkäsi kaikki 6-vaihdetta mahdollisimman nopeasti sisään ja hidastaessa tietysti taas kaikki vaihteet alas. Moottori oikein ravisti tietyissä kohdissa kun vaihde oli liian iso tilanteeseen nähden. Parissa risteyksessä bussi teki sen mikä mullekin käy aika usein teli-scalalla, enkä osaa sitä välttää. Eli esim. Liikennevaloihin rullatessa, valojen vaihtuessa vihreäksi, kiihdytyksen alussa moottori "ryntäyttää" pienellä vaihteella, jolloin niskat taittuu ja sitten kerrasta ladataan kolme vaihdetta ylös
    Tosin eihän se Scalan vika ole, että Scanian K-sarjan alusta on surkea L94 on täysin eri maata
    Ylläoleva teksti edustaa vain kirjoittajan omaa näkemystä asiasta

  7. #67

    Liittynyt
    24.04.2010
    Sijainti
    Kauniainen
    Viestejä
    1069

    oletus Vs: Uudet bussit, syksy 2013

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Nak Näytä viesti
    Toivottavasti 1303:ssa ei ainakaan ole sitten se ohjelma, sillä matkustin sillä tässä eräänä päivänä h39:llä ja vaihteisto lykkäsi kaikki 6-vaihdetta mahdollisimman nopeasti sisään ja hidastaessa tietysti taas kaikki vaihteet alas. Moottori oikein ravisti tietyissä kohdissa kun vaihde oli liian iso tilanteeseen nähden. Parissa risteyksessä bussi teki sen mikä mullekin käy aika usein teli-scalalla, enkä osaa sitä välttää. Eli esim. Liikennevaloihin rullatessa, valojen vaihtuessa vihreäksi, kiihdytyksen alussa moottori "ryntäyttää" pienellä vaihteella, jolloin niskat taittuu ja sitten kerrasta ladataan kolme vaihdetta ylös L94 on täysin eri maata
    Voin kertoa; siinä EI ole oikea ohjelma Ja kyllä sen "ryntäyksen" pystyy välttämään, vaatii vaan kärsivällisyyttä

  8. #68

    Liittynyt
    13.01.2010
    Sijainti
    Espoo, Niipperi
    Viestejä
    337

    oletus Vs: Uudet bussit, syksy 2013

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Nak Näytä viesti
    Eri mieltä! Volvo 8700LE on parasta mitä rahalla on saanut Sääliksi käy matkustajia, mutta myös kuljettajia jotka joutuvat kärsimään Scalan nykivästä ja kolisevasta kyydistä
    Muutenkin tuolla linjalla on kärsitty monet vuodet liian pienestä kalustosta matkustajamäärään nähden, ja tämä tilanne ei tule muuttumaan miksikään nyt seuraavaan seitsemään vuoteen...
    Volvo 8700LE on hyvin huollettuna ja ylläpidettynä yksi mukavimmista linja-automalleista, joita pääkaupunkiseudun liikenteestä löytyy. Nobinan ongelma ei koskaan ole ollut huono kalusto, vaan hyvän kaluston rappeuttaminen huonoksi olemattomalla ylläpidolla. Ikaruksistakin oli useammasta runko poikki moottorin kohdalta takaa.

  9. #69
    Suljettu tunnus
    Liittynyt
    21.02.2013
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    28

    oletus Vs: Uudet bussit, syksy 2013

    Lainaus Alunperin kirjoittanut ipeniemela Näytä viesti
    Ikaruksistakin oli useammasta runko poikki moottorin kohdalta takaa.
    Eiköhän tämä kerro auton suunnitteluvirheestä/-rakenneviasta.

  10. #70
    Nak
    Nak ei ole kirjautuneena
    Nak avatar
    Liittynyt
    05.03.2010
    Sijainti
    HSL-alue
    Viestejä
    2845

    oletus Vs: Scania vs. jousituksella varustetut kaupunkibussit ;)

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Kani Näytä viesti
    Josko nyt kuitenkin ymmärrettäisiin, mistä linja-autojen ostamisessa on kysymys.

    Ei niitä valita yrityksiin vilkkuviiksen tai kattoluukun toteutuksen...
    Toisaalta tämä ei ehkä joskus olisi pahitteeksi. Siis kuunnella niitä jotka niillä vehkeillä tekee töitä.
    Nykybusseissa matkustamon peilit ovat päin peetä, taustapeilit on viritelty mitä ihmeellisimpien heiluvien viritysten varaan, ohjaamon portti on varustettu kolisevalla häikäisyseinällä, sisävalojen nappuloista ei tapahdu samoja asioita kun ennen, vaan joutuu ottamaan polttimoita pois sammuttaakseen ylimääräisen valon ja joku toimistossa istuva puuaivo on keksinyt sijoittaa hyödyttömän valvontakameran näytön loimottamaan keskelle kojetaulua näkökentän esteeksi.. Nämä siis vain esimerkkeinä suunnittelun kukkasista
    Ylläoleva teksti edustaa vain kirjoittajan omaa näkemystä asiasta

  11. #71

    Liittynyt
    12.02.2007
    Viestejä
    345

    oletus Vs: Volvo 8700LE vs. Lahti Scala

    Tuosta Scanian ja ZF-vaihteiston toiminnasta...saadaan muuten todellakin auto toimimaan aivan eri tavalla, kun ohjelma vaihdetaan! Ääripää on se, että auto menee jatkuvasti ikäänkuin liian isolla vaihteella jyristäen. Kulutukseen ei kuitenkaan niin iso vaikutus, mitä luulisi. Moottorin ja vaihteiston kestävyyteen tuollainen väkinäinen meno voi olla pahasta.

  12. #72
    karhuherra baddington avatar
    Liittynyt
    09.12.2013
    Viestejä
    78

    oletus Vs: Volvo 8700LE vs. Lahti Scala

    Api Factorin Scalat ovat paljon paremmaksi suunniteltavia kuin vanhat Lahdet.

    Api 8700LE on myös raskaasti korjattu.

  13. #73
    Karosa avatar
    Liittynyt
    17.10.2011
    Sijainti
    Espoo
    Viestejä
    2478

    oletus Vs: Volvo 8700LE vs. Lahti Scala

    Lainaus Alunperin kirjoittanut karhuherra baddington Näytä viesti
    Api Factorin Scalat ovat paljon paremmaksi suunniteltavia kuin vanhat Lahdet.

    Api 8700LE on myös raskaasti korjattu.
    Yks juttu mulla vaan: Häh?

  14. #74

    Liittynyt
    02.03.2016
    Sijainti
    Espoo, Leppävaara
    Viestejä
    229

    oletus Vs: Volvo 8700LE vs. Lahti Scala

    Lainaus Alunperin kirjoittanut karhuherra baddington Näytä viesti
    Api Factorin Scalat ovat paljon paremmaksi suunniteltavia kuin vanhat Lahdet.

    Api 8700LE on myös raskaasti korjattu.
    Googlasin "api" ja löysin tälläisen sivun. http://apisuomi.fi

    Miten tämä liittyy busseihin?
    Viimeisin muokkaaja AnonyymiPseudonyymi; 13.06.2016 kello 00:33.

  15. #75
    Joonas Pio avatar
    Liittynyt
    04.10.2009
    Sijainti
    Porvoo
    Viestejä
    2669

    oletus Vs: Volvo 8700LE vs. Lahti Scala

    Lainaus Alunperin kirjoittanut karhuherra baddington Näytä viesti
    Api Factorin Scalat ovat paljon paremmaksi suunniteltavia kuin vanhat Lahdet.

    Api 8700LE on myös raskaasti korjattu.
    OT:nä: joko kohta vaihdat oman kuvani pois avataristasi?

Vastaavia viestiketjuja

  1. SL:n Scala ojaan Kakskerrassa
    kirjoittanut JSL foorumissa Turun paikallisliikenne
    Vastauksia: 0
    Viimeisin viesti: 07.07.2009, 19:54
  2. Lahti Eaglen tulevaisuus?
    kirjoittanut TAKAMOOTTORI foorumissa Kauko- ja tilausliikenne
    Vastauksia: 9
    Viimeisin viesti: 09.12.2007, 16:12
  3. Volvo 8700LE 6*2
    kirjoittanut Sami Aaltonen foorumissa Kuvat
    Vastauksia: 0
    Viimeisin viesti: 09.04.2007, 18:59
  4. Mercedes-Benz OC500LE / Lahti Scala
    kirjoittanut J_J foorumissa Tampereen paikallisliikenne
    Vastauksia: 3
    Viimeisin viesti: 02.07.2005, 01:19

Lähettämissäännöt

  • Et voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Et voi vastata viesteihin
  • Et voi lähettää liitetiedostoja
  • Et voi muokata viestejäsi
  •