Näytetään tulokset 1-4/4

Viestiketju: Scanialta Euro5- ja EEV-moottorit

  1. #1
    Moderaattori
    Liittynyt
    24.06.2005
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    5999

    oletus Scanialta Euro5- ja EEV-moottorit

    Scania on tänään julkistanut EGR-tekniikkaan perustuvat (siis ilman ureaa toimivat) Euro5- ja EEV-päästöiset moottorinsa. Uusissa moottoreissa tehovaihtoehdot näyttävät hieman muuttuvan Euro4-koneisiin verrattuna.

    Lehdistötiedote, tarkempia tietoja Scanian sivuilla

  2. #2
    Tunnistettu jäsen Camo Lissabone avatar
    Liittynyt
    14.08.2005
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    939

    oletus Vs: Scanialta Euro5- ja EEV-moottorit

    Lainaus Alunperin kirjoittanut kuukanko Näytä viesti
    Scania on tänään julkistanut EGR-tekniikkaan perustuvat (siis ilman ureaa toimivat) Euro5- ja EEV-päästöiset moottorinsa.
    Mitenkähän hyvin mahtavat toimia? Euro 5 -konettahan luvattiin aiemmin jo syksyksi 2006! Ei onnistunut. Mitenkä lie polttoaineenkulutuksen laita...?
    Viimeisin muokkaaja vko; 06.09.2007 kello 13:56. Syy: lainausta lyhennetty

  3. #3
    Moderaattori
    Liittynyt
    24.06.2005
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    5999

    oletus Vs: Scanialta Euro5- ja EEV-moottorit

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Camo Lissabone Näytä viesti
    Mitenkä lie polttoaineenkulutuksen laita...?
    Scanian suomenkielinen materiaali kertoo suoraan, että "Uusi moottorisarja on polttonestetaloudeltaan kehitetty yhtä hyväksi kuin Scanian Euro3 ja Euro4 -moottorit". Tässä vaiheessa Scanialta olisi kyllä odotettu polttoainetalouden parantumista, koska Volvo on petrannut sillä saralla huomattavasti SCR-tekniikan käyttöönoton yhteydessä.

  4. #4
    Tunnistettu jäsen karihoo avatar
    Liittynyt
    29.01.2006
    Sijainti
    Hyvinkää
    Viestejä
    540

    oletus Vs: Scanialta Euro5- ja EEV-moottorit

    Lainaus Alunperin kirjoittanut kuukanko Näytä viesti
    Tässä vaiheessa Scanialta olisi kyllä odotettu polttoainetalouden parantumista, koska Volvo on petrannut sillä saralla huomattavasti SCR-tekniikan käyttöönoton yhteydessä.
    Luin viime vuonna jostain, että SCR-vaihtoehto on polttoaineen kulutuksella mitattuna taloudellisempi kuin EGR, koska itse mottori voi olla esim. EURO2- tai EURO3-tasoinen, jossa palamistapahtuma on tehokkaampi. Pakokaasujen jälkikäsittelyllä saadaan sitten aikaan se EURO5-tasoinen tulos. Tosin lisäaineesta tulee lisäkuluja, jotka pitää myös huomioida laskelmissa.

Vastaavia viestiketjuja

  1. HBL: Bussien moottorit käynnissä läpi yön Ruskeasuon varikolla
    kirjoittanut JT foorumissa HSL-alueen paikallisliikenne
    Vastauksia: 27
    Viimeisin viesti: 11.01.2009, 02:35

Lähettämissäännöt

  • Et voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Et voi vastata viesteihin
  • Et voi lähettää liitetiedostoja
  • Et voi muokata viestejäsi
  •