CS 7

Liittynyt
20 Heinäkuu 2009
Viestit
6
Tervehdys arvon kollegat!

Onko Teillä ollut ongelmia Scanian CS-7 laatikon kanssa? Tulin juuri tilausajosta ja ei meinaa 3 ja 7 mennä päälle. Kylmänä menevät, mutta kun olet ajanut jonkin aikaa, niin sitten ei. Pykälät saattavat mennä joskus päälle, mutta näytössä on kaksi viivaa " - - " eli laatikkossa ei tietokoneen mielestä ole pykälä päällä. Samoin keppi ei mene kuin esivalinta-asentoon, mutta vaihde on päällä. On käytetty kahdessa eri kaupungissa Scanialla, mutta eivät keksi vikaa? Oletteko tärmänneet vastaavaan ja missä oli vika? Alusta on K113 tässä tapauksessa. Kiitos mahdollisista vinkeistä!
 
Täällä on ammattimiehiä ja -naisia sankoin joukoin. Onko tosiaan niin, ettei kenellekään ole Scania Comfort Shiftin (CS) kanssa tullut koskaan ongelmia? Tietysti merkin huomioon ottaen se on mahdollista... :smile:
 
En osaa sanoo olenko ajanu tuolla askilla, mutta melkeimpä kaikkiin vanhoihin sahkökeppisiin mitä oon ajanu, niin Scania- kuin Volvo-malleihin, on päteny sama korjaustekniikka eli päävirrat hetkeks pois. Molempien merkkien laatikoilla joilla oon ajanu niin vaihteet saattaa hyppiä pois päältä kesken ajon ja Scanian vaivoihin on liittynyt tuo vaihdettaessa ei ole menny vaihde päällä vaikka se on mennyt esivalintaan. Ei muuta kun kokeileen kaikkee , yleensä se tuollanen vika on vanhuuden vaivoja.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Itselläni ja monella kollegalla on ollut Scanian sähkökepin kanssa ongelmia. Volvon sähkökepin, oliko malli EGS-7, kanssa olen havinnut seuraavan kikan. Jos joskus liikkellle lähtiessä ei mikään vaihde tunnu menevän silmään, kannattaa laitta 6 päälle, niin se avaa tuon solmun ja sen jälkeeen menevät muutkin vaiheet päälle.
 
Päävirrat pois -kikka on ihan jees, mutta sitä ei tehdä ilman, että matkustajat huomaavat asian. En kyllä tuossa tilanteessa sitä kokeillut, kun se aina tauon jälkeen toimi normaalisti. Kolmosen puutteen yli pääsee, kun vetää kakkosella punaisen rajalle, ellei ole ylämäkikiihdytys edessä. Kuutosellakin pääsee sataa, mutta kierrokset tietty on about 2000. Mielenkiintoista minusta on se, ettei Scanialla löydetä omasta tekeleestä vikaa. Sähköviat ovat kyllä joskus hankalia löytää, elleivät tule päälle korjaamolla.

Jotenkin kuitenkin tuntuisi nyt lisäkokemuksien valossa, että jonkin anturin johdotuksessa voisi olla vikaa, kun laatikko ei kuittaa vaihdetta päälle ja toisinaan taas kuittaa. Tai sit ko. vaihteiden asentoanturi on menossa ja pätkii ajoittain. No, auto telakalle ja uusi tutkinta päälle. Katsotaan, mitä löytyy...
 
Takaisin
Ylös