Missä on Wiimoja?

Jos oikein laskin niin 16 K202 vielä jäljellä Lahdessa. 270, 276, 278, 310, 311, 313, 318, 320, 322, 324, 325, 326, 327, 330, 336 ja 369 pitäis vielä olla ajossa tai ainaki rekisterissä.

Näin keskikesälläkin Wiimoja näyttää olevan Lahdessa ajossa. Tänään siellä käydessäni bongasin ainakin seitsemän eri K202:sta. Numeroita en sen tarkemmin tullut pistäneeksi ylös, mutta edustettuina taisivat olla kaikki eri Lahden Liikenteeltä löytyvät versiot. Linjalla 21 näytti olevan ajossa palikkavaloilla varustetut Wiimat vuosilta 1985 ja 1986. Uukkarit muuten lienevät kesäseisokissa kun ei ainuttakaan näkynyt päivän aikana.
 
On myös entinen HKL:n auto mutta en muista juuri nyt numeroa mutta olisiko ollut 8856? Vai mitä sanot automies? Oli muuten erittäin asialliset aanet tuossa Wiimassa kun taisi olla putki poikki ja siinä oli oikealla puolella etuovesta keskioviin siniset seutupenkit.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Bussidatasta on helppo selvittää bussien menneisyyttä. Tämä Oraksen exä on alunperin HKL 8839, BJE-839
 
Oulussa wielä joitain Wiimoja; eilettäin pongasin peräti 4 kpl. Toissapänä ajoin linjan 6 #22:lla. Eilen oli linjalla 32. Linjalla 9 ollut #63, sekä myöskin Y:kin linjalla 62. Muut hawainnot oliwatten Haukiputaalla, Kiimingintiellä. Peräkkäin linjan 28 #56 -ja 28:n #7. Myöskin linjalla 25 (moottoritielinja Oulusta Haukiputaalle) saattaapi olla wielä Wiima. Joskus ollut #4 tuolla linjalla. :cool:
 
Viimeksi muokattu:
Wiimalaisia Keminseudulla:
Gold Line, linjalla 10 oli #4 n. puolen päivän aikoihin tänään.
Veljekset Salmelan #51 sekä #49, Tornion linjalla. Yksi havainto tänään klo 15.15 Isohaaran pysäkillä, Tornion suuntaan.
Myöskin aikaisemmin mainitsema #99, linjalla 2A. Saattaa olla Heiskasen Liikenteen busseja, operaattoritunnusta ei näy. Ollut aikaisemmin SAS:n värein, mahdollisesti pks-alueella aiemmin historiassaan. :confused:

---------- Viesti lisätty kello 22:08 ---------- Edellinen viesti oli kirjoitettu kello 22:04 ----------

Oulussa kulkee Wiiman wehkehiä Kiiminki-Haukipudas välisillä linjoilla (-onneksi? :wink: ). Myöskin moottoritievuoro 25 operoi edelleen #4:llä. Satunnaisia havaintoja mm. linjoilla 8 ja 12, sekä 6. Ainakin nämä edelleen kulkevatten: #4, #7, #22, #28, #56 sekä #63. :cool::biggrin:

---------- Viesti lisätty kello 22:29 ---------- Edellinen viesti oli kirjoitettu kello 22:08 ----------

Herukka-Oritkari linjalla 15 wielä edelleenkin operoipi #89. #42 on epäselvä kohtalo. :confused: Suosikkipelini #51 (BNA-900) oli viime pe linjalla 32 (Herukka-Kaakkuri, Kajaanintien kautta via Maikkula/Iinatti).
 
Viimeksi muokattu:
Täsmennetään wielä tähän senwerran, että: tarkka aika oli 13.15 Gold Linen #4:n osalta (linjalla 10) ja klo 15.15 Isohaaralla bongattu *Salmelainen* oli väliä Kemi-Tornio ajava #51 (ZCA-855). Wiima K202:lta waikuttiwatten kaikki.
Tunnusmerkkejä Wiimalaisten hawainnointiin: kulmistaan soikea tasainen takalasi, pyöreät takawalot ja myöskin etuwalot, edessä & keskellä *haitarimaiset* leweät pariowet, *tiiliskiwimäinen* siwuprofiili, kaikki ikkunat samassa tasossa...:cool::biggrin:
 
Viimeksi muokattu:
Vantaan Liikenne (Linjebuss, Connex, Veolia) ja Espoon Auto (Stagecoach, Concordia, Nobina). Suluissa yhtiöbrändin muuttuminen värityksen säilyessä.
 
ovatkohan nämä vanhoja Vantaan Liikenteen (tai Linjebuss -> Connex -> Veolia) busseja?
Sikäli, jos autosta on rekisteritunnus näkyvissä, pikaisella Googletuksella löytyy yleensä vastaus - niin perusteellisesti kalustoa on Suomessa inventoitu eri kalustolistoihin.
 
Täsmennetäänpäs. Oulussa on ajossa seuraavat K202:t ihan vakiolinjoilla:

#4, Linja 25
#7, Linja 25/26
#15, Linja 39 (aamulla käy lenkin linjalla 20)
#66, Linja 2
#89, Linja 15

Seuraavilla autoilla ei ole vakiolinjoja:

#14
#28
#51
#56
#63
#94

Linjan 28 (Kiiminki-H.Pudas) autoista ei ole viimeaikaisia havaintoja, mutta ainakin elokuussa toinen autoista oli #22, #56 voisi olla vahva ehdokas toiseksi autoksi. Keväällä tuota linjaa ajoi myös kaksi laatikko-wiimaa, joista toinen oli #51. Nyttemmin tuo auto on ajanut vähän missä sattuu.

Auto #17 on piilossa jossain kaikilta harrastajilta. Olisikohan jonkun lähipitäjän koululaisvuoroja tms. kelkkomassa? Ainoa havainto on lokakuulta 2009, eikä tuo ole muidenkaan harrastajien silmien edestä liian usein höylännyt. Jospa Muhokselta tämän yksilön löytäisi... :)

#30 makaa Koskilinjan varikolla, ollut siellä keväästä asti. Autosta hajosi ilmeisesti vaihdelaatikko.

Assamiehen mainitsema #42 on sen sijaan poistettu helmikuussa 2010: http://pbl.1g.fi/kalusto/koskilinjapoisto.htm

Lisäksi kiinnostaisi, että mikähän auto käy linjan 39 13:00 lähdön Kaijonharjusta Heikinharjuun. Tässä vuorossa ei pääse Heikinharjusta takaisin Kaijonharjuun, kuten pääsee seuraavilla kahdella lähdöllä. Keväällä tätä lähtöä ajoi #14, mutta nyt autosta ei ole tietoa.

Koskilinjan K202:t ovat vm. 1989-1992. Kaikki laatikot paitsi #7 ja #15 ovat hankittu pääkaupunkiseudulta käytettynä. #7 ja #15 ovat juurikin näitä 1992 -vuosimallisia, ja niiden sisustuksessa on eroavaisuuksia, mm. 1+1+1 -ovitus vrt. pks-tulleiden 2+1+1 -ovitus, takaoven jälkeen ei ole istuimia, istuimet on kovat peltikupit jne.

---

Juuri nythän Oulussa on autoja aivan yli tarpeen, varikolla makaa autoja päivät pitkät. Ehkäpä näitä korkeita ajellaan loppuun, ja jos kabusseja vielä tänne perille saapuu niin lähtevät sitten suurin osa lopullisesti pois siinä vaiheessa. Laskeskelin joskus, että n. 5 korkeaa autoa tänne kumminkin jäisi vielä, jos kabusseja tulisi mahdollisessa seuraavassa sarjassa se viisi...
 
Takaisin
Ylös