Volvot uudistuvat

Viimeksi muokannut moderaattori:
Kiitos Ultrix ja Kuukanko. Vaikka aktiivisesti olen tuota rekisteriketjua seurannut olen jotenkin nuo missannut. Onko pääkaupunkiseudulla tulossa 8900LE:tä? Vai onko kukaan tehnyt vielä tilausta?
 
Kiitos Ultrix ja Kuukanko. Vaikka aktiivisesti olen tuota rekisteriketjua seurannut olen jotenkin nuo missannut. Onko pääkaupunkiseudulla tulossa 8900LE:tä? Vai onko kukaan tehnyt vielä tilausta?
Veolia Transport Finlandin auto lie ensimmäinen sitten kun se on ajossa. Eikös H20:lle tarjottu 1 uusi? Ainakaan vielä ei taida olla autosta havaintoja täällä.
 
Veolia Transport Finlandin auto lie ensimmäinen sitten kun se on ajossa. Eikös H20:lle tarjottu 1 uusi? Ainakaan vielä ei taida olla autosta havaintoja täällä.

Veolia oli tosiaan tarjonnut yhtä uutta Volvo B7RLE Teliä, jolloin se taitaa olla ensimmäinen 7-litrainen teli suomessa. Saa nähdä jaksaako se sitten viedä sitä teliä, kun 2-akselisessa 8700 Volvossa 7-litrainen tuntuu ainakin todella ruudikkaalta
 
Ulkonäkö on kyllä aika mielipiteitä jakava, mutta mielestäni bussi on ihan Volvo 7700 nivelen näköinen takaa päin, ainoastaan keula on jonkun piirtäjän villi päiväuni ja nuo etuosan ovet on aika mielenkiintoisen kokoiset :p

No mahtuupahan ainakin sisään isojenkin laukkujen kanssa. :D
Tuo keula on kyllä mielestäni ihan siedettävän näköinen, tosin tuo etuosan pyöreys ja pyörien sijoitus tekevät siitä jotenkin DAB-maisen.
 
Luin jonkin aikaa sitten juttua jostain tulevaisuuden rekasta ja visio sen keulasta näytti suht samalta. Olisikohan ollut MANnin visio, en nyt jaksa kaivaa.
 
Heh, jälleen yksi ratikan muotokieltä apinoiva "tulevaisuuden bussi", jonka kolmevuotias poikani tunnisti silti välittömästi bussiksi (trollikkaa luuli ratikaksi). :D
 
Mä suhtaudun kans äärimmäisellä epäluulolla noihin, kun insinööri yrittää muovata perinteisestä bussista jotain ratikan korviketta tai muuta vastaavaa. Tuon Volvo-testibussin akseliväli näyttää aika pitkältä. Myös keskiohjaamo bussissa on jonkun sellaisen luomaa, joka ei ikinä ole ajanut kaupunkibussia; niissä Dabin midibusseissa oli myös sellainen innovaatio ja niillä karautti jatkuvasti kanttikiviin ja liikenteenjakajiin, kun ei kertakaikkiaan osannut totttua sellaiseen keskiohjaamoon bussissa. Kulmien arviointi äärimmäisen vaikeaa.

Jos Volvo oikeasti haluaa ratikkamarkkinoille, niin miksei tee oikeaa ratikkaa, eikä niitä apinoivia kuvatuksia?
 
Viimeksi muokattu:
Takaisin
Ylös