Akkusähköbussi

Nivel-BYDeissä vetää keski- ja taka-akselit. Pääsee kyllä hyvin liikkeelle mistä tahansa. Paikoilleen hieman hitaammin, mutta on päässyt hyvin liukkailtakin pysäkeiltä.
Onko Nobinan sarjassa 1239 - 1282 todellakin kaksi vetävää akselia?
 
Onko Nobinan sarjassa 1239 - 1282 todellakin kaksi vetävää akselia?
Olin hetken siinä luulossa, mutta joudun myöntämään todennäköisemmin virhearviointini. Olen yrittänyt löytää "räjäytyskuvaa" BYDin voimalinjasta, mutta en ole löytänyt.
 
Onko pääkaupunkiseudun kiinalaisissa telibusseissa jotain telinkevennystä tai vastaavaa? Aika avuttomia laitteita lähtemään liukkailta pysäkeiltä ainakin Turussa.
 
Ainakaan Yutong E15:ssä ei ole.
Miten ei voi olla telinkevennintä? Eihän tollasilla ylämäessä liukkailla pääse mitenkään liikkeelle ja pysäkilläkin sutii varmasti. Varmasti on mahdollista saada lisävarusteena mutta näköjään tästäkin elintärkeästä asiasta on pihdattu
 
Miten ei voi olla telinkevennintä? Eihän tollasilla ylämäessä liukkailla pääse mitenkään liikkeelle ja pysäkilläkin sutii varmasti. Varmasti on mahdollista saada lisävarusteena mutta näköjään tästäkin elintärkeästä asiasta on pihdattu

Ei kuulemma ole. Höpisty jotain akselipainoista. Ymmärtääkseni Turunkaan vastaavissa ei ole.
 
Entäs tasauspyörästönlukkoa? Auttaa nyt ainakin siihen, jos vetävien pyörien alla on erilaiset kitkaolosuhteet...
Toi tasauspyörästönlukko on toki hyödyllinen mutta myös erittäin helppo rikkoa. Voihan kuljettaja olla tietoinen mitä se tekee kun lähdetään juntturasta mutta sitten kun vääntää pysäkiltä kaiken vasemmalle tietämättään että taas noin ei saisi tehdä niin matka loppuukin siihen ja kallis remontti edessä. 1-3 auton firmassa kaikille on helppo takoa tuo päähän mutta 800 kuljettajan firmassa jossa ovi käy molempiin suuntiin tiuhaan tahtiin on riskialtis lisävaruste

Ei kuulemma ole. Höpisty jotain akselipainoista. Ymmärtääkseni Turunkaan vastaavissa ei ole.
No käytäntö sen todistaa. Totuus tulee kuljettajilta onko näin sittenkään. Itse en ole tuollaisella ajanut niin en osaa sanoa mitään mutta liukkaalla on ero kun yöllä ja päivällä käyttääkö tuota telinkevennintä vai eikö ainakin Volvolla ja Scanialla
 
Aika heikkoa noilla liikkeelle pääsy näyttää olevan. En aja ihan lähelle, että pääsee ainakin itse takaa pois.
 
Itse en ole tuollaisella ajanut niin en osaa sanoa mitään mutta liukkaalla on ero kun yöllä ja päivällä käyttääkö tuota telinkevennintä vai eikö ainakin Volvolla ja Scanialla

Vaikeampaa näillä on päästä liikkeelle kuin vaikkapa meidän edellisillä -14 Volvo 8900LE teleillä tai VDL Citea XLE-145:lla, joissa oli perinteinen telinkevennin. Liikkeellelähdössä muutenkin käyttäytyi eri tavalla. Liukkaallakin nuo vanhat antoivat jatkuvasti voimaa renkaisiin, kun taas Yutongit lopettaa tehon antamisen vajaaksi sekunniksi kun pyörähtävät tyhjää. Muutoin kyllä ovat todella hyviä autoja!
 
Vaikeampaa näillä on päästä liikkeelle kuin vaikkapa meidän edellisillä -14 Volvo 8900LE teleillä tai VDL Citea XLE-145:lla, joissa oli perinteinen telinkevennin. Liikkeellelähdössä muutenkin käyttäytyi eri tavalla. Liukkaallakin nuo vanhat antoivat jatkuvasti voimaa renkaisiin, kun taas Yutongit lopettaa tehon antamisen vajaaksi sekunniksi kun pyörähtävät tyhjää. Muutoin kyllä ovat todella hyviä autoja!
Eiköhän tuo ongelma seuraavassa mallissa (toivottavasti) korjata. Olisi kiva päästä tuollaista kokeilemaan. Ennakkoluulot noista oli surkeat mutta jälkeenpäin en ole kenenkään kuullut noita moittivan enkä ole nähnyt tämän vuoden aikana kuin yhden Yutongin hätävilkut päällä. Toimivat siis yllättävän hienosti
 
jatkuvasti voimaa renkaisiin, kun taas Yutongit lopettaa tehon antamisen vajaaksi sekunniksi kun pyörähtävät tyhjää. Muutoin kyllä ovat todella hyviä autoja!
Samaten BYDien luistonetso on todella herkkä, mutta sen ansiosta ei ole vielä tullut liukasta kohtaa, josta en olisi päässyt liikkeelle. Minulla on tosin ajamatta HSL-alueen ainoa teli-BYD (NOB 1283), muilla olen ajanut.
 
Takaisin
Ylös