Sivu 5 / 5 EnsimmäinenEnsimmäinen 12345
Näytetään tulokset 61-72/72

Viestiketju: Vaihteistot

  1. #61
    Karosa avatar
    Liittynyt
    17.10.2011
    Sijainti
    Espoo
    Viestejä
    2542

    oletus Vs: Bussivideoita

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Nak Näytä viesti
    P.S. Ei Voith Volvoa parempaa
    Tämä loputon kiista ei tule päättymään koskaan, mutta ZF ja vielä Ecomat niin kyllähän se Voithin varjoonsa jättää.

  2. #62
    Nak
    Nak ei ole kirjautuneena
    Nak avatar
    Liittynyt
    05.03.2010
    Sijainti
    HSL-alue
    Viestejä
    2845

    oletus Vs: Bussivideoita

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Karosa Näytä viesti
    Tämä loputon kiista ei tule päättymään koskaan, mutta ZF ja vielä Ecomat niin kyllähän se Voithin varjoonsa jättää.
    Pyhpyh.. Myönnyn sen verran, että Iveco + Voith on parasta mitä on.
    Ylläoleva teksti edustaa vain kirjoittajan omaa näkemystä asiasta

  3. #63
    Karosa avatar
    Liittynyt
    17.10.2011
    Sijainti
    Espoo
    Viestejä
    2542

    oletus Vs: Bussivideoita

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Nak Näytä viesti
    Iveco + Voith on parasta mitä on.
    Kaksi minusta yhdessä on plussa, tai sitten ei.

  4. #64
    Joonas Pio avatar
    Liittynyt
    04.10.2009
    Sijainti
    Porvoo
    Viestejä
    2797

    oletus Vs: Bussivideoita

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Karosa Näytä viesti
    Tämä loputon kiista ei tule päättymään koskaan, mutta ZF ja vielä Ecomat niin kyllähän se Voithin varjoonsa jättää.
    Vaihdelaatikko on tietysti makuasia, mutta kyllä Voith voittaa ZF:n mennen tullen. Ei nimittäin paljoa jurnuta Voithillinen 8900LE: http://youtu.be/azeHe3zxUL8?t=2m17s

  5. #65

    Liittynyt
    17.08.2010
    Viestejä
    735

    oletus Vs: Bussivideoita

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Karosa Näytä viesti
    Tämä loputon kiista ei tule päättymään koskaan, mutta ZF ja vielä Ecomat niin kyllähän se Voithin varjoonsa jättää.
    Kuljettajien keskuudessa Voith vie voiton, mutta osa yrityksistä suosii ZF:ää pienemmän dieselin kulutuksen takia.

  6. #66
    Prompter avatar
    Liittynyt
    29.03.2012
    Sijainti
    Mäntsälä
    Viestejä
    650

    oletus Vs: Bussivideoita

    Lainaus Alunperin kirjoittanut hana Näytä viesti
    -- osa yrityksistä suosii ZF:ää pienemmän dieselin kulutuksen takia.
    Onko ero kovinkin suuri?

  7. #67
    Karosa avatar
    Liittynyt
    17.10.2011
    Sijainti
    Espoo
    Viestejä
    2542

    oletus Vs: Bussivideoita

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Prompter Näytä viesti
    Onko ero kovinkin suuri?
    On varmasti kun autoja alkaa olee semmoinen 10-200 verran.

  8. #68
    jodo avatar
    Liittynyt
    05.03.2008
    Viestejä
    335

    oletus Vs: Vaihteistot

    VOITHillakin pääsee pieneen kulutukseen jos haluaa, mutta kaasu pohjassa ajamalla VOITHin kanssa auto kuin auto syö enemmän kuin ZF.

  9. #69
    Nak
    Nak ei ole kirjautuneena
    Nak avatar
    Liittynyt
    05.03.2010
    Sijainti
    HSL-alue
    Viestejä
    2845

    oletus Vs: Vaihteistot

    Itseäni ajotavanseurantalaitteella seuranneena, en ole huomannut käytännön eroa 8700LE:llä kulutuksessa.

    Voithin ohjausyksikkö on ymmärtääkseni sellainen, että se oppii kuljettajan ajotavan ja mukautuu sen mukaan. Siksi sillä pääsee kuljettajalle hyvinkin miellyttävästi eteenpäin
    Ylläoleva teksti edustaa vain kirjoittajan omaa näkemystä asiasta

  10. #70

    Liittynyt
    13.01.2010
    Sijainti
    Espoo, Niipperi
    Viestejä
    337

    oletus Vs: Vaihteistot

    Pe 12.12.2014 matkustaessani NF 405:llä linjalla e29T Leppävaarasta Niipperiin, katosivat bussista vaihteet kuskin kääntyessä Koskelontielle. Kone vaan huusi hoosiannaa. Sai toimimaan kytkemällä D-asennosta N-asentoon ja takaisin D-asentoon. Vissiin aika finaalissa noiden B7Rle City L:ien vaihdelootat?

  11. #71

    Liittynyt
    17.03.2014
    Sijainti
    Thaimaa, Karon Beach/ Lahti
    Viestejä
    109

    oletus Vs: Vaihteistot

    Lainaus Alunperin kirjoittanut ipeniemela Näytä viesti
    Pe 12.12.2014 matkustaessani NF 405:llä linjalla e29T Leppävaarasta Niipperiin, katosivat bussista vaihteet kuskin kääntyessä Koskelontielle. Kone vaan huusi hoosiannaa. Sai toimimaan kytkemällä D-asennosta N-asentoon ja takaisin D-asentoon. Vissiin aika finaalissa noiden B7Rle City L:ien vaihdelootat?
    Voi tehdä noin jos on ollut pitkään seisonnassa johon en kyllä usko, tai kyse on vaihteenvalitsimen sähköviasta. Voi olla kyllä hyvin mahdollista että vaihteisto on pian menetetty.

  12. #72
    Prompter avatar
    Liittynyt
    29.03.2012
    Sijainti
    Mäntsälä
    Viestejä
    650

    oletus Vs: Vaihteistot

    Vähän kuljettajana saatua näkökulmaa eri vaihteistoihin:

    ZF Ecomat (se uliseva)
    + sulavat vaihteenvaihdot
    + yleensä ei liian ecoksi säädetty
    + pitkille linjoille hyvin sopiva
    - huonosti huollettuna nykivä toiminta
    - hidastimen tehottomuus

    Kaiken kaikkiaan hyvin toimiva perusautomaatti, tähän on helpompi tottua kuin Voithiin. Ei vaadi erilaista rytmiä, voi ajaa kuin henkilöauton automaatilla. Jotkut Ecomatit ovat suorastaan musikaalisia

    Voith Diwa (se vinkuva)
    + äärimmäisen sulavat vaihteenvaihdot
    + kaupunkiliikenteeseen erittäin hyvin sopiva ja kaupungissa alhaisempi kulutus
    + osaa käyttää moottorin optimaalisen kierrosalueen kokonaisuudessaan
    + ripeä kiihtyvyys
    + hidastimen teho ja kytkeytymisnopeus
    - moottoritiellä melutaso alkaa olla vaimennuksista riippuen jo sietämätöntä matkustamossa
    - peruutusvaihde

    Tätä lootaa on ikävä, aina kun sai Voithillisen auton tiesi työpäivästä tulevan huoleton. Vaihteet vaihtuvat just silloin ja miten pitääkin. Hidastin kytkeytyy nopeasti ja on tehokas + vihellystä on mukava kuunnella Sopii varsinkin korkealta vääntäviin moottoreihin, kuten Cummins 6,7L, Iveco 7L ja Volvo 7/8L.

    Volvo I-Shift:
    + hidastin
    + moottoritiellä toimivuus
    + manuaalitila
    - liikkeellelähtö, jos ohjelmoitu lähtemään 2- tai 1-vaihteella
    - ajo kaupungissa

    I-Shiftistä kertyneet kokemukset rajoittuvat Transdevin Volvoihin, mutta huomasin että ne toimivat hyvin Länsiväylän pitkillä seuduilla. Hidastimella sai ripeästi pysäytettyä auton juoksuvauhtiin.

    ZF Ecolife:
    + yleensä sulavampi toiminta kuin Ecomatissa
    + matkustajille hiljaisempi
    - yleensä säädetty aivan liian ecoksi
    - nykivä toiminta liikkeelle lähtiessä, jos käyttää vanhoja kikkoja
    - mäkisessä maastossa yli puolet vaihdoista lähes turhia, kun pian pitää kuitenkin vaihtaa takaisin pienemmälle (TopoDyn Life)

    Mitä tästä nyt sanoisi? ZF alkaa lähestyä Suomessa vaihteistomonopolia, ja tuotteiden taso alkaa näyttääkin siltä. Ecolifeä myydään isoin lupauksin, kuten hiljaisuudella, tasaisuudella ja taloudellisuudella. Hiljaisuus on oikea termi vaihteiston toimintaan, mutta yhdistettynä aivan liian matalalla kierrosalueella käyvän koneen jyrinään on melu yhteensä migreeniä aiheuttavalla tasolla. Tasaisuudestakin sen verran, että jos lähtee liikkeelle pienellä kaasulla ja sitten painaa sen hitaasti pohjaan, saa aikaan sellaista nykimistä että jää Transdevin 80-91 -sarjan Ecomatitkin kakkoseksi.

    Taloudellisuudestakaan en menisi takuuseen, olen ajanut Ivecoilla, joissa oli Eco-ohjelma, ja toisilla joissa oli Power. Power muistutti toiminnaltaan enemmän kilpailevaa tuotetta kuin tuota täryytintä. Kaiken lisäksi kulutus oli kolme litraa satasella pienempi (33 vs 30) ja moottorin öljynpaineet pysyivät yli 3 barissa koko kiihdytyksen ajan. Eco-ohjelmalla ne tippuivat kahteen aina kun loota löi isompaa tupaan. Ei varmasti tee hyvää pidemmän päälle!
    Piste kuukauden perässä – katoavaa kansanperinnettä, mutta aina yhtä tärkeä.

Sivu 5 / 5 EnsimmäinenEnsimmäinen 12345

Vastaavia viestiketjuja

  1. Vaihteistot
    kirjoittanut Jazu foorumissa Muuta busseista
    Vastauksia: 20
    Viimeisin viesti: 05.12.2008, 04:37

Lähettämissäännöt

  • Et voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Et voi vastata viesteihin
  • Et voi lähettää liitetiedostoja
  • Et voi muokata viestejäsi
  •