Suomalaisia busseja Siperiassa

TEP70

Tunnistettu jäsen
Liittynyt
25 Heinäkuu 2005
Viestit
1,382
Muutama suomalainen bussi on päätynyt yli 4000 km:n päähän kotoa. Novosibirskin linjoilla 1064 ja 1264 ajetaan varsin kotoisalla kalustolla. Sateisen maanantain piristykseksi poimintoja toukokuulta.

Joku on käynyt ostoksilla Turussa:

HKL 8530, STA 16, STA 1x, STA 1x

8530:n lattian alla viheltää vielä ZF, mutta STA:n autoista on tullut jossakin välissä manuaalivaihteisia. :roll:

Ja Tampereella:

TKL 569, TKL 570, tunnistamaton

Allisonit on noistakin heitetty menemään, onhan autossa palkattu mies, joka voi vaihtaa vaihteita. :D

Onkos tämä viimeinen Porvoosta?
 
Oih, nuo tamperelaiset bussit verestivät muistojani. Oli sitten pakko käydä katsomassa muitakin bussikuvia tuolla, ihan mahtavia -- muistan noilla vanhoilla Ajokeilla kulkeneeni pienenä Vehmaisista keskustaan, myös nuo numerot 569 ja 570 ovat tuttuja, joten nyt siperialaiset istuvat samoilla penkeillä kuin minä pienenä.

Suloista. 8)
 
kiitokset noista Novosibirskin kuvista- olenkin ihmetellyt että saammeko
nähdäksemme vanhoja TKLiä itänaapurista enää ollenkaan- mutta
taas oli täyttä tavaraa. Jatkapas tuota laatubongailua, jos jph/TEP vielä
Ruskien maassa vaikutat :lol:
 
En vaikuta (tällä hetkellä :D ), mutta matkoja tulee tehtyä säännöllisen epäsäännöllisesti. Nyt kun vuosiviisumin hinta putosi merkittävästi, ei ole enää yhtään epäselvää, otanko uuden, kun nykyinen loppuu tammikuun alussa. Kovasti kiinnostaisi jossain välissä käydä myös Kazakstanissa katsomassa, onko siellä oikeasti suuri joukko HKL:n autoja niin kuin huhut kertovat. Mitään muuta nähtäväähän siellä ei tietenkään ole. :lol:
 
TEP70 sanoi:
Onkos tämä viimeinen Porvoosta?
Oioi. Mahtaa Martti-sedän sydäntä raapaista verisesti nähdä "oman värinen" auto venäjänmaan kilvissä ;)

Tästä tulee mieleen kysymys: Onko KA luopunut periaatteesta, että käytettyjä autoja EI MYYDÄ vaan puretaan varaosiksi (ja uusien Kabbuccinojen raaka-aineeksi :lol: )? Muistelen että ainakin vielä joku vuosi sitten myynti ei tullut juuri kysymykseen, ja syykin oli juuri tuo yllä mainittu. Tommolassa oli päätetty, että "meidän värisiä autoja ei nähdä ralliautojen tai hevostenkuljetusbusseina!"
 
J_J sanoi:
Tästä tulee mieleen kysymys: Onko KA luopunut periaatteesta, että käytettyjä autoja EI MYYDÄ vaan puretaan varaosiksi (ja uusien Kabbuccinojen raaka-aineeksi :lol: )?
Näkyy lukevan Isä aurinkoisen oppikirjassa että käytöstä poistetut autot romutetaan varaosiksi tai myydään ulkomaille.
 
tkp sanoi:
Näkyy lukevan Isä aurinkoisen oppikirjassa että käytöstä poistetut autot romutetaan varaosiksi tai myydään ulkomaille.
...tai lahjoitetaan SLHS:lle... :wink:
 
tkp sanoi:
Näkyy lukevan Isä aurinkoisen oppikirjassa että käytöstä poistetut autot romutetaan varaosiksi tai myydään ulkomaille.
Niin onhan niitä tosiaan ulkomaille mennyt jo jokusia kappaleita.. Kuten ainakin ex JL415 ja olettaisin että myös ex JL484.
 
Sittenkin UTJ?

Camo Lissabone sanoi:
TEP70 sanoi:
Onkos tämä viimeinen Porvoosta?
Olisko HUX-528 eli entinen Borgå 22? Se on tässä hiljattain saanut Tommolasta kenkää.
Eikös HUXissa ollut keskiovi "ylös asti"?
Mulle tulis tästä mieleen ne aiemmin häipyneet 63/UTJ-905 ja 64/UTJ-906, joista edellinen oli muistaakseni 12- ja jälkimmäinen 13-metrinen.
Miten pitkä kuvan auto teistä on? Kallistuisin tuon pidemmän vaihtoehdon eli auton 64 kannalle, vannomaan en mene ollenkaan.
 
Kuuskolmonen?

Kai Sillanpää sanoi:
TEP70 sanoi:
Onkos tämä viimeinen Porvoosta?
...
Mulle tulis tästä mieleen ne aiemmin häipyneet 63/UTJ-905 ja 64/UTJ-906, joista edellinen oli muistaakseni 12- ja jälkimmäinen 13-metrinen.
Miten pitkä kuvan auto teistä on? Kallistuisin tuon pidemmän vaihtoehdon eli auton 64 kannalle, vannomaan en mene ollenkaan.
Vanhoja papereita kaivellessani löysin muistiinpanon, jonka mukaan vanhassa kuusnelosessakin oli korkeampi keskiovi!
Veikkaan siis kuvan autoa sittenkin entiseksi numeroksi 63 (UTJ-905).
 
Re: Kuuskolmonen?

Kai Sillanpää sanoi:
Vanhoja papereita kaivellessani löysin muistiinpanon, jonka mukaan vanhassa kuusnelosessakin oli korkeampi keskiovi!
Veikkaan siis kuvan autoa sittenkin entiseksi numeroksi 63 (UTJ-905).
Ja jälleen kerran Kaitsu on oikeassa, vanha 63 tuo on. En tarkalleen muista milloin auto lähti, mutta joskus vuosituhannen vaihteessa se taisi olla.

Vanha 64 UTJ-906 puolestaan ahertaa Virossa, Express Auto L:n omistuksessa.
 
Takaisin
Ylös