Näytetään tulokset 1-4/4

Viestiketju: Lattian korkeus

  1. #1
    sm3
    sm3 ei ole kirjautuneena

    Liittynyt
    16.06.2010
    Viestejä
    1328

    oletus Lattian korkeus

    Olisi hauska tietää miten korkealla sitä istuu kussakin bussimallissa. Volvo 8700LE:n kyydissä keskioven jälkeen tuntuu siltä että istuu korkeammalla kuin Scalan vastaavassa kohdassa.

    Miten korkella Volvo 8700LE takimmainen penkki on verrattuna vaikka Volvo 9700:n lattia/istumis korkeuksiin.

    Tuommoisia olen miettinyt pari viikkoa, ja tietoja ei löytynyt mistään.


  2. #2
    sm3
    sm3 ei ole kirjautuneena

    Liittynyt
    16.06.2010
    Viestejä
    1328

    oletus Vs: Lattian korkeus

    Voisin tässä kysyä myös semmoisen kysymyksen että, mihin perustuu korkean- tai puolimatalan selkeästi korkeampi matkustusmukavuus suhteessa etumatalaan.

    Vaikka istuisi etumatalan takaosassa heti keskioven jälkeen tai kauempana, niin matkustusmukavuus on heikompi kuin puolimatalassa jossa lattia on jopa alempana.

    Olisi kiva jos joku viitsisi vastata tähän (hölmöön?) kysymykseeni.

    Ymmärrän toki että eroa on jousituksessa yms, mutta olisi kovasti hauska saada täsmällistä tietoa. Kymmenisen vuotta melkeenpä vain pikavuoroautoilla matkustaneena on vaikea tottua mataliin busseihin. Mutta onko se ero oikeasti niin suuri mukavuudessa, jos unohdetaan penkit ja ajatellaan jousitusta jne.
    Viimeisin muokkaaja sm3; 04.02.2011 kello 20:23.


  3. #3
    Nak
    Nak ei ole kirjautuneena
    Nak avatar
    Liittynyt
    05.03.2010
    Sijainti
    HSL-alue
    Viestejä
    2845

    oletus Vs: Lattian korkeus

    puolimatalan mukavuus johtuu siitä että alustan runko on puskurista puskuriin yhtenäinen. Kun taas matalassa runko katkeaa siinä keskiovien kohdalla. Kun on yhtenäinen runko niin koko auto on siinä vaiheessa jämäkämpi.
    Muistaakseni Hkl 9201 oli rakennettu puolimatalan alustalle pienin muutoksin,
    ja ei siinä kyllä tainnut olla edes scanian etuakselia. Mutta se auto olikin hyvin mielipiteitä jakava. Eikä ne korirakenteet tainneet oikein kestää sitä viritystä..


    Volvossa istutaan ehkäpä sen takia korkeammalla kun alustarakenteet vaativat enemmän tilaa kun scaniassa. Eron huomaa myös ikarus e94:n kohdalla jossa istutaan vielä scalaakin matalammalla ja ikaruksessa jää alustan huoltotöille vähemmän tilaa. Tosin ikaruksessa on joitain asioita tämän varjolla ajateltu pidemmälle. Kuten esim taka-akselin ilmatyynyjen vaihto on ikaruksessa helpompi. Volvot ovat tietysti eri asioita tässäkin kohtaa..
    Viimeisin muokkaaja Nak; 06.02.2011 kello 13:27.
    Ylläoleva teksti edustaa vain kirjoittajan omaa näkemystä asiasta

  4. #4
    sm3
    sm3 ei ole kirjautuneena

    Liittynyt
    16.06.2010
    Viestejä
    1328

    oletus Vs: Lattian korkeus

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Nak Näytä viesti
    puolimatalan mukavuus johtuu siitä että alustan runko on puskurista puskuriin yhtenäinen. Kun taas matalassa runko katkeaa siinä keskiovien kohdalla. Kun on yhtenäinen runko niin koko auto on siinä vaiheessa jämäkämpi.
    Muistaakseni Hkl 9201 oli rakennettu puolimatalan alustalle pienin muutoksin,
    ja ei siinä kyllä tainnut olla edes scanian etuakselia. Mutta se auto olikin hyvin mielipiteitä jakava. Eikä ne korirakenteet tainneet oikein kestää sitä viritystä..


    Volvossa istutaan ehkäpä sen takia korkeammalla kun alustarakenteet vaativat enemmän tilaa kun scaniassa. Eron huomaa myös ikarus e94:n kohdalla jossa istutaan vielä scalaakin matalammalla ja ikaruksessa jää alustan huoltotöille vähemmän tilaa. Tosin ikaruksessa on joitain asioita tämän varjolla ajateltu pidemmälle. Kuten esim taka-akselin ilmatyynyjen vaihto on ikaruksessa helpompi. Volvot ovat tietysti eri asioita tässäkin kohtaa..
    Ok, kiitos tiedoista.


Lähettämissäännöt

  • Et voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Et voi vastata viesteihin
  • Et voi lähettää liitetiedostoja
  • Et voi muokata viestejäsi
  •