Ulkomaan pikku-uutisia

Nobina listautuu pörssiin, annin päämääränä on vahvistaa yrityksen pääomarakennetta. Yhtiö aikoo käyttää suurimman osan annista saatavista varoista vuonna 2019 erääntyvän senioribondin poismaksamiseen.
Tulevaisuden osingonjakopolitiikastaan Nobina kertoo, että tavoitteena on maksaa 75% osinkoina tilikauden tuloksesta ennen veroja (EBT).

Ohessa annista kiinnostuneille linkki prospectucseen:
http://www.nobina.com/PageFiles/13728/Nobina_Prospectus_(en).pdf
 
Budapestissa poistettiin perjantaina 12.6.2015 viimeiset Turkkilaiset MAN SL223:t, myös Volvo B7RLE Alfabusz Localot on poistettu käytöstä. Myöskin iso osa vaaleansinisitä Volvo Aabenraa 8500LE busseista on poistettu käytöstä. Sen sijaan Ikaruksia 405,415,435,260 ja 280 (1990-luvun ja 1980-luvun) näkyy dieselversiona vielä jonkin verran -myös pyhäpäivisin. Tosin poistunevat nekin vuoteen 2018 mennessä, tämänhetkisten tietojen perusteella. Volvo 7000A nivelet vuodelta 2004 peruskorjataan pikkuhiljaa käyttöiän pidentämistä varten, kyseessä tummansiniset autot jotka mm. maalataan vaaleansiniseen BKK tilaajaväriin (ennen BKV). Käytettynä ostetut Volvo 7700A-nivelet pysynevät pitkään käytössä, mm. lentokenttälinjalla 200E.
Uusia autoja vuonna 2014 ja 2015 tulleet ovat seuraavat: Mercedes-Benz Connecto nivel, Mercedes-Benz Connecto, Mercedes-Benz Citaro, Mercedes-Benz Citaro nivel.
Johdinautoliikenteessä Ikarukset ja Solarikset ovat johtavassa asemassa, tosin joitakin käytettynä ostettuja MAN Gräf & Stift nivelautoja löytyy. Kesällä 2015 varikolle on ilmestynyt uusi Solaris Skoda Urbino- joita myöhemmin pitäisi tulla vielä lisää solobussina ja nivelbussina. Tällä hetkellä ei ajankohtaista suunnitelmaa johdinautoliikenteen luopumisesta.
 
maalataan vaaleansiniseen BKK tilaajaväriin (ennen BKV).

BKK on Budapestin joukkoliikenteen tilaaja ja BKV on Budapestin kaupungin liikennelaitos (liikennöitsijä), eli autothan siis maalataan liikennöitsijän väreistä tilaajaväreihin. BKV ei siis ole muuttunut BKK:ksi, kuten ymmärsin sinun tarkoittavan viestissäsi.

Luin muuten jostain, että BKK:n tavoitteena on luoda siitä Budapestin alueelle samanlainen liikennebrändi kuin TfL on Lontoon seudulla. Kunnioitettava tavoite, jota näkisi mielellään enemmän myös muualla, esim. HSL-alueella.
 
BKK on Budapestin joukkoliikenteen tilaaja ja BKV on Budapestin kaupungin liikennelaitos (liikennöitsijä), eli autothan siis maalataan liikennöitsijän väreistä tilaajaväreihin. BKV ei siis ole muuttunut BKK:ksi, kuten ymmärsin sinun tarkoittavan viestissäsi.
.

BKV väri on tummansininen ja BKK tilaajaväri vaaleansininen. En kirjoittanutkaan että BKV olisi muuttunut BKK:ksi. Värit vain muuttuvat, selvästi kirjoitettuna.
Lisäys että myös uusia Volvo 7900 hybridi-niveliä on tullut 2014 Raban akseleilla ja penkeillä.
 
BKV väri on tummansininen ja BKK tilaajaväri vaaleansininen. En kirjoittanutkaan että BKV olisi muuttunut BKK:ksi. Värit vain muuttuvat, selvästi kirjoitettuna.

Ok, ajattelin sitten vain viestisi väärin. Ymmärsin toki, mitä ajoit takaa. :)
 
Rogalandin läänin kuntayhtymän joukkoliikennejaosto päätti viime viikolla ehdottaa kahden johdinautolinjan järjestelmän rakentamisesta Stavangerin seudulle (NRK ja Rogalandsavis). Jaoston jäsenet yli puoluerajojen (pl. Edistyspuolue) kannattavat johdinautoja. Järjestelmä käsittäisi nyt rakenteilla olevan BRT-väylän Solan kunnan eteläosista/Sandnesin kunnasta Stavangerin kautta Solan kunnan pohjoisosiin. Vuonna 2021 valmistuva väylä olisi pituudeltaan 45 km (tähän mennessä on valmistunut 8 km). Väylälle tulisi kaksi linjaa, joita kumpaakin liikennöitäisiin 7½ min välein aamusta iltaan. Linjojen yhteisellä osuudella kulkisi siis 16 vuoroa tunnissa suuntaansa, jolloin kalustotarve olisi noin 55-60 johdinautoa.

Jaoston Edistyspuolueen jäsenet vastustavat trollikoita, koska järjestelmä maksaisi 700 M NOK (75 M €) enemmän kuin perinteinen dieselbussijärjestelmä. Tämä vaikuttaisi puolueen mukaan läänin muiden joukkoliikennehankkeiden myöhästymiseen. Kuntayhtymän valtuusto päättää asiasta kokouksessaan tiistaina 20.10.
 
Veolia-Transdev on perustanut Ranskaan oman halpabussisysteemin aluksi 17 linjalla. Esimerkkinä Pariisi - Marseille 15 - 20 € kun junalippu maksaa satasen pintaan. http://www.isilines.fr/fr
Sitten Israelin toiminnoista on luovuttu kokonaan ainakin yhtenä perusteena syytökset palestiinalaisten sortamisesta.
Tuorein tieto kertoo Transdevilla olevan 19 maassa 43000 ajoneuvoa, siinä tosin junavaunuja mukana ja henkilökuntaa olevan 83000 henkeä.
 
Takaisin
Ylös