Scania Citywide

Malleista puuttuu ilmeisesti etupyörien ja keskioven välissä oleva podesteri eli penkkien alla oleva koroke kokonaan. Ominaisuus on helpotus suosiota nopeasti kasvattaville operaattoreille, jotka voivat edullisesti korvata keskialueen tuoleja sivuläppäistuimilla ja seisomatilalla.

HSL-alueella on monia erittäin suosittuja linjoja, joilla nopeasti ja edullisesti muunneltavat vaunut tekevät uusien matkustajien palvelemisesta erittäin taloudellista, kuten pitääkin. Vaikka kesken kilpailutuskauden tehtäväksi.
 
Korin muotoilu on ainakin tyylikkäämpi kuin uusissa Volvoissa :redface: (harmi että alusta on scania) Luulenpa kuitenkin että näitä ei juurikaan suomessa tai etenkään hsl-alueella tule näkymään. Ei sitä Omni-mallistoakaan juuri ole.. Taitaa Scala olla halvempi kuin Scanian omat mallit? Kumma juttu muuten, kun tässä uudessa mallissa saati Omneissakaan ei sitä terraariokyttyrää tarvita, vaikka alusta on sama kuin Scalassa :lol:
 
Nii-in.. Aina saa toivoa, montakos niitä OmniCityjä o PL:llä?
Koska sitä ei voi tietää jos PL innostuisi noistakin. ;)
 
Nii-in.. Aina saa toivoa, montakos niitä OmniCityjä o PL:llä?
Koska sitä ei voi tietää jos PL innostuisi noistakin. ;)

PL:llä on 5kpl, jotka ovat alunperin tilattu turkuun. Ja Helbillä oli 10kpl legoscaniota :p
 
Perinteisesti parhaat bussit on koritettu Suomessa Ruotsalaista alkuperää olevalle alustalle. Pohjolan Liikenteellä tämä on ymmärretty harvinaisen hyvin. Omni-katureihin ei taida olla oltu oikein missään kovin tyytyväisiä.
 
Merkittävin seikka tässä uudessa automallissa, jota kukaan ei ole vielä tajunnut mainita, on alumiininen korirakenne, joka on täysin uutta Scanian omassa tuotannossa (jos Scalan laskee ainoastaan lisenssituotteeksi tmv.).

Taitaa Scala olla halvempi kuin Scanian omat mallit?

Eiköhän syy ole kuitenkin se, että Scan-Auto markkinoi Suomessa yksinomaan Scala-koria ja muut, esim. OmniCity, ovat tiskin alta saatavissa. Lisäksi tulee muistaa, että kilpailutetussa liikenteessä pisteytysjärjestelmät ovat suosineet hyvin sumeasti paria koriratkaisua. Näin ollen tarjoukset ovat pakostakin ohjautuneet Scaloihin Scania-alustaisten linja-autojen osalta.
 
Merkittävin seikka tässä uudessa automallissa, jota kukaan ei ole vielä tajunnut mainita, on alumiininen korirakenne, joka on täysin uutta Scanian omassa tuotannossa (jos Scalan laskee ainoastaan lisenssituotteeksi tmv.).
Minkä lähdetiedon mukaan asia näin on?
 
Oliko tätä Citywideä mahdollista saada telinä?

On saatavina.

Itse pidän HelBiä vahvana Citywiden tilaajana tulevaisuudessa. Voisivat hankkia muutaman uuden telin vuodenvaihteeseen, kun maakaasuja lähtee reippaalla kädellä ja samalla voitaisiin korvata esimerkiksi joitakin Ikaruksen rämiä.
 
Takaisin
Ylös