Ihan tyylikkään näkönen.![]()
Scanian kaupunkibussimallisto uudistuu ja Omnit korvaa Scania Citywide, jota saa sekä täysmatalana että etumatalana.
Scanian lehdistötiedote
Noita tai ton tapasia näin Tallinnassa..Hienoja on, Kyllä kelpais tollasel ajella.
http://www.scania.com/_system/img/me..._11607-051.jpg
http://www.scania.com/_system/img/me..._11450-001.jpg
http://www.scania.com/_system/img/me..._11607-042.jpg
http://www.scania.com/_system/img/me..._11607-045.jpg
http://www.scania.com/_system/img/me..._11450-007.jpg
http://www.scania.com/_system/img/me..._11607-050.jpg
Viimeisin muokkaaja Karosa; 22.10.2011 kello 17:23.
Malleista puuttuu ilmeisesti etupyörien ja keskioven välissä oleva podesteri eli penkkien alla oleva koroke kokonaan. Ominaisuus on helpotus suosiota nopeasti kasvattaville operaattoreille, jotka voivat edullisesti korvata keskialueen tuoleja sivuläppäistuimilla ja seisomatilalla.
HSL-alueella on monia erittäin suosittuja linjoja, joilla nopeasti ja edullisesti muunneltavat vaunut tekevät uusien matkustajien palvelemisesta erittäin taloudellista, kuten pitääkin. Vaikka kesken kilpailutuskauden tehtäväksi.
Korin muotoilu on ainakin tyylikkäämpi kuin uusissa Volvoissa(harmi että alusta on scania) Luulenpa kuitenkin että näitä ei juurikaan suomessa tai etenkään hsl-alueella tule näkymään. Ei sitä Omni-mallistoakaan juuri ole.. Taitaa Scala olla halvempi kuin Scanian omat mallit? Kumma juttu muuten, kun tässä uudessa mallissa saati Omneissakaan ei sitä terraariokyttyrää tarvita, vaikka alusta on sama kuin Scalassa
![]()
Nii-in.. Aina saa toivoa, montakos niitä OmniCityjä o PL:llä?
Koska sitä ei voi tietää jos PL innostuisi noistakin.![]()
Perinteisesti parhaat bussit on koritettu Suomessa Ruotsalaista alkuperää olevalle alustalle. Pohjolan Liikenteellä tämä on ymmärretty harvinaisen hyvin. Omni-katureihin ei taida olla oltu oikein missään kovin tyytyväisiä.
Merkittävin seikka tässä uudessa automallissa, jota kukaan ei ole vielä tajunnut mainita, on alumiininen korirakenne, joka on täysin uutta Scanian omassa tuotannossa (jos Scalan laskee ainoastaan lisenssituotteeksi tmv.).
Eiköhän syy ole kuitenkin se, että Scan-Auto markkinoi Suomessa yksinomaan Scala-koria ja muut, esim. OmniCity, ovat tiskin alta saatavissa. Lisäksi tulee muistaa, että kilpailutetussa liikenteessä pisteytysjärjestelmät ovat suosineet hyvin sumeasti paria koriratkaisua. Näin ollen tarjoukset ovat pakostakin ohjautuneet Scaloihin Scania-alustaisten linja-autojen osalta.
Ikarus Egyedi Autóbusz Gyár
http://www.scania.fi/media/press-rel...-citywide.aspx
Esmes tuolla se lukee. Tiedossa on varmaan kiikkerä kori, niinkuin Säfflessä ja Scalassa
Ylläoleva teksti edustaa vain kirjoittajan omaa näkemystä asiasta
Tokihan Citywiden korirakenne alumiinia on, mutta niin oli OmniCitynkin. OmniCity oli edellinen Scanian kokonaan rakentama bussimalli (sen täysmatalalattiaversio), siis tämän puheena olevan uutuuden edeltäjä vuodelta 1996. Aiemmin lainaamassani viestissä väitettiin, että alumiinirakenne olisi kokonaan uutta Scanian korituotannossa.
Scania Citywideja on myyty Suomeen jo yli 10 kappaletta. Scanian lehdistötiedote