- Liittynyt
- 24 Lokakuu 2007
- Viestit
- 2,238
Kun bussi menee huoltoon, niin tuli tänään pohdittua, mitä toimenpiteitä niille silloin tehdään. On selvää että liikenneturvallisuuteen sekä moottorin toimintavarmuuteen liittyvät toimenpiteet ovat ykkössijalla.
Mutta matkustajaa kiinnostaa myös matkustamiseen ja informaatioon liittyvät toimenpiteet. Hesarissa tai jossain muussa lehdessä ihmeteltiin, miksi monen Jokeri-bussin kelloa ei ole säädetty. vaan siinä vilkkuu teksti: "adj", tarkoittanee sanaa "adjust". Asiaa vatkattiin edestakaisin, mutta kukaan kirjoittajista ei luvannut parannusta asiaan. Mutta voinhan minä tässä kysyä:
Miksi huollon yhteydessä ei tarkisteta kellon aikaa ? Jokerin korkeaa palvelutasoon sopisi oikean ajan näyttäminen matkustajalle.
Aamuisin ajan linjalla 56, jossa kello on käynnissä, mutta aika poikkeaa 12 tuntia. Samassa bussissa Pysähtyy-valo ei syty.
Näistä saadaan yksi hyvä kysymys: Miksi matkustamon informaatiolaitteita ei tarkisteta ja korjatta varikolla tai huollossa ? Tämä koskee joitakin autoja, mutta niitä on kuitenkin liikaa, joissa infolaitteiden huolto on laiminlyöty.
Mutta matkustajaa kiinnostaa myös matkustamiseen ja informaatioon liittyvät toimenpiteet. Hesarissa tai jossain muussa lehdessä ihmeteltiin, miksi monen Jokeri-bussin kelloa ei ole säädetty. vaan siinä vilkkuu teksti: "adj", tarkoittanee sanaa "adjust". Asiaa vatkattiin edestakaisin, mutta kukaan kirjoittajista ei luvannut parannusta asiaan. Mutta voinhan minä tässä kysyä:
Miksi huollon yhteydessä ei tarkisteta kellon aikaa ? Jokerin korkeaa palvelutasoon sopisi oikean ajan näyttäminen matkustajalle.
Aamuisin ajan linjalla 56, jossa kello on käynnissä, mutta aika poikkeaa 12 tuntia. Samassa bussissa Pysähtyy-valo ei syty.
Näistä saadaan yksi hyvä kysymys: Miksi matkustamon informaatiolaitteita ei tarkisteta ja korjatta varikolla tai huollossa ? Tämä koskee joitakin autoja, mutta niitä on kuitenkin liikaa, joissa infolaitteiden huolto on laiminlyöty.