Koiviston Auto korvauksiin laittomasta irtisanomisesta

Tämä edellisessä viestissä mainittu tapaus ei tainnut olla ihan ensimmäinen kerta, kun kyseinen laajahkolle levinnyt yhtiörypäs on näissä asioissa "pappia kyydissä"... Mieleen muistuu mm. eräs väärän väriseen villapaitaan liittynyt tapaus.

Mukavaa kuitenkin, että vielä löytyy patruunatyyppisiä wanhan liiton johtajia, jotka ovat valmiita maksamaan kovan rahan siitä, että oma tahto toteutuu ;)
 
Se on jännä juttu, että meikäläistä pidettiin alkuun ja sittemmin meitä todellisina sikoina, kun kerroimme sen, mitä VR-Yhtymä Oy:ssä oikeasti tapahtuu. Sen sijaan kumipyöräpisnespuolta saa kritisoida vapaasti ilman, että kukaan siitä olisi pahoillaan... :biggrin:
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Jossain tapauksessa on vaan pienempi paha maksaa vuoden palkka siitä hyvästä että pääsee eroon jostain työntekijästä.
Saavat yritysjohtajatkin kultaisia kädenpuristuksia, mutta nyt kun duunari saa, siitä alkaa kauhee älämölö.. ;)
 
Eikö tuossa uutisessa sanota, että oli annettu asiakkaalle vanha kuitti tai yritetty olla antamatta kuittia. Ei kai se kassassa näy vajeena, jos myy kertaalleen myytyjä lippuja ja pitää rahat itsellään.
 
Eikö tuossa uutisessa sanota, että oli annettu asiakkaalle vanha kuitti tai yritetty olla antamatta kuittia. Ei kai se kassassa näy vajeena, jos myy kertaalleen myytyjä lippuja ja pitää rahat itsellään.

Sikälis kun Koiviston Autolla ei automaattisesti sisälly vaihto-oikeutta kertalippuun, monikaan ei sitä lippua ota. Laittaa tasarahan tiskiin ja on jo pitkällä käytävällä menossa kun rahastuslaitteesta saa vihdoin kuitin ulos. Varsinkaan ruuhkaisella pysäkillä en usko että monikaan kuljettaja lähtee matkustajan perään auton perälle antaaksen tälle kuittinsa. Tokihan tilanne näyttää "kyylän" silmissä että kuljettaja ei ole antanut matkustajalle kuittia.


joht. Nyman sanoi:
Se on jännä juttu, että meikäläistä pidettiin alkuun ja sittemmin meitä todellisina sikoina, kun kerroimme sen, mitä VR-Yhtymä Oy:ssä oikeasti tapahtuu. Sen sijaan kumipyöräpisnespuolta saa kritisoida vapaasti ilman, että kukaan siitä olisi pahoillaan...

Käräjäoikeuden tuomiolla on vähän enemmän uskottavuutta kun jollain netin huuhaa-sivustolla.
 
Käräjäoikeuden tuomiolla on vähän enemmän uskottavuutta kun jollain netin huuhaa-sivustolla.

Tämän huuhaa-sivuston edustajat istuvat ensi viikolla kolme kertaa eduskunnassa erinäisissä palavereissa.

Jos VRLeaksia ei olisi olemassa, ei tällaisia kokouksia myöskään olisi mahdollista toteuttaa. Huuhaa-sivustoa arvostelevilla kriitikoilla on kaikki valta kritisoida meidän toimintaa, mutta mites olisi se, jos kriitikot tekisivät hommat meitä paremmin? Kenttä on vapaa ja demokratia varmasti toteutuu parhaiten, jos siihen jokainen vaikuttaa muun kuin nimimerkin takaa. Antakee palaa siis jokainen, tehkää asioille jotain, älkää vain halkoko hiuksia.
 
Sikälis kun Koiviston Autolla ei automaattisesti sisälly vaihto-oikeutta kertalippuun, monikaan ei sitä lippua ota. Laittaa tasarahan tiskiin ja on jo pitkällä käytävällä menossa kun rahastuslaitteesta saa vihdoin kuitin ulos. Varsinkaan ruuhkaisella pysäkillä en usko että monikaan kuljettaja lähtee matkustajan perään auton perälle antaaksen tälle kuittinsa. Tokihan tilanne näyttää "kyylän" silmissä että kuljettaja ei ole antanut matkustajalle kuittia.
Uutisessa sanotaan selvästi, että asiakkaalle oli annettu 10 minuuttia vanha kuitti, eli kuitti, jonka oli maksanut joku muu.
 
Uutisessa sanotaan selvästi, että asiakkaalle oli annettu 10 minuuttia vanha kuitti, eli kuitti, jonka oli maksanut joku muu.

Uutisessa sanottiin myös "Kuskin kassalaukussa oli tilityksissä ollut linja-autonyhtiön hyväksi useana kuukautena ylitystä". Eli edellinen asiakas on jättänyt kuitin ottamatta, kuljettaja on antanut kuitin seuraavalle lipun ostajalle ja kummastakin on maksu mennyt firmalle. Tokikaan toiminta ei ole hyväksyttävää mutta niin kauan kun rahat menee reppuun ja firmalle eikä kuljettajan omaan taskuun niin empä nyt kenkää antaisi epärehellisyyteen vedoten.
 
Voin hyvin kuvitella, että tällaisessa tuotantomallissa firmalla on suuret intressit tarkastella miten kuljettajat toimivat asiakkaiden kanssa. Jos kerran suuri osa asiakkaista toimii "nopeutetun kaavan" mukaan jättäen rahat tiskille ottamatta lippua käteensä niin siinä tietenkin tulee kiusaus välistävetoon. Meillä Hyvinkäälläkin on tällaista asiakkaiden toimintaa havaittavissa.

Sen enempiä spekuloimatta voidaan todeta, että jos järjestelmät ja käytännöt eivät ole tarpeeksi tarkasti määritelty niin sotkuja tulee ..
 
Johan taas oli tuomio hovioikeudelta... Eli tuolla päätöksellä Kouvolan hovioikeus yrittää romuttaa KKO:n alkuunpanemaa linjaa laittomien irtisanomisien rahallisista korvauksista työntekijöille, jotka ovat olleet yleensä 6-12 kk bruttopalkka. Ilmeisesti tässäkään tapauksessa AKT ei ole antanut työntekijälle minkäänlaista oikeudellista apua?
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Takaisin
Ylös