Täynnä-valon apu/kehitysidea

Palomaa

Suljettu tunnus
Liittynyt
4 Tammikuu 2012
Viestit
1,178
Olen tästä ideasta monille maininnut jotka ovat todenneet sen hyväksi, elikkäs, kun bussi tulee täyteen ja painetaan Täynnä/Fullsat-valoa, jolloin valo syttyy, tämän lisäksi tulisi kilpiin teksti esimerkiksi Vantaan linjalla 51K: 51K TÄYNNÄ ja se vaihtuisi vähän väliä 51K FULLSAT, tästä isosta tekstistä pysäkillä olevat voisivat paremmin nähdä tekstin kuin pienestä valosta, tänään se tuli huomattua ettei monilla pysäkeillä kukaan huomannut vaikka tuttavani välkytti valoa ihan.

Jos ei tätä toimintoa ole mahdollista napista painamalla saada, pystyisi sen ainakin kilpitiedostoihin lisäämään.




Kommentteja otetaan vastaan, sekä että puolesta/vastaan? :)
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Todella kätevä ja selvästi huomaavaisempi, kuin tämä pieni valo ikkunan reunassa. ihmiset (jotka yrittävät heilauttaa kättään umpitäydelle bussille, huomaisivat tuon selvästi paremmin :D
 
Täynnä-valolle tarvittaisiin tosiaan enemmän näkyvyyttä ja paras keino lienee ehdotettu infon sisäistäminen linjakilpeen. Herättäisikö matkustajien huomion vielä paremmin se, että näytössä lukisi: TÄYNNÄ (51K Hämeenkylään) ja toisella rivillä sama ruotsiksi? Eli kaikki kahdelle riville, täynnä-teksti paksummalla mutta yhden rivin korkuisella tekstityypillä. Edes ne, jotka katsovat vain pikaisesti linjanumeron, eivät voisi olla huomaamatta. Lisäksi kääntöpaikoilla, joilla sama linja jatkaa kahteen suuntaan kohti päätepysäkkejä, tarvitaan määränpääteksti.
 
Miksei sitä ruotsia jo voisi jättää pois.. Jos se pitää määränpään yhteydessä olla niin olkoon, mutta tarvitseeko ruotsintaa jo TÄYNNÄkin? .

JosSain ulkomaill olen nähnyt vastaavanlaisen systeemin, taisi olla juuri linjanumero ja sitten isolla määränpään tilalla täynnä.
 
Miksei sitä ruotsia jo voisi jättää pois.. Jos se pitää määränpään yhteydessä olla niin olkoon, mutta tarvitseeko ruotsintaa jo TÄYNNÄkin? .
Tarvitsee. Tieto kulkuvälineen käyttökelvottomuuden syystä on yhtä tärkeä kuin sen määränpää, ja itse asiassa Täynnä-valon palaessa määränpäätä jopa tärkeämpi.
 
Niin, tuossa on vain sellainen juttu, että suomenruotsalaiset puhuvat ja ymmärtävät suomea. Ja heidän kokonaisosuus väestöstä on noin 4%.
 
Niin, tuossa on vain sellainen juttu, että suomenruotsalaiset puhuvat ja ymmärtävät suomea. Ja heidän kokonaisosuus väestöstä on noin 4%.

Näinpä, tämä oli mitä hain, Kantokoski tiesi luvun vähän tarkemmin. Eihän Ahvenanmaalla ole suomen kieltä käytössä kaupoissa jne, siellä harva edes suomea osaa ja niitä jotka puhuis pelkkää suomea on todella vähäinen määrä. Miksi siis täällä pitäisi ruotsia käyttää, kun heitä on pieni määrä ja varmasti osaavat suomea (töissä Kodin1:ssä tullut tämä myös huomattua).
 
Miksei sitä ruotsia jo voisi jättää pois.. Jos se pitää määränpään yhteydessä olla niin olkoon, mutta tarvitseeko ruotsintaa jo TÄYNNÄkin? .

Osataanhan täällä päin puhua jo hyvinkin suomea. (mutta on niitä muutamia mummeleita, jotka eivät osaa lähes yhtäänkään suomea puhua). Ja myös sillä perusteella, että kaikki Kaupunginosakyltit, määränpääkilvet ja muutenki monissa HSL:n liittyvissä jutuissa on kaikki myös ruotsiksi kirjoitettuna suomen lisäksi :)
 
Nykyään se toinen kieli voisi olla Somalin tai Venäjän kieli, sillä sieltä niitä suomea osaamattomia löytyy varmasti enemmän ;)
 
Tai englanniksi. Sitä kun ymmärtää varmaan enin osan joka ei suomea osaa.
 
Eli Suomeksi ja Englanniksi (TÄYNNÄ/FULL) olisi hyvä ja kaikkien ymmärrettävissä.
 
Ruotsi on Suomen toinen virallinen kieli. Piste.

---------- Viestit yhdistetty klo 16:04 ---------- Edellinen viesti oli kirjoitettu klo 15:59 ----------

Kaksikielisellä alueella, kuten Helsingin seudulla, täytyy virallinen informaatio olla saatavilla kummallakin suomalaisella kielellä. Kunnallinen joukkoliikenne kuuluu ehdottomasti sellaisiin.
 
Takaisin
Ylös