Puolitoistakerrosbussi paikkuriksi

kuukanko sanoi:
55 kiinteää istumapaikkaa on nykyään 15-metrisissä 221-ovisissa low entry -kaupunkitelibusseissa, joissa on kahden lastenvaunun lastenvaunupaikka (esim. Concordian Jokeribussit). Lastenvaunupaikalla mahdollisesti olevat klaffipenkit eivät sisälly tähän 55 istumapaikkaan.
Joka tapauksessa sinne yläkerrokseen tulisi nuo vähintään 18 lisäpaikkaa, oli alakerroksen paikkaluku mikä tahansa. Jos telibussiin tehtäisiin tuo puoli yläkerrosta, paikkaluvuksi tulisi silloin 55 + 18 = 73
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vs: Lupaava bussisimu

Nyt vaikuttaa siltä, että harrastajien toiveita on kuunneltu ja realistisuuden tavoitteluun on todella paneuduttu:

http://www.youtube.com/watch?v=5I_XpoeLFGo

Onkohan kenelläkään mahdollisesti lisätietoa tästä teoksesta? Pelin sivuilla ei juuri kyseistä peliä mainita. www.omnibussimulator.de

Innolla odottelen julkaisua. :cool:
Näkyy olevan tuossa YouTube-animaatiossa olevan vielä nuo Tammer-neonin patentoimat sisäänpäin aukeavat ovet, joita Suomessa ei enää juurikaan käytetä. Syy siihen olisi kyllä kiva tietää. Ne kun pääsevät aukeamaan, vaikka olisi lumivalli vieressä.

Toinen juttu, mitä vähän ihmettelen on tuon tupladeckerin korkeus. Pitkäkin mies mahtuu tässä konseptissa kävelemään suorana myös yläkerran käytävällä, vaikka II-kerros ei perään asti olekaan. Jostain syystä kukaan bussinvalmistaja ei ole halunnut edes kokeilla tätä, vaikka olen ollut asian tiimoilta kirjeenvaihdossa Kiinaa myöten. Kiinassa pitivät konseptia mielenkiintoisena, mutta eipä ole vähään aikaan mitään kuulunut.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vs: Lupaava bussisimu

Kiinassa pitivät konseptia mielenkiintoisena, mutta eipä ole vähään aikaan mitään kuulunut.

Vaikuttaisiko asiaan, että Kiinassa miesten keskipituus on ilmeisesti lyhyempi, kuin pohjoismaissa?:D
 
Vs: Lupaava bussisimu

Vaikuttaisiko asiaan, että Kiinassa miesten keskipituus on ilmeisesti lyhyempi, kuin pohjoismaissa?:D
Voihan sekin vaikuttaa, mutta ainakin yksi syy tupladeckerin 2. kerroksen mataluuteen on ensinnäkin se, että tupladeckeristä tulisi ylikorkea, jos yläkerros olisi korkeampi. Toinen syy on se, että yläkerroksessa ei saa olla seisomapaikkoja. Eipä taida houkutella ketään seisomaan pää kumarassa ainakaan kovin pitkällä matkalla.
 
Vs: Lupaava bussisimu

Voihan sekin vaikuttaa, mutta ainakin yksi syy tupladeckerin 2. kerroksen mataluuteen on ensinnäkin se, että tupladeckeristä tulisi ylikorkea, jos yläkerros olisi korkeampi. Toinen syy on se, että yläkerroksessa ei saa olla seisomapaikkoja. Eipä taida houkutella ketään seisomaan pää kumarassa ainakaan kovin pitkällä matkalla.
Mitä muistelen noilla matkustaneeni, niin eipä houkuttele koko yläkerta, jos penkille täytyy melkeinpä kontata. :D
 
Vs: Lupaava bussisimu

Mitä muistelen noilla matkustaneeni, niin eipä houkuttele koko yläkerta, jos penkille täytyy melkeinpä kontata. :D
Toinen ikävä puoli noissa tupladeckereissä on portaiden lukumäärä. Niitä on siinä varmaan toista kymmentä, kun minun konseptissani on vain neljä. Siis jos myös yläkerroksen käytävä lasketaan portaaksi. Kts. muutama viesti taaksepäin.
 
Vs: Lupaava bussisimu

Hupsista. Tuo "minun konseptini" taitaakin olla vanhempi keksintö, mitä kuvittelin:
http://en.wikipedia.org/wiki/Lowbridge_double-deck_bus

Siltä varalta, etten oikein ymmärtänyt tuota, niin voisiko joku varmistaa ?:

"A lowbridge double-deck bus is one which has an asymmetric interior layout, enabling the overall height of the vehicle to be reduced compared to that of a conventional double-decker bus. The upper deck gangway is offset to one side of the vehicle, normally the offside (or driver's side), and is sunken into the lower deck passenger saloon. Low railway bridges were the main reason that a reduced height was desired."

Sisäkuvan/kuvia kun vielä näkisi.
 
Takaisin
Ylös