Joitakin ihmisiä todella viehättää tilanne, missä he omalla käyttäymisellään aiheuttavat muille ongelmia ilman että se on kuitenkaan suoranaisesti heidän vika. Mitä suurempia ongelmia, sitä parempi. Tätä lajia kyllä löytyy monesta paikkaa, mutta heidän suosikkipaikkojaan tuntuvat olevan erilaiset "asiakaspalvelutehtävät", joissa asiakkaalla ei ole käytännössä mahdollisuuksia jättää "palvelua" käyttämättä. Kuten juuri bussin asiakas, joka on jo pysäkillä. Erilaiset kassat, puhelinvaihteet ja vastaanotot ovat myös suosikkeja. Laji on sukua pahanilmanlinnuille, jotka nauttivat ikävien uutisten kertomisesta muille.
Kertomassasi tapauksessa lajinmääritys on selvä ja syy kaverin keuhkoontumiseen oli se, että kehtasit mennä pilaamaan hänen ilonsa ratkaisemalla ongelman. Sinun olisi sen sijaan tosiaankin pitänyt jäädä kiertämään ympyrää taikka mennä valittamaan kuskille purkulaiturilla, jonka jälkeen hän olisi voinut nautinnollisesti kertoa, minkä tähden hän ei voi siirtyä vielä lähtölaituriin.
Tämän lajin kanssa tulee toimeen seuraavasti: missään tapauksessa ei pidä näyttää hermostumistaan taikka ärtymystään. Sen sijaan on oltava rauhallinen ja päättäväinen, näytettävä, että heidän aiheuttama ongelma ei häiritse lainkaan ja että on valmis ratkaisemaan sen tavalla taikka toisella. Näin muutut mahdollisesta ilonaiheesta potentiaaliseksi ongelmaksi. Kun nyt vielä pyydät apua, niin hyvällä tuurilla lajityypin edustaja on valmis tyytymään siihen, että saa tuntea itsensä tärkeäksi. Avusta kiittäminen ja arvostuksen osoittaminen jälkeenpäin kannattaa, olipa aihetta tai ei, sillä tämän jälkeen lajityypin edustaja saattaa seuraavan kerran kohdatessa muuttua sinua kohtaan hyvinkin avuliaaksi.