Kaupunkipyörät Helsingissä eli Alepa-fillarit

Kaupunkipyörän käytössä näyttää olevan minulla enemmän kuin pieni ongelma. Palvelua ei näet pysty ostamaan.

Kun yritän ostaa kauden sovellus herjaa, että ei voimassa olevaa maksukorttia. Lisää maksukortti painikkeesta sellainen ilmeisesti pitäisi lisätä, mutta sivuilla ei tuollaista nappia ole. Tuotetta ei voi siis ostaa. City Biken asiakaspalvelu kertoo, että on joku ongelma, josta ilmoitettu HSL:lle, mutta myöskään asiakaspalvelun kautta palvelua ei voi maksaa.

Kuinkahan monta viikkoa tässä pitää odotella, että joku HSL:llä saa sovelluksen toimimaan?
 
Joku näyttää yrittäneen korjata maksusysteemiä, nyt löytyy jo vaihda maksukortti nappi, mutta sen jälkeen joudun maksukortti sivulle, johon ei pysty syöttämään kortin tietoja.

Kauden ostaminen ei siis onnistu vuoden parhaina myyntipäivinä. Aika säälittävää toimintaa.
 
Kaupunkipyörän käytössä näyttää olevan minulla enemmän kuin pieni ongelma. Palvelua ei näet pysty ostamaan.

Kun yritän ostaa kauden sovellus herjaa, että ei voimassa olevaa maksukorttia. Lisää maksukortti painikkeesta sellainen ilmeisesti pitäisi lisätä, mutta sivuilla ei tuollaista nappia ole. Tuotetta ei voi siis ostaa. City Biken asiakaspalvelu kertoo, että on joku ongelma, josta ilmoitettu HSL:lle, mutta myöskään asiakaspalvelun kautta palvelua ei voi maksaa.

Kuinkahan monta viikkoa tässä pitää odotella, että joku HSL:llä saa sovelluksen toimimaan?

Antoi minulle samanlaista herjaa lauantaina. Löysin kuitenkin jostain painikkeen "lisää maksutapa", jolla sain lisättyä uuden luottokortin.
Luottokortin lisäämisen jälkeen sovellus kuitenkin ilmoitti iloisesti, ettei tili ole aktiivinen ja pyysi ottamaan yhteyttä asiakaspalveluun. Tästä huolimatta kauden lisääminen toimi, ja sain fillarin avattua.
 
Antoi minulle samanlaista herjaa lauantaina. Löysin kuitenkin jostain painikkeen "lisää maksutapa", jolla sain lisättyä uuden luottokortin.
Luottokortin lisäämisen jälkeen sovellus kuitenkin ilmoitti iloisesti, ettei tili ole aktiivinen ja pyysi ottamaan yhteyttä asiakaspalveluun. Tästä huolimatta kauden lisääminen toimi, ja sain fillarin avattua.

Täällä ei toimi vieläkään. Ensin sovellus valittaa: "No valid payments cards available. Please use the button below to change it." Alla on lisää maksukortti painike, jota painamalla tulee tyhjä maksukortti sivu eli korttia ei pysty lisäämään.

Varmaan tuolla on jotkut minun tilini parametrit sekaisin, en taida olla todellakaan ainoa, jolla systeemi tökkii. Olen lähettänyt kyllä myös lomakkeella viestiä ja soitin asiakaspalveluunkin, joka ei osannut auttaa. Rutisen sitten täällä, jos vaikka saisi pyörän käyttöön jo ennen vappua.

Eikö HSL:llä todellakaan ole ketään, jolla on bugien metsästyskykyä ja -halua? Ketuttaa kun vielä minulla on valistunut arvaus, miten tuo bugi löytyy ja mistä yhdistelmästä se varmaan johtuu. (Taustajärjestelmään lienee mennyt jonkin ohjelmistovirheen vuoksi tililleni väärät maksu/luottokorttitiedot ja nyt maksutietojen haku kaatuu joka kerta kun niitä haetaan kun joku parametri tai tieto on väärin tai puuttuu.) Maksuongelmista löytyy mainintoja pitkältä ajalta, joten ohjelmiston suunnittelu- tai tarkistusvirhe ei ehkä ole järin uusi.

Rahaa HSL:llä lienee kyllä liikaa kun raha ei nyt kelpaa. Mutta tietoteknistä osaamista ei näytä löytyvän riittävästi.
 
Nyt sitten oli tullut viesti, jossa kehotettiin PINin vaihtoon. Ekalla kerralla se ei auttanut, mutta uudella yrityksellä pääsin lopulta sivulle, jolla maksukortin vaihto onnistui. Nyt siis jo pelittää. :)
 
Alepa on halpa, mutta HSL on halvempi... Tai ainakin tässä tapauksessa näin tuntuu olevan, kun ei tosiaan millään muotoa mene maksut perille, vaikka muualla sama kortti toimiikin...
 
Kyllä mulla meni 2016 aktivoitu tunnari läpi ihan sukkana. Todisteena telineestä vapautettu Espoo-pyörä Käpylässä.
31935684_10155841760708649_1357050764630949888_n.jpg
 
Takaisin
Ylös