Helsingin kaupungin mukaan ovat. Hoitoalan työntekijät ovat heti seuraavaksi suurin ryhmä. (Lähde)Alunperin kirjoittanut kemkim
1970-luvulla onnistuttiin tekemään varsin synkkää jälkeä ilman "metrojakin". On useita yhtä kolkkoja betonikyliä eri kaupungeissamme. Onneksi sellaisia ei enää tehdä, ei ilman "metroja" eikä metrojen kanssa.Alunperin kirjoittanut Antero Alku
Itse asun raskasraideaseman, joka varsin ilmeisesti tulee olemaan Jokerin osalta pikaratikka-asemakin vielä joskus, vieressä enkä tästä paikasta lähtisi kovin helposti pois. Kaupunkiradan tulon myötä aluettamme tiivistettiin muutamilla uusilla kerrostaloilla ja näin 2000-luvun hengessä uudisrakentaminen toteutettiin hyvällä maulla ihmisten tarpeet huomioiden. Osalla vanhoista asukkaista oli voimakkaitakin ennakkoluuloja, jotka osoittautuivat täysin aiheettomiksi.
Viimeisin muokkaaja Rattivaunu; 14.09.2006 kello 03:54.
Helsingin kaupungin mukaan ovat. Hoitoalan työntekijät ovat heti seuraavaksi suurin ryhmä. (Lähde)Alunperin kirjoittanut kemkim
Olen samaa mieltä. Eihän Jakomäkeen, joka on kurjalistolähiöiden ikoni, kulje lähimaillekaan mitään metroa. Eikä Kontulassa tai Vantaan Koivukylässä tai Espoon Suvelassa näyttäisi erilaiselta, jos niihin kulkisi pikaraitiotie. Sen todistaa esim Hammarkullen ja muut Göteborgin pikaraitiotien kolossilähiöt. Ne on rakennettu kaikki sellaisiksi, koska 70-luvulla piti saada halvalla mahdollisimman paljon asuntoja siirtolaisille ja muille kaupunkiin muuttaville.Alunperin kirjoittanut Rattivaunu
t. Rainer
Todettiinkin jo, että opettajat ovat suurin ryhmä, mutta hoitoalan suhteen Helsingin kaupungilla on ollut suunnitelmissa Myllypuroon ns. metrosairaala eli itäisen alueen päivystyssairaala. Hanke taitaisi itse asiassa olla jo rakenteilla, jos ei olisi tullut muutama vuosi sitten kuntatalouden taantumaa. Nyt aloituksen tähtäin on kai muutaman vuoden päässä ja valmista tulisi 2010-luvun alkupuolella.Alunperin kirjoittanut kemkim
Vielä tuoreempaa tilastoa vuodelta 2005:Alunperin kirjoittanut Antero Alku
http://www.hel2.fi/tietokeskus/julka...nnat2005-4.pdf
Lentokenttäalueen voi ymmärtää olevan bisneksen kannalta "hyvien joukkoliikenneyhteyksien päässä" vaikka sinne ei raiteita kuljekaan. Keilaniemi ja Otaniemi sijoittuvat yllättävän alas. Mutta Herttoniemen osalta kuitenkin on ymmärrettävää että jos lähes viidennes tilasta on tyhjillään, ei uutta ryhdytä rakentamaan. Autokauppoja sinne on tulossa taas lisää mutta niiden asiakkaat tuskin tarvitsevat joukkoliikenneyhteyksiä edes määräaikaishuoltojen ajaksi.Alunperin kirjoittanut Helsingin seudun suunnat
Viimeisin muokkaaja vko; 16.09.2006 kello 07:41. Syy: korjattu lainausta
Kuriositeettina mainittakoon, niin minä valitsen autoa ostaessani aina sellaisen merkin jonka huoltokorjaamo on sellaisessa paikassa että pääsen joukkoliikenteellä työpaikalleni sieltä.Alunperin kirjoittanut edsel
Toiseksi, kun oli toistakymmentä vuotta nuorempi, autoton mutta kovassa autokuumeessa, niin kävin usein metrolla Hertsikan autohalleissa kattomassa mitä niillä olisi. En tosin ostanut sieltä, vaan Vihdintien varrelta, mutta bussilla menin joka tapauksessa autokauppoja tekemään. Olenko harvinainen tapaus?
t. Rainer
Et. Minäkin menin metrolla Hertsikkaan ostamaan Saabini aikanaan. Ja Konalassa kun autoni kävi määräaikaishuolloissa, matkusteluun käytettiin aina julkisia. Sittemmin muuttaessani raskasraideaseman (Huopalahti) viereen tietenkin luovuin täysin tarpeettomaksi jääneestä henkilöautostani.Alunperin kirjoittanut R.Silfverberg
Tämä on aivan totta. Huonoa rakentamista voi tehdä moottoritien (Jakomäki), metron (Kontula), lähijunan (Koivukylä ja Suvela) ja ratikan (Hammarkullen) varaan.Alunperin kirjoittanut R.Silfverberg
Kysymys onkin siitä, minkä varaan voi tehdä hyvää rakentamista, jos sellaista halutaan. Mikään muu edellä mainituista välineistä kuin ratikka ei jousta alaspäin, ja sitä ominaisuutta tarvitaan, jos ei haluta massiivista ja huonoa rakentamista.
Antero