En jaksa uskoa junayhteyteen tuollaiselle pienelle kakkoskentälle. Helsinki - Vantaallekaan ei ole riittävästi matkustajia omaa junalinjaa varten, vaan Kehärata on linjattu niin että matkan varrella on runsaasti muita asemia, joilta junat saavat pääosan matkustajista. Kakkoskentälle päättyvä junalinja söisi myös pääradan kapasiteettia (jota kyllä ollaan lisäämässä, mutta joka olisi paremmassa käytössä Hyvinkäälle ja Riihimäelle menevissä lähijunissa).
Harrasteilmailulle voisi olla ihan perusteltua olla korvaava kenttä Malmin tilalle, mutta olen käsityksessä että maksajia sille ei löydy. Kaupallisen matkustajaliikenteen tarpeita varten voidaan taas laajentaa Helsinki - Vantaatakin. Kehäradan Viinikkalan asemavaraushan on tehty sitä ajatellen, että sen kohdalle voisi myöhemmin rakentaa uuden terminaalin.