Sivu 4 / 4 EnsimmäinenEnsimmäinen 1234
Näytetään tulokset 46-50/50

Viestiketju: Joukkoliikenteen kehitysnäkymät vaalituloksen valossa

  1. #46

    Liittynyt
    05.07.2005
    Viestejä
    570

    oletus Vs: Joukkoliikenteen kehitysnäkymät vaalituloksen valossa

    Jos Turun junat saataisiin pois taajamajunaliikennettä häiritsemästä (eli oikorata toteutetuksi mahdollisimman pian), voisi aamuvarhaisesta iltamyöhään jopa tunnin välein kulkeva Helsingin ja Tammisaaren välinen vuoro toteutua, ja tarpeellinen määrä näistä (5-7 junaa päivässä) jatkaisi sitten Hankoon. Raaseporihan on pääkaupunkiseudun työssäkäyntialuetta, ja nykyään junien käyttöä rajoittaa ennen kaikkea surkea tarjonta. Ja osaltaan myös se, että suurimmalle osalle pendelöitsijöistä tulee pakollinen vaihto Karjaalla.
    Inkoo voisi tosiaan tässä visiossa herätä henkilöliikennepaikkana henkiin -tosin ei Inkoon aseman vaan Tähtelän kohdalla. Näin siis, mikäli siis olisi halua järjestää liityntäkuljetuksia. Inkoon asemahan sijaitsee pääkaupunkiseudun suuntaan kulkijoiden kannalta muutaman ratkaisevan kilometrin väärään suuntaan, mutta Tähtelä olisi edes jossain määrin "matkan varrella".

  2. #47

    Liittynyt
    11.03.2006
    Sijainti
    Espoo
    Viestejä
    290

    oletus Vs: Joukkoliikenteen kehitysnäkymät vaalituloksen valossa

    Tunnin junan toteutuessa näkisin luonnollisena taajamajunaliikenteen syntymisen Karjaalta myös Hyvinkäälle ja Saloon. Karjaan ja Hyvinkään välillä kysyntää olisi liityntänä Turun juniin, ja ehkä nämä junat voisi ajaa suorina Lahteen asti, tarjoten monia vaihdottomia ja varsinkin yhden ainoan vaihdon yhteyksiä nykyistä laajemmin.

    Myös taajamajunat ELSA-rataa Helsingistä Lohjan kautta Karjaalle toisivat aivan uuden suoran yhteyden Helsinkiin. Aikoinaankin junayhteys pääkaupunkiin on käsittääkseni ollut aina vaihdollinen Karjaalla tai Hyvinkäällä.

  3. #48
    Tunnistettu jäsen Rattivaunu avatar
    Liittynyt
    24.06.2005
    Viestejä
    4852

    oletus Vs: Joukkoliikenteen kehitysnäkymät vaalituloksen valossa

    Lainaus Alunperin kirjoittanut aulis Näytä viesti
    Myös taajamajunat ELSA-rataa Helsingistä Lohjan kautta Karjaalle toisivat aivan uuden suoran yhteyden Helsinkiin. Aikoinaankin junayhteys pääkaupunkiin on käsittääkseni ollut aina vaihdollinen Karjaalla tai Hyvinkäällä.
    Karjaan eteläpuolelta on ollut suoria junia Helsinkiin, tosin kaiken kaikkiaan sangen vähän. Itse muistan pyhäillan junaparin Hanko - Helsinki - Hanko. Karjaan ja Helsingin välillä junaparin numero oli 398 / 399, 1980-luvulla muistaisin osuudella Karjaa - Hanko ajetun myös numerolla 400 tämän 399:n jatkona. Tätä 398 / 399:ää on ilmeisesti ajettu vielä 1990-luvullakin, jonakin kautena jopa niin, että 399 on ollut "vain" tyhjävaunujuna Helsingistä Karjaalle (kalustonsiirto).

    Mutta jos Aulis edellä viittasi Lohjan yhteyteen, niin sieltä ei liene vuosikymmeniin ollut muita kuin vaihdollisia yhteyksiä Helsinkiin. Ja vaihdollisetkin poistuivat jo syyskuussa 1983.

    EDIT:

    Muoks: 398 / 399 (joka kulki siis dielselvetoisena Dv12:n voimin) liikennöi vielä vuonna 1996, viimeisen kerran 11.8. tuona vuonna. 398 Hangosta Helsinkiin ja 399 Helsingistä Karjaalle. Helsinki - Hanko -yhteys suorana (tässä suunnassa) oli päättynyt jo joskus aiemmin, mahdollisesti 1980-luvun lopulla.
    Viimeisin muokkaaja Rattivaunu; 22.06.2019 kello 20:06.

  4. #49

    Liittynyt
    03.11.2005
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    259

    oletus Vs: Joukkoliikenteen kehitysnäkymät vaalituloksen valossa

    Lainaus Alunperin kirjoittanut kuukanko Näytä viesti
    Pääradan kehittämisen suunnittelu on ainoa kaupunkien välisen liikenteen hanke, mutta sille myönnettiin vain 11 miljoonaa pelkkään suunnitteluun eikä vielä mitään tekemiseen. Väylävirastolta olisi kyllä ollut tarjolla esim. Pasila - Riihimäki -hankkeen 2. vaihe, jonka ratasuunnitelmasta on jo hyväksytty Kytömaa - Ainola -osuus ja Ainola - Riihimäki hyväksytään myöhemmin tänä vuonna.
    Voitko Sinä kuukanko vaikuttaa siihen että joku arvovaltaisen (esim. HSL, Hkl, tai poliitikon) nimissä lähetettäisiin sähköposti uudelle liikenneministerille ja valtiovarainministeri sekä kyseisten valikuntien jäsenet että huomattaisiin että voidaa jo aloittaa korjaaminen maastossa näillä tärkeillä osuuksilla Riihimäen eteläpuolella?
    Pääradan liikenne ei ole vähenemässä, joten kuokka maahan mieluusti jo vuonna 2020 aikana !

  5. #50
    Moderaattori
    Liittynyt
    24.06.2005
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    7335

    oletus Vs: Joukkoliikenteen kehitysnäkymät vaalituloksen valossa

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Huppu Näytä viesti
    Voitko Sinä kuukanko vaikuttaa siihen että joku arvovaltaisen (esim. HSL, Hkl, tai poliitikon) nimissä lähetettäisiin sähköposti uudelle liikenneministerille ja valtiovarainministeri sekä kyseisten valikuntien jäsenet että huomattaisiin että voidaa jo aloittaa korjaaminen maastossa näillä tärkeillä osuuksilla Riihimäen eteläpuolella?
    Ei ole mun intresseissä lähteä lobbaamaan pääradan parannusta, ja vaikka olisikin, niin mun ääneni olisi ihan hyttysen ininää. Isot liikennehankkeet ovat kuumaa poliittista kauppatavaraa, ja pitää oikeasti olla isojen poikien ja tyttöjen tuttu, että saa hankkeensa läpi. Kaikenlaisia karvalakkilähetystöjähän ramppaa kyllä lobbaamassa oman alueensa hankkeita, mikä vain lisää poliitikkojen immuniteettia lobbaukselle.

Sivu 4 / 4 EnsimmäinenEnsimmäinen 1234

Vastaavia viestiketjuja

  1. Joukkoliikenteen visualisointi
    kirjoittanut Hannes foorumissa Muuta joukkoliikenteestä
    Vastauksia: 20
    Viimeisin viesti: 26.03.2013, 17:27
  2. Joukkoliikenteen markkinointi
    kirjoittanut Max foorumissa Muuta joukkoliikenteestä
    Vastauksia: 2
    Viimeisin viesti: 14.09.2012, 12:58
  3. Joukkoliikenteen pääjärjestelmä
    kirjoittanut petteri foorumissa Muuta joukkoliikenteestä
    Vastauksia: 48
    Viimeisin viesti: 13.12.2011, 22:53
  4. Joukkoliikenteen priorisointi
    kirjoittanut kuukanko foorumissa Kehittämishankkeet
    Vastauksia: 1
    Viimeisin viesti: 01.08.2005, 11:38

Lähettämissäännöt

  • Et voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Et voi vastata viesteihin
  • Et voi lähettää liitetiedostoja
  • Et voi muokata viestejäsi
  •