Sivu 7 / 8 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 345678 ViimeisinViimeisin
Näytetään tulokset 91-105/114

Viestiketju: Koronaviruksen vaikutus liikenteeseen

  1. #91
    aki
    aki ei ole kirjautuneena

    Liittynyt
    30.06.2005
    Sijainti
    Vantaa
    Viestejä
    3980

    oletus Vs: Koronaviruksen vaikutus liikenteeseen

    Nyt kun hallitus päätti aloittaa lähiopetuksen peruskouluissa 14.5 alkaen kahden viimeisen viikon ajaksi, niin varmaan eri puolilla Suomea joudutaan aloittamaan uudestaan jo kesätauolle jääneitä koululaislinjoja? HSL-alueellakin todennäköisesti ainakin Kirkkonummen, Sipoon ja Tuusulan alueilla liikennettä pitää lisätä jotta kouluun pääsy on mahdollista.

  2. #92

    Liittynyt
    23.11.2015
    Sijainti
    Myyrmäki, Vantaa
    Viestejä
    711

    oletus Vs: Koronaviruksen vaikutus liikenteeseen

    HSL.n hallituksen esityslistalla on joukko koronasta johtuvia supistuksia ensi talvelle. Listalla on mainittu enimmäkseen viikonloppuliikenteen supistamisia tai aikaisempien päätettyjen lisäyksien perumisia, mutta myös parin linjan lopetus.

    Lopetettavana ovat ainakin linjat:

    67V Rautatientori - Torpparinmäki
    238 Leppävaara - Siikaniemi
    244K Espoon keskus - Nupuri - Kolmiperä - Siikaniemi (lähdöt siirtyy peruslinjalle)
    432 Martinlaakso - Kivistö - Kirkka (oltiin jo lopettamassa Kivistön linjastosuunnitelmassa)
    565B Juupperi - Espoon keskus
    739V Rautatientori - Pohjois-Nikinmäki
    811 Kivikko - Mellunmäki - Rajakylä (lähdöt siirtyy nykyisellle B-reitille)

    Lisäksi Lauttasaaren uuden linjaston 22K jää perustamatta.

    Yhteensä nosita tulisi esityslistan mukaan 12M€ säästöt.

  3. #93
    Tunnistettu jäsen
    Liittynyt
    28.06.2005
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    1509

    oletus Vs: Koronaviruksen vaikutus liikenteeseen

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Makke93 Näytä viesti
    Lopetettavana ovat ainakin linjat:

    67V Rautatientori - Torpparinmäki
    238 Leppävaara - Siikaniemi
    244K Espoon keskus - Nupuri - Kolmiperä - Siikaniemi (lähdöt siirtyy peruslinjalle)
    432 Martinlaakso - Kivistö - Kirkka (oltiin jo lopettamassa Kivistön linjastosuunnitelmassa)
    565B Juupperi - Espoon keskus
    739V Rautatientori - Pohjois-Nikinmäki
    811 Kivikko - Mellunmäki - Rajakylä (lähdöt siirtyy nykyisellle B-reitille)

    Lisäksi Lauttasaaren uuden linjaston 22K jää perustamatta.

    Yhteensä nosita tulisi esityslistan mukaan 12M€ säästöt.
    Noista yllä mainituista lakkautuksista tullee säästöä reilu miljoona vuodessa eli juustohöylää muussa liikenteessä käytetään kyllä ihan reilulla kädellä. Listatekstin mukaan myös linjojen 104 ja 911 viikonloppuliikenne loppuu, samoin linjojen 31 ja 32 lauantailiikenne.

  4. #94

    Liittynyt
    22.08.2009
    Viestejä
    691

    oletus Vs: Koronaviruksen vaikutus liikenteeseen

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Miska Näytä viesti
    Noista yllä mainituista lakkautuksista tullee säästöä reilu miljoona vuodessa eli juustohöylää muussa liikenteessä käytetään kyllä ihan reilulla kädellä. Listatekstin mukaan myös linjojen 104 ja 911 viikonloppuliikenne loppuu, samoin linjojen 31 ja 32 lauantailiikenne.

    Hanasaareen ei ilmeisesti ole lainkaan enää viikonloppuliikennettä, ellei Länsimetron linjastosuunnitelmassa ensin sinne suunniteltu kutsutaksi toteudu?

  5. #95
    Salomaa avatar
    Liittynyt
    24.10.2007
    Viestejä
    1579

    oletus Vs: Koronaviruksen vaikutus liikenteeseen

    Täpötäysiä Onnibusseja ihmetellään. toimitusjohtaja kehoittaa ostamaan istumapaikkoja niin paljon että väliä seuraavaan matkustajaan syntyy:

    https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/f...0-040e481889a4

  6. #96

    Liittynyt
    05.07.2005
    Viestejä
    499

    oletus Vs: Koronaviruksen vaikutus liikenteeseen

    Korona on kyllä todennäköisesti vienyt edulliset liput Suomen teiltä hyväksi aikaa, kun taloudellisesti ahtaalla olevilla firmoilla on varaa ajaa vain osa vuoroistaan, eikä niitäkään saa ottaa likikään täyteen. Tilausajoihin keskittyneiden tilanne on vielä traagisempi.
    Samaan aikaan, kun hallitus suunnittelee miljarditukipakettia tavallisten ihmisten liikkumisen kannalta jokseenkin yhdentekevän toimijan eli Finnairin ja sen ylipalkattujen mittarinlukijoiden (=lentäjien) kulujen maksamiseen, se jättää huomattavasti suurempaa osaa omaa kansaa koskettavasta joukkoliikennepalvelusta kaatumaan oman onnensa nojaan. Vaikea nähdä tässä logiikkaa. Suomessa ei ole taajamaa, johon ei olisi tarpeen päästä bussilla, mutta sen sijaan ei oikeastaan yhtään kenttää, jolle olisi välttämätöntä lentää, varsinkaan Finnairilla...

  7. #97

    Liittynyt
    22.08.2008
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    1913

    oletus Vs: Koronaviruksen vaikutus liikenteeseen

    Lainaus Alunperin kirjoittanut moxu Näytä viesti
    Finnairin ja sen ylipalkattujen mittarinlukijoiden (=lentäjien)
    Tiedoksesi, että lopetin viestisi lukemisen tähän.

  8. #98
    Tunnistettu jäsen killerpop avatar
    Liittynyt
    24.06.2005
    Sijainti
    Tampere
    Viestejä
    3176

    oletus Vs: Koronaviruksen vaikutus liikenteeseen

    Lainaus Alunperin kirjoittanut moxu Näytä viesti
    Korona on kyllä todennäköisesti vienyt edulliset liput Suomen teiltä hyväksi aikaa, kun taloudellisesti ahtaalla olevilla firmoilla on varaa ajaa vain osa vuoroistaan, eikä niitäkään saa ottaa likikään täyteen.
    Missäs tällainen sääntelypykälä on tehty ja koska se tuli voimaan? Firmat ovat oma-aloitteisesti kyllä poistaneet käytöstä ensimmäisen ja jopa toisenkin penkkirivin matkustajien käytöstä henkilökunnan suojaamiseksi. Tarkoittaa toisaalta sitäkin, että kysytymmillä reiteillä varmasti istutaan vieretysten, kun tarjontaa on niukasti.

    Omien havaintojen perusteella myöskään edulliset liput eivät ole minnekään kadonneet.
    Bussikirjasto | Suomen kirjastoautot

    Nämä ovat vakioita.

  9. #99

    Liittynyt
    05.07.2005
    Viestejä
    499

    oletus Vs: Koronaviruksen vaikutus liikenteeseen

    Lainaus Alunperin kirjoittanut killerpop Näytä viesti
    Omien havaintojen perusteella myöskään edulliset liput eivät ole minnekään kadonneet.
    Olemme varmaan hakeneet lippuja eri linjoille, tai sitten käsityksemme siitä, mikä on "edullinen lippu" eroavat. Molemmat inhimillisiä mahdollisuuksia.

  10. #100
    Max
    Max ei ole kirjautuneena

    Liittynyt
    26.08.2008
    Viestejä
    1153

    oletus Vs: Koronaviruksen vaikutus liikenteeseen

    Kaveri viestitteli eilen Turku - Helsinki -junasta, että kaikki paikat olivat käytössä ja loppuunmyytyjä... Junavuoroja on harvennettu, ja siinä seuraus.

  11. #101
    tkp
    tkp ei ole kirjautuneena
    Tunnistettu jäsen
    Liittynyt
    24.06.2005
    Sijainti
    Tampere
    Viestejä
    1059

    oletus Vs: Koronaviruksen vaikutus liikenteeseen

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Max Näytä viesti
    Kaveri viestitteli eilen Turku - Helsinki -junasta, että kaikki paikat olivat käytössä ja loppuunmyytyjä... Junavuoroja on harvennettu, ja siinä seuraus.
    Vielä pari viikkoa sitten sai matkustaa käytännössä omassa vaunussa, äkkiä muuttunut ihmisten ajatusmaailmasta koronarajoituksista.

  12. #102
    Tunnistettu jäsen Rattivaunu avatar
    Liittynyt
    24.06.2005
    Viestejä
    4077

    oletus Vs: Koronaviruksen vaikutus liikenteeseen

    Liikenne- ja viestintäministeri Timo Harakka kertoi YLEn aamun haastattelussa, että tuntuva koronakorvaus olisi nyt paikallaan, kun useat liikennöitsijät ovat todella vaikeassa tilanteessa. Uutinen YLEn sivuilla.

  13. #103

    Liittynyt
    05.03.2009
    Viestejä
    1067

    oletus Vs: Koronaviruksen vaikutus liikenteeseen

    Valtion ei pidä korvata muuta kuin omista toimistaan/määräyksistään aiheutuneet menetykset. Liikennöitsijöiden tapauksessa kyse on käytännössä Uudenmaan sulkemisesta ja siitä aiheutuneista tulonmenetyksistä.

    Koronavaikutukset itsessään kuuluvat yrittäjäriskiin ja/tai vakuutusyhtiöille.

    Mutta tuollaista sen on, kun maassa ei ole kuin sosialisti/kaverikapitalistipuolueita. Valtion piikkiin vaan lentoyhteydet ja yrittäjien tappiot. Kärsijänä on sitten lähinnä se yrittäjä, joka osaa ja on varautunut, mutta ei saa osaamisestaan ja varautumisestaan kilpailuetua, kun vähemmän osaavat yrittäjät pelastetaan verom_maksajien piikkiin.

    Lisäksi tuo pelastaminen on ihan turhaa, se ei "pelasta" mitään arvokasta. Työpaikkoja alalla kun on juuri sen verran kun alan töille on jatkossa kysyntää. Kalustokaan ei häviä konkurssien mukana, vaan löytää käyttöä, jos on kysyntää. Ainoa mitä pelastetaan, on pöhöttyneet organisaatiorakenteet ja jokusen yrittäjän varallisuus. Edelliset ovat puhdasta hyvinvointitappiota ja jälkimmäiset tulonsiirtoa.

  14. #104

    Liittynyt
    28.08.2008
    Viestejä
    228

    oletus Vs: Koronaviruksen vaikutus liikenteeseen

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Liikenne- ja viestintäministeri Timo Harakka
    – Esimerkiksi kaupunkien liikennelaitokset ovat tilanteessa, jossa on uhkana, että lippujen hintoja on ihan pakko nostaa, Harakka sanoi.
    Eli HKL:n on nyt pakko nostaa lippujen hintoja? Muita liikennelaitoksia sitten ei tainnut enää ollakaan.

  15. #105

    Liittynyt
    15.01.2014
    Viestejä
    246

    oletus Vs: Koronaviruksen vaikutus liikenteeseen

    Lainaus Alunperin kirjoittanut j-lu Näytä viesti
    Valtion ei pidä korvata muuta kuin omista toimistaan/määräyksistään aiheutuneet menetykset. Liikennöitsijöiden tapauksessa kyse on käytännössä Uudenmaan sulkemisesta ja siitä aiheutuneista tulonmenetyksistä.

    Koronavaikutukset itsessään kuuluvat yrittäjäriskiin ja/tai vakuutusyhtiöille.

    Mutta tuollaista sen on, kun maassa ei ole kuin sosialisti/kaverikapitalistipuolueita. Valtion piikkiin vaan lentoyhteydet ja yrittäjien tappiot. Kärsijänä on sitten lähinnä se yrittäjä, joka osaa ja on varautunut, mutta ei saa osaamisestaan ja varautumisestaan kilpailuetua, kun vähemmän osaavat yrittäjät pelastetaan verom_maksajien piikkiin.

    Lisäksi tuo pelastaminen on ihan turhaa, se ei "pelasta" mitään arvokasta. Työpaikkoja alalla kun on juuri sen verran kun alan töille on jatkossa kysyntää. Kalustokaan ei häviä konkurssien mukana, vaan löytää käyttöä, jos on kysyntää. Ainoa mitä pelastetaan, on pöhöttyneet organisaatiorakenteet ja jokusen yrittäjän varallisuus. Edelliset ovat puhdasta hyvinvointitappiota ja jälkimmäiset tulonsiirtoa.
    Itse näen ajatuksissasi jotain itua, toisaalta on myös muitakin pointteja. Itseäni lähinnä ketuttanut kun aina puhutaan innovaatioista yritysten kohdalla ja nyt ei ole mitään keksitty, pistetty vain ovet säppiin.

    juuri ennen isompaa pommia mietin kun Lapin yrittäjät itki kiinalaisten katoamista, että onhan täällä 5 miljoona ihmistä, ehkä olisi syytä miettiä miksi he eivät tule.

Vastaavia viestiketjuja

  1. Älypuhelinten yms. vaikutus liikenteeseen
    kirjoittanut hmikko foorumissa Offtopic
    Vastauksia: 1
    Viimeisin viesti: 14.11.2013, 15:46
  2. Keskustatunnelin vaikutus kävelykeskustaan
    kirjoittanut petteri foorumissa Offtopic
    Vastauksia: 216
    Viimeisin viesti: 13.03.2013, 19:31
  3. Suomalaisen kansallisen itsetunnon vaikutus liikenteeseen
    kirjoittanut R.Silfverberg foorumissa Offtopic
    Vastauksia: 29
    Viimeisin viesti: 05.06.2012, 09:30
  4. Kaupunkirakenteen vaikutus päästöihin
    kirjoittanut Salomaa foorumissa Offtopic
    Vastauksia: 13
    Viimeisin viesti: 02.07.2011, 20:33
  5. Metron vaikutus liikenneturvallisuuteen
    kirjoittanut R.Silfverberg foorumissa Metrot
    Vastauksia: 13
    Viimeisin viesti: 23.04.2008, 20:27

Lähettämissäännöt

  • Et voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Et voi vastata viesteihin
  • Et voi lähettää liitetiedostoja
  • Et voi muokata viestejäsi
  •