Sivu 9 / 15 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 5678910111213 ... ViimeisinViimeisin
Näytetään tulokset 121-135/217

Viestiketju: Koronaviruksen vaikutus liikenteeseen

  1. #121

    Liittynyt
    28.05.2010
    Sijainti
    Sipoo
    Viestejä
    3647

    oletus Vs: Koronaviruksen vaikutus liikenteeseen

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Artsi Näytä viesti
    Niin täällä vaarallisessa Itähelsingissä eivät bussikuskitkaan käytä maskeja!
    Niin eipä ainakaan allekirjoittanut käytä maskia, vaikka Itä-Helsingin läpi ajetaan (841). Eipä ole kyllä koronaakaan näkynyt, vaikka keväällä ei maskeja käytetty lähestulkoon yhtään. Nykyisin ainakin meidän ajamilla linjoilla maskin käyttö prosentti on mutulla 90-95%. Yleensä ne on AB-matkustajia, jotka maskia ei käytä.

    Lainaus Alunperin kirjoittanut 339-DF Näytä viesti
    Ilmanvaihto on huono.
    Tämä perustuu mihin? Meillä ainakin ilma vaihtuu koko ajan ja keskimäärin n. 2-3 minuutissa on ilma vaihtunut kokonaan. Kaikkien ovien avaaminen pysäkille tehostaa tätä vielä lisää. Esimerkiksi monissa rakennuksissa ilma vaihtuu hitaammin. Tästä oli joskus syksylläkin juttua jossain iltalööpissä.

  2. #122

    Liittynyt
    02.03.2016
    Sijainti
    Kauniainen
    Viestejä
    1037

    oletus Vs: Koronaviruksen vaikutus liikenteeseen

    Lainaus Alunperin kirjoittanut zige94 Näytä viesti
    Niin eipä ainakaan allekirjoittanut käytä maskia, vaikka Itä-Helsingin läpi ajetaan (841).
    Ei kuljettajan tarvitse käyttää maskia. Maskin tarkoitus on suojata muita ihmisiä maskin käyttäjältä, ja turvaohjaamo suojaa matkustajia maskittomalta kuljettajalta.
    Hyvät matkustajat - varokaa rakoa viestin ja allekirjoituksen välissä

  3. #123

    Liittynyt
    28.05.2010
    Sijainti
    Sipoo
    Viestejä
    3647

    oletus Vs: Koronaviruksen vaikutus liikenteeseen

    Lainaus Alunperin kirjoittanut AnonyymiPseudonyymi Näytä viesti
    Ei kuljettajan tarvitse käyttää maskia. Maskin tarkoitus on suojata muita ihmisiä maskin käyttäjältä, ja turvaohjaamo suojaa matkustajia maskittomalta kuljettajalta.
    Juurikin näin. Somessa näkee paljon valituksia kun kuljettajat eivät käytä maskia. Turvaohjaamo kuitenkin suojaa hyvin sekä paine että oma ilmanvaihto.

  4. #124
    Eppu avatar
    Liittynyt
    25.06.2005
    Sijainti
    Tampere
    Viestejä
    2206

    oletus Vs: Koronaviruksen vaikutus liikenteeseen

    Lainaus Alunperin kirjoittanut AnonyymiPseudonyymi Näytä viesti
    Ei kuljettajan tarvitse käyttää maskia. Maskin tarkoitus on suojata muita ihmisiä maskin käyttäjältä, ja turvaohjaamo suojaa matkustajia maskittomalta kuljettajalta.
    Ei maskia tarvitse kenenkään käyttää. On tutkimuksia joiden loppupäätelmä on selkeästi se että niiden hyöty on olematon ja että niiden jatkuvalla käytöllä on terveysriskejä. Yle, HS ynnä muu valemedia on vain valinnut olla kertomatta niistä.
    Pelko ja valheet ovat tässä tilanteessa paljon pahempia viruksia.

  5. #125
    Tunnistettu jäsen vristo avatar
    Liittynyt
    28.06.2005
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    4048

    oletus Vs: Koronaviruksen vaikutus liikenteeseen

    Itse en käytä maskia ajaessani bussia. Syynä on se, että sen käyttö ei saa vaarantaa liikenneturvallisuutta. Jopa 12 tunnin työpäivä maski päässä olisi äärimmäisen uuvuttava työpäivä, sillä maskin kanssa alkaa selvästi vaivaamaan hapenpuute jossain vaiheessa. Taukopaikoilla ja muualla maskin käyttö on yhtiössämme pakollista.
    Joukkoliikenneharrastaja

  6. #126

    Liittynyt
    22.08.2008
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    2020

    oletus Vs: Koronaviruksen vaikutus liikenteeseen

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Eppu Näytä viesti
    Ei maskia tarvitse kenenkään käyttää. On tutkimuksia joiden loppupäätelmä on selkeästi se että niiden hyöty on olematon ja että niiden jatkuvalla käytöllä on terveysriskejä. Yle, HS ynnä muu valemedia on vain valinnut olla kertomatta niistä.
    Pelko ja valheet ovat tässä tilanteessa paljon pahempia viruksia.
    Terveisiä Qanon-porukalle.

  7. #127
    Eppu avatar
    Liittynyt
    25.06.2005
    Sijainti
    Tampere
    Viestejä
    2206

    oletus Vs: Koronaviruksen vaikutus liikenteeseen

    Lainaus Alunperin kirjoittanut vristo Näytä viesti
    Itse en käytä maskia ajaessani bussia. Syynä on se, että sen käyttö ei saa vaarantaa liikenneturvallisuutta. Jopa 12 tunnin työpäivä maski päässä olisi äärimmäisen uuvuttava työpäivä, sillä maskin kanssa alkaa selvästi vaivaamaan hapenpuute jossain vaiheessa. Taukopaikoilla ja muualla maskin käyttö on yhtiössämme pakollista.
    Taukopaikoilla ei vissiin sitten hapenpuute vaivaa, vaikka sielläkin tarvitsee hengittää? Minä en moiseen pakkoon suostuisi vaan tauottelisin sitten muualla missä tähän perusoikeuteen ei voida kajota.

  8. #128
    Tunnistettu jäsen vristo avatar
    Liittynyt
    28.06.2005
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    4048

    oletus Vs: Koronaviruksen vaikutus liikenteeseen

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Eppu Näytä viesti
    Taukopaikoilla ei vissiin sitten hapenpuute vaivaa, vaikka sielläkin tarvitsee hengittää? Minä en moiseen pakkoon suostuisi vaan tauottelisin sitten muualla missä tähän perusoikeuteen ei voida kajota.
    Taukopaikoilla ja varikolla ollaan suhteellisen vähän aikaa, eikä ole ihan niin väliä, että mm. silmälasit huurtuvat. Sen sijaan bussinratissa ollaan koko työpäivän ajan.

    Koko kasvomaskin pääpointti on siinä, että jos sinä olet viruksenkantaja, niin tartuttaisit mahdollisimman vähän muihin.
    Joukkoliikenneharrastaja

  9. #129
    Tunnistettu jäsen SD202 avatar
    Liittynyt
    28.06.2005
    Sijainti
    Vantaa
    Viestejä
    1347

    oletus Vs: Koronaviruksen vaikutus liikenteeseen

    Lainaus Alunperin kirjoittanut vristo Näytä viesti
    Itse en käytä maskia ajaessani bussia. Syynä on se, että sen käyttö ei saa vaarantaa liikenneturvallisuutta. Jopa 12 tunnin työpäivä maski päässä olisi äärimmäisen uuvuttava työpäivä, sillä maskin kanssa alkaa selvästi vaivaamaan hapenpuute jossain vaiheessa. Taukopaikoilla ja muualla maskin käyttö on yhtiössämme pakollista.
    Itsekin olen huomannut, että maski päässä näkökenttä ei ole ihan samanlainen kuin ilman maskia. Koskee tietenkin enemmän ns. lähinäköä eli jotain, joka on kirjaimellisesti nenän edessä. Ja kyllä tosiaan kauppareissun päätteeksi on vapauttava ja raitistava tunne, kun maskin voi ottaa pois.
    We komen aan in Erps-Kwerps.

  10. #130

    Liittynyt
    06.03.2017
    Viestejä
    1305

    oletus Vs: Koronaviruksen vaikutus liikenteeseen

    Listaus julki: näin monta matkustajaa saa olla busseissa ja junissa pääkaupunkiseudulla
    Rajoitus tulee voimaan lauantaina 27. maaliskuuta ja kestää 25. huhtikuuta saakka.
    https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/5...2-b475849d0086

  11. #131
    Tunnistettu jäsen Rattivaunu avatar
    Liittynyt
    24.06.2005
    Viestejä
    4853

    oletus Vs: Koronaviruksen vaikutus liikenteeseen

    HSL etsii laaja-alaisia säästöjä talven 2021 - 22 bussiliikenteestä. Matkustajamäärät ovat pudoneet koronan takia, ja se näkyy taloudessakin. Linkin uutisessa valotetaan, millä periaatteella säästöjä pyritään saamaan aikaan.

  12. #132

    Liittynyt
    23.12.2007
    Viestejä
    1102

    oletus Vs: Koronaviruksen vaikutus liikenteeseen

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Rattivaunu Näytä viesti
    HSL etsii laaja-alaisia säästöjä talven 2021 - 22 bussiliikenteestä. Matkustajamäärät ovat pudoneet koronan takia, ja se näkyy taloudessakin. Linkin uutisessa valotetaan, millä periaatteella säästöjä pyritään saamaan aikaan.
    Ja kun tarpeeksi harvennetaan vuoroja niin matkustajamäärät vähenevät entisestään ja porukka siirtyy käyttämään omia autoja. Suuntaus on täysin väärä.

  13. #133

    Liittynyt
    17.06.2020
    Sijainti
    Itä-Helsinki
    Viestejä
    583

    oletus Vs: Koronaviruksen vaikutus liikenteeseen

    Lainaus Alunperin kirjoittanut tohpeeri Näytä viesti
    Ja kun tarpeeksi harvennetaan vuoroja niin matkustajamäärät vähenevät entisestään ja porukka siirtyy käyttämään omia autoja. Suuntaus on täysin väärä.
    Suuntaus on väärä, mutta kannattaa pitää mielessä, että tuo 2 prosenttia on aika olematon määrä.

  14. #134

    Liittynyt
    05.07.2005
    Viestejä
    438

    oletus Vs: Koronaviruksen vaikutus liikenteeseen

    Miksi vain 2% vähennys? Jos matkustajamäärät ovat nyt 40%-50% alemmat ja koronan jälkeenkin 20% alemmat niin vähennystarve olisi noin kymmenkertainen.

    Todella monella linjalla voitaisiin ajaa keskipäivän vuorovälillä koko päivä eikä kalliita ruuhka-ajan lisäautopäiviä tarvittaisi. Se säästää enemmän kuin ruuhka-ajan ajallinen lyhentäminen.

  15. #135
    Moderaattori
    Liittynyt
    24.06.2005
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    7336

    oletus Vs: Koronaviruksen vaikutus liikenteeseen

    Eiköhän liikennetarjonta seuraa aikanaan kysynnän perässä, kun pandemia on ohi eikä tarvitse enää miettiä turvavälejä joukkoliikenteessä.

    Kokonaisuuden kannalta on erittäin myönteistä kehitystä, että etätyöt ovat vihdoin lyöneet läpi ja ihmisten liikkumistarve on vähentynyt. Sitä on povattu jo vuosikymmeniä, mutta nyt muutos on tapahtunut kertarysäyksellä. Kun liikkumistarve vähenee, niin silloin tietenkään ei pidä käyttää rahaa eikä lisätä ympäristön kuormitusta ajamalla ylimääräistä joukkoliikennettä.

    Kun liikkumistarve kokonaisuutena vähenee, niin yksityisautoilun suhteellinen kilpailukyky tietysti kasvaa, koska ruuhkia on vähemmän ja pysäköintitilaa paremmin saatavilla. Joukkoliikenteessä taas tarjonta heikkenee matkustajamäärien vähentyessä eikä investointeja paremmin palveleviin joukkoliikenneratkaisuihin (esim. uudet raideyhteydet) kannata enää tehdä samassa mittakaavassa kuin ennen. Todennäköisesti kuitenkin yksityisautoilunkin määrä jää pienemmäksi kuin mitä se oli ennen pandemiaa.

Vastaavia viestiketjuja

  1. Älypuhelinten yms. vaikutus liikenteeseen
    kirjoittanut hmikko foorumissa Offtopic
    Vastauksia: 1
    Viimeisin viesti: 14.11.2013, 14:46
  2. Keskustatunnelin vaikutus kävelykeskustaan
    kirjoittanut petteri foorumissa Offtopic
    Vastauksia: 216
    Viimeisin viesti: 13.03.2013, 18:31
  3. Suomalaisen kansallisen itsetunnon vaikutus liikenteeseen
    kirjoittanut R.Silfverberg foorumissa Offtopic
    Vastauksia: 29
    Viimeisin viesti: 05.06.2012, 08:30
  4. Kaupunkirakenteen vaikutus päästöihin
    kirjoittanut Salomaa foorumissa Offtopic
    Vastauksia: 13
    Viimeisin viesti: 02.07.2011, 19:33
  5. Metron vaikutus liikenneturvallisuuteen
    kirjoittanut R.Silfverberg foorumissa Metrot
    Vastauksia: 13
    Viimeisin viesti: 23.04.2008, 19:27

Lähettämissäännöt

  • Et voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Et voi vastata viesteihin
  • Et voi lähettää liitetiedostoja
  • Et voi muokata viestejäsi
  •