Sivu 2 / 2 EnsimmäinenEnsimmäinen 12
Näytetään tulokset 16-29/29

Viestiketju: Varustamoiden kilpailu Helsingin ja Tallinnan välillä

  1. #16
    otto s avatar
    Liittynyt
    22.09.2006
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    613

    oletus Vs: Varustamoiden kilpailu Helsingin ja Tallinnan välillä

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Hape Näytä viesti
    Olen kuullut väitöksen että autolauttavuoro Hesan ja Tallinnan välillä olisi kannattava jos autokansi on myyty täyteen ja lisäksi muutama kymmentä matkustajaa.
    Kesäisin tuo onnistuu varmasti joka lähdöllä matkustajien suhteen, mutta syksyllä ja keväällä arkisin keskipäivä lähdöt voivat olla jopa tappiollisia, kun ei ole työmatkalaisia liikkeellä.


    P.S Miksiköhän juuri tähän viestiketjuun ilmestyi Tallink ja Silja mainokset?

  2. #17
    Aleksi.K avatar
    Liittynyt
    27.04.2006
    Sijainti
    Leppävaara
    Viestejä
    2697

    oletus Vs: Varustamoiden kilpailu Helsingin ja Tallinnan välillä

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Hujis Näytä viesti
    Muut viinakset ovat sitten asia erikseen.
    Niimpä niin. Nykyisin Tallinnan liikenteessä kilpailu taitaa olla enemmän Tallinnan markettien ja varustamoiden välistä, kun taas varustamoiden kesken. Muut viinakset ovat tosiaan asia erikseen. Periaatteessa hinnat maissa, ja laivoilla ovat aika samat. Oli sitten mikä tahansa kyseessä.


    Lainaus Alunperin kirjoittanut otto s Näytä viesti
    Miksiköhän juuri tähän viestiketjuun ilmestyi Tallink ja Silja mainokset?
    Ehkäpä juuri siksi, että tämä keskustelu käsittelee varustamoiden kilpailua Helsingin ja Tallinnan välillä.
    Tyhmä ei se joka myy, vaan se joka ostaa.

  3. #18
    otto s avatar
    Liittynyt
    22.09.2006
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    613

    oletus Vs: Varustamoiden kilpailu Helsingin ja Tallinnan välillä

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Aleksi.K Näytä viesti

    Ehkäpä juuri siksi, että tämä keskustelu käsittelee varustamoiden kilpailua Helsingin ja Tallinnan välillä.
    Menee offtopiciksi: Osaako Google-mainokset tosiaan etsiä paikan sopivimpaan viestiketjuun, vai oliko se ainoastaan sattumaa, mikä on myös mahdollista.

  4. #19

    Liittynyt
    06.03.2006
    Sijainti
    Tampere
    Viestejä
    263

    oletus Vs: Varustamoiden kilpailu Helsingin ja Tallinnan välillä

    Lainaus Alunperin kirjoittanut otto s Näytä viesti
    Vai oliko se ainoastaan sattumaa, mikä on myös mahdollista.
    Korjattakoon: todennäköisempää. Minä sain "botuliiniklinikkaa" ja YTV:tä

    Lainaus Alunperin kirjoittanut R.Silfverberg Näytä viesti
    ...20 tunnin sääntö on palautettava myös, jos halutaan estää että väkirikkaan eteläisen Suomen asukkaat käyvät ostamassa juomansa halvalla Virosta.
    Olisiko kellään esittää tälle jotain yhtälöryhmää? Esimerkiksi kuinka monta litraa sitä viinaa sitten on vähintään ostettava milläkin etäisyydellä Viron maaperältä, jotta matka käy kannattavaksi? En oikein hahmota, että matkakustannukset ja tuhlautuva aika huomioiden olisi kokonaisuudessaan järkevää toimia noin.
    Viimeisin muokkaaja Razer; 02.05.2007 kello 01:59.

  5. #20

    Liittynyt
    14.07.2005
    Sijainti
    koti: Espoo/työ: Helsinki
    Viestejä
    5510

    oletus Vs: Varustamoiden kilpailu Helsingin ja Tallinnan välillä

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Razer Näytä viesti
    Olisiko kellään esittää tälle jotain yhtälöryhmää? Esimerkiksi kuinka monta litraa sitä viinaa sitten on vähintään ostettava milläkin etäisyydellä Viron maaperältä, jotta matka käy kannattavaksi? En oikein hahmota, että matkakustannukset ja tuhlautuva aika huomioiden olisi kokonaisuudessaan järkevää toimia noin.
    Vuosina 1995-1996 viinaturismi etenkin pääkaupunkiseudulta Tallinnaan, sekä Itä-Suomesta Venäjälle alkoi äityä niin mittavaksi että hallituksen oli pakko palauttaa 20 tunnin sääntö sen hillitsemiseksi. Se tarkoitti käytännössä yöpymispakkoa matkalla, mikä vähensi innostusta lähteä yksinomaan viinanhakumatkalle, ehkä ei kaikkien alkoholisoituneiden kohdalla, mutta kyllä ns kohtuukuluttajien. Ilman matkustusrajoituksiahan pääsee esim pikalaivalla vaikka työpäivän jälkeen hakemaan etelänaapurista koko vuoden tai ainakin puolen vuoden juomat. Viinaralli alkoi silloin näkyä jo Alkojen myynnissä.

    Jos hallitus aikoo tosissaan nostaa alkoholiveroa vuotta 2004 edeltävälle tasolle, niin sen on pakko ottaa käyttöön matkustusrajoituksia Viroon, joko 20 tunnin sääntö, matkustusvero tai jokin muu kiva "yllätys".

    Voi käydä toisaalta niin että se "yllätys" on jo päässyt tapahtumaan, eli jos ns Tallinnan pronssisoturipatsaskiistan ympärillä pyörivät levottomuudet jatkuvat pidempään, niin ne jo itsessään pilaavat ensi kesän matkailusesongin.

    t. Rainer

  6. #21

    Liittynyt
    06.03.2006
    Sijainti
    Tampere
    Viestejä
    263

    oletus Vs: Varustamoiden kilpailu Helsingin ja Tallinnan välillä

    Lainaus Alunperin kirjoittanut R.Silfverberg Näytä viesti
    Ilman matkustusrajoituksiahan pääsisi pikalaivalla työpäivän jälkeen hakemaan etelänaapurista koko vuoden tai ainakin puolen vuoden juomat.
    Miksi ihmeessä sitten sallitaan noin suuren määrän tuonti yksityishenkilön toimesta? Kaiken kaikkiaan varsin mielenkiintoinen markkinaongelma Hienoa kuitenkin että käyttävät joukkoliikennettä (laiva) viinaralliinsa, muuten kasvaisi rattijuoppouden lisäksi vieläpä hiilidioksidipäästöjen määrä x]

  7. #22
    kemkim avatar
    Liittynyt
    24.09.2005
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    2703

    oletus Vs: Varustamoiden kilpailu Helsingin ja Tallinnan välillä

    Lainaus Alunperin kirjoittanut R.Silfverberg Näytä viesti
    Se tarkoitti käytännössä yöpymispakkoa matkalla, mikä vähensi innostusta lähteä yksinomaan viinanhakumatkalle, ehkä ei kaikkien alkoholisoituneiden kohdalla, mutta kyllä ns kohtuukuluttajien.
    Kyllä minusta oli 1997-2000 tienoilla aika kova ryysis 20 tunnin ryyppyristeilyille. Laivaterminaalien käytävissä kuului hermoja raastava surina, kun krapulaiset keski-ikäiset pariskunnat surruttelivat kaljakärryillään. Oli siis tehty oikein kevytrakenteinen kärrykin, joka oli olemassa vain kaljalaatikoiden kuljettamista varten! Laivayhtiöt tarjosivat matkoja puoli-ilmaiseksi ja ralli pyöri. Eivät ne kaikki varmaankaan alkoholisoituneita olleet, mutta suomalaisillehan tuo viina maittaa hyvin muutenkin. Maakunnista näkyi olevan paljon porukkaa reissussa, sen verta paljon kuuli savon murteella kiroilua kun kaljakärryt hajosivat vankan lastin alla
    Yöbussissa on tunnelmaa

  8. #23
    kemkim avatar
    Liittynyt
    24.09.2005
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    2703

    oletus Vs: Varustamoiden kilpailu Helsingin ja Tallinnan välillä

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Razer Näytä viesti
    Hienoa kuitenkin että käyttävät joukkoliikennettä (laiva) viinaralliinsa
    Laivahan on muuten saastuttavampi kulkuväline kuin lentokone. Ensin olut tehdään Iisalmessa (tai vaikka Torniossa) ja kuljetetaan Helsinkiin, siitä laivalle. Sitten lähtee kolonna iisalmelaisia Helsinkiin risteilylle ostamaan sitä halpaa kaljaa. Laiva polttaa dieseliä merellä ja tulee sen jälkeen maihin. Miehet, naiset ja kaljat matkaavat takaisin Iisalmeen. Hölmöläisen hommaa.
    Yöbussissa on tunnelmaa

  9. #24
    Aleksi.K avatar
    Liittynyt
    27.04.2006
    Sijainti
    Leppävaara
    Viestejä
    2697

    oletus Vs: Varustamoiden kilpailu Helsingin ja Tallinnan välillä

    Lainaus Alunperin kirjoittanut kemkim Näytä viesti
    Laivahan on muuten saastuttavampi kulkuväline kuin lentokone. Ensin olut tehdään Iisalmessa (tai vaikka Torniossa) ja kuljetetaan Helsinkiin, siitä laivalle. Sitten lähtee kolonna iisalmelaisia Helsinkiin risteilylle ostamaan sitä halpaa kaljaa. Laiva polttaa dieseliä merellä ja tulee sen jälkeen maihin. Miehet, naiset ja kaljat matkaavat takaisin Iisalmeen. Hölmöläisen hommaa.
    Niimpä niin. Tuo on muuten mielenkiintoinen juttu. Ajatella miten paljon energiaa säästyisi, jos kaikki nuo Iisalmelaiset menisi suoraan panimolle, ja ostaisi sieltä halvemmalla sen oluen. Se että, onko laiva saastuttavampi itsessään, kun lentokone niin en ihan allekirjottaisi. Laivaan mahtuu montaa sataa ihmistä, kun taas lentokoneen noin 100-200, riippuen kone tyypistä. Sanoisin kuitenkin, että jos vertaa täynnä olevaa laivaa ja lentokonetta on laiva yhtä matkustajaa kohden vähemmän saastuttava. Nykyisin kun on vielä tullut eri näköisiä suodattimia, ja muita puhdistajia.
    Tyhmä ei se joka myy, vaan se joka ostaa.

  10. #25
    kemkim avatar
    Liittynyt
    24.09.2005
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    2703

    oletus Vs: Varustamoiden kilpailu Helsingin ja Tallinnan välillä

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Aleksi.K Näytä viesti
    Se että, onko laiva saastuttavampi itsessään, kun lentokone niin en ihan allekirjottaisi. Laivaan mahtuu montaa sataa ihmistä, kun taas lentokoneen noin 100-200, riippuen kone tyypistä.
    Rahdin kuljetuksessa laiva on vähäpäästöinen, sillä laiva saadaan täyteen lastia ja siellä ei ole hukkakäytössä olevaa tilaa. Sen sijaan matkustaja-autolautan lentokonetta saastuttavammaksi tekee se, että siellä on paljon hukkatilaa matkustajia kohti. Jos matkustajat olisi laitettu yhtä tiiviisti kuin lentokoneessa, päästöt olisivat luonnollisesti vähäisemmät. Matkustajat vain eivät sellaista jaksa. Kaikki yökerhot, baarit, kävelykadut, ne ovat hukkatilaa energiankulutusta ja hiilidioksidipäästöjä ajatellen. Rikkipäästöjä ja muita päästöjä toki puhdistetaan nykyään, mutta hiilidioksidipäästöt ovat kasvihuoneilmiötä ajatellen olennaisimpia.

    Täällä on 1000 km lomamatkan päästöt eri kulkupeleillä:
    http://www.kuluttajavirasto.fi/user/...le.asp?id=4523
    Yöbussissa on tunnelmaa

  11. #26

    Liittynyt
    14.07.2005
    Sijainti
    koti: Espoo/työ: Helsinki
    Viestejä
    5510

    oletus Vs: Varustamoiden kilpailu Helsingin ja Tallinnan välillä

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Aleksi.K Näytä viesti
    Niimpä niin. Tuo on muuten mielenkiintoinen juttu. Ajatella miten paljon energiaa säästyisi, jos kaikki nuo Iisalmelaiset menisi suoraan panimolle, ja ostaisi sieltä halvemmalla sen oluen.
    No nykyäänhän Suomessa olut on käytännössä yhtä halpaa kuin jollain laivalla, ettei reissaaminen sen takia kannata. Näin siis kunnes valtio toteuttaa alkoholiveron noston ja kieltää pakkauskoosta johtuvat alennukset eli "mäyräkoirat".

    t. Rainer

  12. #27
    Aleksi.K avatar
    Liittynyt
    27.04.2006
    Sijainti
    Leppävaara
    Viestejä
    2697

    oletus Vs: Varustamoiden kilpailu Helsingin ja Tallinnan välillä

    Lainaus Alunperin kirjoittanut kemkim Näytä viesti
    Rahdin kuljetuksessa laiva on vähäpäästöinen, sillä laiva saadaan täyteen lastia ja siellä ei ole hukkakäytössä olevaa tilaa. Sen sijaan matkustaja-autolautan lentokonetta saastuttavammaksi tekee se, että siellä on paljon hukkatilaa matkustajia kohti. Jos matkustajat olisi laitettu yhtä tiiviisti kuin lentokoneessa, päästöt olisivat luonnollisesti vähäisemmät. Matkustajat vain eivät sellaista jaksa. Kaikki yökerhot, baarit, kävelykadut
    Jep, pitää osittain paikkansa, ja tuo vertailu sen todisti. Olisi mielenkiintoista saada samantyyppinen juuri Helsingin ja Tallinnan väliä katsoessa. Jos ajatellaan juuri Helsingin ja Tallinnan väliä, missä on pikalauttoja. En tiedä kuinka paljon enemmän ne saastuttavat suhteessa kuin normaali matkustaja-alus, mutta tuntuu jotenki loogiselta, että vähemmän. Pikalautoissahan on laitettu homma tiiviimmäksi. Kävelykatuja ei ole niinkään, eikä myymälöitä ym. Vaan on istumapaikat, joissa istutaan se 1,5 tuntia ja häivytään ulos.
    Tyhmä ei se joka myy, vaan se joka ostaa.

  13. #28
    kemkim avatar
    Liittynyt
    24.09.2005
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    2703

    oletus Vs: Varustamoiden kilpailu Helsingin ja Tallinnan välillä

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Aleksi.K Näytä viesti
    En tiedä kuinka paljon enemmän ne saastuttavat suhteessa kuin normaali matkustaja-alus, mutta tuntuu jotenki loogiselta, että vähemmän.
    Näinhän minäkin luulin, kunnes toisin joku väitti, eli että pikalaivat saastuttaisivat normaalilaivoja enemmän paikkaa kohti. Pikalaivoilla kun on suuri nopeus veden päällä ja vedessä on tuntuva vastus nopeasti liikuttaessa. En ole kuitenkaan tästä tarkkoja laskelmia nähnyt missään, mutta vaikuttaisi pätevältä tuo arvio, vieläpä kun pikalaivojen taksat ovat noin kaksinkertaiset tavallisiin nähden.
    Yöbussissa on tunnelmaa

  14. #29
    Aleksi.K avatar
    Liittynyt
    27.04.2006
    Sijainti
    Leppävaara
    Viestejä
    2697

    oletus Vs: Varustamoiden kilpailu Helsingin ja Tallinnan välillä

    Niin, se voi tietysti olla. Joskin kun miettii, niin eikös pika-alukset kuluta enemmän naftaa, kun kerta kovempaa kulkevat. En ole insinööri, mutta sopii pohdiskella.

    Ps. Hienoa, että tämänkin aihe kiinnostaa, en olisi uskonut että aihe herättää täällä näinkin paljon keskustelua.
    Tyhmä ei se joka myy, vaan se joka ostaa.

Sivu 2 / 2 EnsimmäinenEnsimmäinen 12

Vastaavia viestiketjuja

  1. HSL: Junaliikenne poikki Helsingin ja Vantaankosken välillä
    kirjoittanut RSS foorumissa Joukkoliikenneuutiset
    Vastauksia: 0
    Viimeisin viesti: 14.08.2010, 10:20
  2. Linja-autoliikenteen tietäjä - kilpailu
    kirjoittanut antti foorumissa Muuta busseista
    Vastauksia: 18
    Viimeisin viesti: 08.06.2010, 01:14
  3. Linjojen 12 ja 20 kilpailu ratkennut
    kirjoittanut Waltsu foorumissa Turun paikallisliikenne
    Vastauksia: 4
    Viimeisin viesti: 03.02.2009, 17:43
  4. Airecon aloittaa ilmasillan Lappeenrannan ja Helsingin välillä
    kirjoittanut Epa foorumissa Muuta joukkoliikenteestä
    Vastauksia: 3
    Viimeisin viesti: 03.10.2007, 19:40
  5. Kaunein arkimatka - kilpailu
    kirjoittanut Mikko Laaksonen foorumissa Turun paikallisliikenne
    Vastauksia: 0
    Viimeisin viesti: 16.05.2007, 10:30

Lähettämissäännöt

  • Et voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Et voi vastata viesteihin
  • Et voi lähettää liitetiedostoja
  • Et voi muokata viestejäsi
  •