Sivu 2 / 2 EnsimmäinenEnsimmäinen 12
Näytetään tulokset 16-17/17

Viestiketju: Asumis- ja liikkumiskustannusten suhde Yhdysvalloissa

  1. #16
    Tunnistettu jäsen
    Liittynyt
    28.06.2005
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    7549

    oletus Vs: Asumis- ja liikkumiskustannusten suhde Yhdysvalloissa

    Lainaus Alunperin kirjoittanut R.Silfverberg Näytä viesti
    Suurpeltoon voi suht helposti vetää haaran Jokerista joko Tapiolasta tai Laajalahdesta.
    Niin voisikin, mutta kun ei vedetä. Joskus 30 vuoden kulutta tilanne on sama kuin länsimetrolla: raiteen rakentaminen on vain rahan hukkaa ja poliittiinen sota, koska vuosikymmeniä aikaisemmin on jo rakennettu motarit ja leveät pääkadut. Radan rakentaminen on ylimääräinen kustannus jo kerran rakennetun liikenneverkon lisäksi, eikä kaupunki saa rakentamisesta mitään rahallista vastinetta kuten olisi saanut, jos rata olisi tehty silloin (eli nyt) kun alue rakennettiin.

    Ihmiset ajavat autoillansa, kun ovat siihen oppineet, ja ratainvestointi ei vähennä autoilua, siirtää vaan ne vähät bussimatkustajat toisenlaiseen joukkoliikenteeseen.

    Tärkeä syy autoilun suosioon on, että Suurpelto ja sen ympäristön rakenne ja toiminnot on vuosikymmenien aikana sopeutettu autolla liikkumiseen. Järkeviä joukkoliikenneyhteyksiä ei silloin saada aikaiseksi. Ja autopuolue todistelee sillä, miten joukkoliikenne on turhaa rahanmenoa, koska kaikki kuitenkin kulkevat autolla.

    Toisin sanoen länsimetron historia toistuu jälleen.

    Antero

  2. #17

    Liittynyt
    14.07.2005
    Sijainti
    koti: Espoo/työ: Helsinki
    Viestejä
    5510

    oletus Vs: Asumis- ja liikkumiskustannusten suhde Yhdysvalloissa

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Antero Alku Näytä viesti
    Tärkeä syy autoilun suosioon on, että Suurpelto ja sen ympäristön rakenne ja toiminnot on vuosikymmenien aikana sopeutettu autolla liikkumiseen. Järkeviä joukkoliikenneyhteyksiä ei silloin saada aikaiseksi. Ja autopuolue todistelee sillä, miten joukkoliikenne on turhaa rahanmenoa, koska kaikki kuitenkin kulkevat autolla.
    Suurpellon suurin vika on sen sijainti. Espoon olisi kannattanut sijoittaa uusimman työpaikka+asumislähiön ennemmin johonkin nykyisiin keskuksiinsa tukeutuen eikä "keskelle ei mitään". Luulen että taustalla oli raha. Suurpellon maat ymmärtääkseni omisti tai omistaa joku maajussi tai kuolinpesä joka oli akuutin rahan tarpeessa. Paremmilla rakennuspaikoilla olevat maat ovat sellaisten tahojen omistuksessa joilla ei ole kiire myydä, vaan odottavat arvon nousua. Sellaista se on tällaisessa muka-kaupungissa jossa itse kaupunki ei omista mitään maata. Loppujen lopuksi koko nyt rakennettavaksi kaavoitettu Suupelto on pinta-alaltaan vain Westendin luokkaa, joten kovin suurta en odota siitä muutenkaan tulevan. Nimi vain kuulostaa siltä.

    t. Rainer

Sivu 2 / 2 EnsimmäinenEnsimmäinen 12

Lähettämissäännöt

  • Et voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Et voi vastata viesteihin
  • Et voi lähettää liitetiedostoja
  • Et voi muokata viestejäsi
  •