K-junan pysähtymiskäyttäytyminen kyllä
saattaa muuttua Kehäradan avautumisen myötä, mutta päätöksiä ei asiasta ole. Itse kuitenkin edelleen kannatan vahvasti mallia, jossa liikennöinti pääradalla on aidosti metromaista, jossa muutaman aseman ohittavaa näennäisesti nopeampaa linjaa ei ole. Tämän kaavion pääidea on selkeässä esitystavassa, ja se ulottuu myös järjestelmän selkeyteen asti. Joka tapauksessa toivon ainakin, että
HSL:n esittämä sotku, jossa Kehäradan juna ohittaa kaksi asemaa ja K-junan toiset kaksi asemaa, ei toteutuisi. Minusta ei ole sekään hyvä, että K- ja N-junien roolit vaihdetaan, eli että N-juna ajaisi ruuhkassa ja K-juna ruuhkan ulkopuolella. Se olisi kovin ristiriitaista. Joka tapauksessa tässä kaaviossa olen päätynyt esittämään vain joka asemalla pysähtyvän K- ja P-junan, korostaakseni selkeyden tarvetta.