Kokonaisuutena aamuyöliikenne on kannattavaa, vaikka jotkut yksittäiset lähdöt saattavatkin olla kannattamattomia. Yöliikenteen matkustajamäärät painottuvat kello neljään ja sitä ennen ja varsinkin selvästi sen jälkeen olevilla lähdöillä on hiljaista.Alunperin kirjoittanut 339-DF
Yöliikenteen kustannuksissa on ehkä kaksi tekijää, joista voisi saada säästöjä:
- [1] Kantakaupungin sisäisten kulkijoiden saaminen erillisiin kulkuvälineisiin Hakaniemen suunnalla. Monesti telibussi saattaa lähteä yöllä tuulilasia myöten täynnä Rautatientorilta, mutta Kurvin jälkeen kaikki mahtuvat jo istumaan. Telibussit ajavat sitten usean auton letkassa jopa 60 km pituisen lenkin takaisin Rautatientorille. Viikonloppuisin voisi ajaa läpi yön vaikkapa ratikkalinja Rautatientorilta Kallioon ja Kurviin, jossa yötaksa voisi olla vähän halvempi (rahastus pitäisi kuitenkin olla kuljettajarahastus, jos joka vaunuun ei haluta tarkastajia).
[2] Liikennöintikustannukset voisivat olla halvemmat. Vaikka bussiliikenteen kilpailu on muuten veristä, niin yöliikenteessä hinnat ovat sellaiset, että yölinjoja ajaville firmoille jää vuoroista varmasti plussaa viivan alle.