Nyt tulee kyllä hieman paksua tekstiä: ensin CBF:n "myrkyn vihreitä" busseja ja sitten vielä Veolian kuskin punainen ja likainen villapaita..heh. Jokaisessa firmassa vahditaan kuljettajiensa siisteyttä töihin tultaessa ja ajoon lähtiessä. Esimerksi CBF:llä et lähde bussia ajamaan ilman kravaattia (talvisaikaan) ja sitä vahditaan hyvinkin tarkasti.
Tukholmassahan bussit ova aina punaisia ja varustettuja SL-logolla riippumatta siitä mikä firma liikennettä pyörittää. Niin myös tunnelbana, pendeltåg, tvärbana ja samaa brändiä, mutta niiden liikennettä pyörittää Veolia Transport. Helsingin alueella ratikat ja metron omistaisi edelleenkin HKL, mutta niiden liikennettä voisi pyörittää jokin muu ammatillinen joukkoliikenteen harjoittaja ja voisi olla tilaajan määrittelemää, että Helsingin ratikoiden pitää jatkossakin olla viher-keltaisia ja metrojen oransseja.
Se on mitä tilaajat haluavat ja mistä kaupungit ovat halukkaita maksamaan. Tästä asiastahan on aika-ajoin puhuttukin, mutta aina se on lopulta kilpistynyt mm. kustannuksiin.