Olet muuten oikeassa. Aikanaan matkustin HKL:n Varhan varikolle (Haagasta) liikennelaitoksen henkilökuntavuoroilla pyhäaamuisin, jotta olisin päässyt perille edes lähelle puoli seitsemää. Muita vaihtoehtoja julkisten puolella ei ollut.
HK-reittiverkosto oli mahtava. HK-linjat kohtasivat toisiaan tietyissä solmupisteissä, kuten Ruskeasuon varikolla, Töölössä sekä mm. Kurvissa. Vaihtopaikoilla oli erittäin toimivat jatkoyhteydet muille suunnille. Haaga - Varha hoitui HK-linjoilla 35 ja 48, vaihto tapahtui Kurvissa, missä oli vaihtohetkellä todellinen kalustonäyttely kadun kummallakin puolella.
Jotain tällaista hiljaisen ajan liikennejärjestelmää uumoilisin laajemmaltikin. Ja sitäpaitsi selostamani systeemi on nyttemmin suurimmaksi osaksi ajettu alas.