Näin on tapahtunut. Syynä tuohon polttoaineen kulutuksen paikoilleen jämähtämiseen ovat kiristyneet turvallisuusvaatimukset. Halvimmin turvallisuuden lisääntyminen on onnistunut "rautaa" lisäämällä eli mikäli olen oikein ymmärtänyt nykyiset autot ovat painavampia kuin 80-luvulla. Bensan ja dieselin hinnannousun myötä komposiittirakenteet ja kevytmetallit alkavat kiinnostaa toiseen malliin (näiden hyödyntäminen on käsittääkseni busseissa ja junissa pidemmällä). Toisaalta kyllä moottoritkin ovat kehittyneet taloudellisemmiksi ja puhtaammiksi. Viimeisin sana ovat hybridiautot, joissa polttainemoottorin rinnalle on tuotu sähkömoottorit. Tällä saavutetaan muutaman litran säästö per 100 km verrattuna pelkästään polttomoottorin varassa toimivaan autoon. Saapa nähdä tuleeko tekniikka käyttöön myös busseissa.Alunperin kirjoittanut R.Silfverberg
Näin ei tulle käymään monessakaan mielessä. Toki ihmiset olisivat ruuasta valmiita maksamaan enemmän. Lähinnä biopolttoaineen käyttö olisi väliaikais- ja osaratkaisu, jolla kyetään hyödyntämään nykyistä tekniikkaa ja infrastruktuuria.Alunperin kirjoittanut R.Silfverberg
Tuosta kirjoitinkin toisessa ketjussa. Tässä vain lyhyt kommentti, en usko että kylmä ilmasto muodostaa ratkaisemattomia ongelmia autojen kulun automatisoinnille. Päin vastoin. Automatisoinnilla saavutetaan suuremmat edut (kt. jo nyt ABS-jarrut).Alunperin kirjoittanut R.Silfverberg