Lämmitetäänkö niitä asemia, vai onko tämä liukuportaiden ja valaistuksen kulutus?
Trollikoista: Oletan, että modernissa johdinbussissa on jarrutusenergian talteenotto ja akut johdottomia siivuja varten. (En muuten täysin ymmärrä miksi näitä tarkastellaan erillään hybrideistä, johto nyt vaan on yksi sähkönsyöttömenetelmä.) Oletan, että olennaisempaa kuin akkujen kesto on se kuinka nopeasti ne latautuvat, eli latausteho sinä aikana kun bussi saa virtansa johdoista. Osaisiko joku antaa arvion siitä kuinka suuri prosenttiosuus matka-ajasta nykyisellä kalustolla ja ratikoiden virransyötöllä tulee ajaa johtojen alla, jotta akut riittävät loppupätkälle? Eli montako minuuttia minuutin latauksella ajaa?
Esimerksi Kalliossa bussit ajavat ratikkakiskoja useimmissa kohdin, vaikkapa linja h23 on kiskojen päällä näppituntumalla noin puolet ajoajasta. Voisiko tällaisella linjalla käyttää akuilla varustettu trollikkaa? Jos tuo osuus voidaan painaa pieneksi, niin esim. h51 voitaisiin ajaa akkutrollikalla.