Mielestäni tässä ei olla tekemässä trollikoilla mitään uutta järjestelmää, vaan vaihdetaan vain bussien käyttövoimaa, jotta kaupunkiliikenne olisi vähemmän riippuvainen öljystä! Voidaan käyttää jo olemassa olevia bussivarikoita, ratikoiden sähkönsyöttöjä. Linjaston rakentaminen on nopeaa ja tarvittaessa linjastoa voidaan muuttaa huomattavasti vähemmällä vaivalla kuin raitiovaunuilla. Puhumattakaan trollikkalinjaston huomattavasti vähäisemmästä häiriöalttiudesta verrattuna kiskoihin sidottuihin raitiovaunuihin.
Pänni tällä foorumilla monien henkilöiden kapeakatseisuus. Raitiovaunufanaatikot tyrkyttävät ratikoitaan jokaiseen mahdolliseen reikään syynä pelkästään oma mieltymys ko. kulkuneuvoon ja mielipiteet sekä niiden perustelut sen mukaiset. Ja niitä tyrkytetään yleisinä totuuksina hyvännäköisesti kirjoitettuna herkkäuskoisille. Vrt. uskonlahkojen toiminta.
Joukkoliikenne on monien liikennemuotojen yhteispeliä. Kaikkea ei voi hoitaa raitiovaunuilla, ei ole käytännössä mahdollista eikä järkevää! Eikä kaikkea voi hoitaa trollikalla, tai metrolla tai henkilöautolla.