Mieluummin kokonaan autot pois, jotta eteläpuolikin saadaan liitettyä keskustaan. Onhan siellä eteläpuolella kuitenkin vielä paljon liikkeitä ja kahden korttelin päässä mm. Roobertin kävelykatu. Kaivakoot autoilijat metromyyrän kaverina ajotunnelia Erottajan parkkiluolaan, niin kadulla muut sitten voivat kävellä, kulkea pyörällä tai ratikalla. Ja jos joku vielä näinä aikoina hevoskärryillä haluaa tulla, niin sallitaan toki sekin, sillä nämäkin kuuluivat alkuperäisiin suunnitelmiin.
Minusta kyllä myös autot kuuluvat elävään kaupunkiin; määrästä voi tietysti tehdä polemiikkia mutta aivan autoton keskusta olisi varsin kuollut paikka.
Vertaapa vaikka täällä Stokiksessa lähiöitä jossa on tehty liikenteen separointi aivan 100 %:sti.
Elävään kaupunkiin kuuluvat niin bussit, ratikat, autot ja kävelijät.
Mutta autot eivät tietenkään saa ottaa yliotetta muilta muodoilta.
Ja autoja tulee olemaan olemassa, vaikka niitä ei bensalla enää sitten ajetakaan. Joukkoliikennettä ei koskaan voida luoda sellaiseksi että henkilöauton kaltaisia vempeleitä ei ollenkaan tarvittaisi.
Viimeksi muokannut moderaattori: