Miten tehdään pieni omaisuus linja-autoliikennöinnillä? Ensin täytyy olla iso omaisuus.
Miten tehdään pieni omaisuus linja-autoliikennöinnillä? Ensin täytyy olla iso omaisuus.
Blondi oli päässyt linja-auton kuljettajaksi. No, kauaa hän ei ollut ehtinyt olla töissä, kunnes ajoi bussin ojaan.
Poliisi kysyi:
- Miten tämä oikein tapahtui?
Blondi vastasi:
- En tiedä. Minä olin juuri silloin takana rahastamassa.
Tästä tuli mieleen, kun taannoin koulumatkalla Leppävaaran sillalla Jokeri-bussin (silloin vielä HelB) kuljettaja lähti paikaltaan sulkemaan auki jäänyttä takaovea. Ongelma poistui menestyksekkäästi ja ovijarru irrotti otteensa kulkuvälineen menohaluista, joita päälle jätetty vaihde vielä lisäsi ja näin matka jatkui hieman ennemmin kuin piti. Bussi nytkähti liikkeelle ja lähti loivasti kaartamaan kehällä vallitsevan aamuruuhkan sekaan kuljettajan ihmetellessä tilannetta takasillalta käsin.
Vahingoilta vältyttiin, kun kuljettaja pinkaisi harvinaisella ripeydellä takaisin omalle paikalleen.![]()
Tästä on olemassa myös muunnelma kuorma-autoliikennettä koskien:
Kuorma-autoliikennöitsijä oli voittanut Lotossa päävoiton. Paikallislehti tulikin sitten haastattelemaan autoilijaa:
- Mitä aiotte tehdä päävoitollanne?
- Jatkan kuorma-autoliikennöintiä niin kauan kuin rahat riittävät.
We komen aan in Erps-Kwerps.
Kivistö käyttää toisinaan aikas humoristisia kilvityksiä. En väitä tietäväni edes puoliakaan niistä, mutta tänään tuli ensimmäistä kertaa vastaan "... mä oon vaan niin ROCK". Tapahtumapaikkana Mannerheimintie pohjoiseen Eduskuntatalon kohdalla tänään klo 17:0x.
---------- Viestit yhdistetty klo 22:06 ---------- Edellinen viesti oli kirjoitettu klo 21:46 ----------
Pakko hieman tarttua aiheeseen, eli joissakin busseissa on pysäkkijarru pelkästään ovianturiiin kytketty eli jos ovi on anturin mielestä auki niin jarru on päällä - ei muuta. Silloin on em. tapaus mahdollinen. Tässä kytkennässä on mahdollista myös ajaa jarru päällä jos moottorin teho riittää ja jarru ei ole säädetty kovin tiukalle. HKL-BL:n aikoina sain tästä tiukkaa ohjeistusta että pysäkkijarrun paineventtiiliin ei sitten pidä koskea.
Muita pysäkkijarrun vaihtoehtoja on sitten lukuisia: ovi auki tai korin niiaus käytössä = kaasupoljin "disabled"; pahimmillaan Säfflen versiossa niin, että jos yrität painaa kaasua ennen ovien kunnollista sulkeutumista niin ovijarru ei irrota ennenkuin avaat ja suljet ovet vielä kertaalleen.
Talvimaisemia Urho Kekkosen kansallispuistosta
Kesällä kuvattu: http://zige94.1g.fi/kuvat/Muut+bussi...y/IMG_5627.JPG
Kaikki korjaantuu näin: http://topinjunakuvat.1g.fi/kuvat/Li...ista/Ennen.JPG -> http://topinjunakuvat.1g.fi/kuvat/Li...C3%A4lkeen.JPG
Tampereella on sillointällöin sekoilevia linjakilpiä: http://topinjunakuvat.1g.fi/kuvat/Li...4iv%C3%A4!.JPG
Nousin keskustassa bussiin, ja täällä pois, voi kun viiteentoista jo päästä vois! Minun sielu huus ja alkoi Nuijatien pysäkillä blues!
Se on kovaa hommaa tuo junien kuulutusten tekeminen
http://www.youtube.com/watch?v=3YzBQ35399A
Junahuumoria sanan varsinaisessa merkityksessä YLE TV2:n Naurun tasapaino -ohjelmassa: http://areena.yle.fi/tv/1949834
Tässä vielä tuon jakson paras esitys: http://areena.yle.fi/tv/1980136