Näytetään tulokset 1-3/3

Viestiketju: European Passengers' Federation

  1. #1
    Tunnistettu jäsen Compact avatar
    Liittynyt
    20.07.2005
    Viestejä
    2124

    oletus European Passengers' Federation

    Pitäisikö Suomeenkin saada EPF:n haarakonttori?

    EPF:n sivuilta voidaan todeta, että heidän lähin yhteistoimintajärjestö toimii Ruotsissa eli Resenärsforum.

    Suomessa on perustettu kuriositeetin puolesta Rautatiematkustajat ry Kemijärvellä! Sielläpä on liikenteessä peräti yksi juna vuorokaudessa yhteen suuntaan.

    Maassamme lienisi tarvetta myös EPF-kriteerit täyttävälle toimijalle?
    Vahtisi joukkoliikenteen käyttäjän eli maksajan etuja ja toisi/vaatisi esille parannusehdotuksia.

  2. #2
    ultrix avatar
    Liittynyt
    22.10.2005
    Sijainti
    Tampere Järvensivu (Jvs)
    Viestejä
    3344

    oletus Vs: European Passengers' Federation

    Jokin matkustajaliitto voisi olla paikallaan, jolla olisi paikallisjärjestöjä, esim. Helsingin/Turun/Tampereen seudun joukkoliikennematkustajat ry:t ja valtakunnallinen Rautatiematkustajat ry.
    Sakari Kestinen

  3. #3
    Tunnistettu jäsen
    Liittynyt
    28.06.2005
    Viestejä
    2789

    oletus Vs: European Passengers' Federation

    Varottaisin liiasta innosta perustaa uusia yhdistyksiä. Suomessa on liian yleistä, että perustetaan aina uusi yhdistys lähes samoille asioille, jolloin lopputuloksena on kolme puolikuollutta, joiden toimihenkilöiden aika menee perusasioiden hoitamiseen, kun samoilla resursseilla pyöritettäisiin yhtä toimivaa hieman laaja-alaisempaa yhdistystä. Yhdistysmuodolla on toki etunsa, kuten oma talous sekä asema juridisena henkilönä, joka voi esimerkiksi lausua asioista ja tehdä hallinnollisia kanteluita.

    Jos on olemassaoleva yhdistys, on järkevämpää elvyttää sen toimintaa.

    Rautatiematkustajat ry on perustettu nimenomaan raideliikennematkustajien etujärjestöksi, ja se tarvitsisi toimijoita. Kemijärvi on valittu perustamispaikaksi siksi, että se on viime aikojen ainoa esimerkki matkustajien onnistuneesta taistelusta yhteyksien palauttamiseksi.

    Suomen liikenneliiton taas on ollut tarkoitus toimia kattojärjestönä eri kestävän liikenteen toimijoille. Sekin tarvitsee lisää toimijoita. Nyt järjestössä pitäisi viimeinkin olla henkilöjäsenyysmahdollisuus, joka suoraan mahdollistaisi esimerkiksi paikallisten toimintaryhmien perustamisen ilman että täytyy pyörittää omaa byrokratiaa.

Lähettämissäännöt

  • Et voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Et voi vastata viesteihin
  • Et voi lähettää liitetiedostoja
  • Et voi muokata viestejäsi
  •