Entä raitiovaunujen varustaminen "auroilla", joilla pusketaan raitiotien ulottumassa asiattomasti oleskelevat ajoneuvot hellävaraisesti liikennettä estämästä?
Ongelmana tietysti on jalankulkijoiden turvallisuus ja pysäköidyn auton seisontajarru. :/
Sakari Kestinen
HKL:n autoja on kieltämättä luvattoman usein ja paljon tuossa kadulla. Kadun toisella reunalla on tosin seinässä ihan pysäköintipaikan merkki lisäkilvellä "metroaseman huoltoautoille", joka taitaa kattaa suurimman osan. Loppujen suhteen olisi meilläkin peiliin katsomisen paikka. Pääkonttorin alla kyseisille autoille ei tosin ole paikkoja (vain muutamalle autolle on paikat siellä), mutta ymmärtääkseni useimmille on ruutu Kallion virastotalon kellarissa, joten kohtuuttomasta matkasta ei ole kyse.
Onkin valitettavan harvinaista, että yhteisö antaa välitöntä palautetta öykkäreille. Jos väärinpysäköijät joutuisivat päivittäin kuuntelemaan vinoilua ajotaidoistaan, voisi olla, että ne kaksi hernettä pääkopassa osuisivat joskus toisiinsa. Suomessa henkilöauto nyt vaan on jotenkin niin pyhä, että kaikki autoilijoiden temput niellään mukisematta. Juostaan vaikka suojatiellä, jos joku kiireinen tööttäilee. Loikitaan lumihankeen ja väistetään kevyen liikenteen väylää ajavia autoja.
Jospa meidän itäinen liikennekulttuurimme vielä joku päivä muuttuisi läntisemmäksi ja tasa-arvoisemmaksi. Taitaa öljy loppua ennen sitä ihmettä.
Moottori keskellä lattian alla - sijainti, joka on yrityksellenne sijoitus.
Autojen väärinpysäköintiä raitioratojen läheisyydessä on alettu vihdoin myös ennaltaehkäistä varustamalla yleisimpiä ongelmapaikkoja teknisin estein. Muun muassa Kirurgille Korkeavuorenkadun ja Tarkk'ampujankadun kulmaan on vastikään ilmestyneet metallipaalut pysäköinnin estämiseksi. Liisankadun ja Snellmanninkadun kulmaan on puolestaan törkätty betoniporsaat. Kummassakin kohteessa on jatkuvasti ollut autoja parkissa raitioliikenteen riesana.